Citerar vongyllis;3172584
VEM vet igentligen.. hojjen va alldeles ny. han vad jag förstått hade han inte kört mycket med den. vad som helst hade kunnat gå fel..
han kanske tappade konsentrationen för 1 sekund.
vad som helst...
vad jag känner när jag kör polares mopeder är att det går väldigt ostabilt i början medans dom kan köra hur bra som helst med dom.
finns ju gamla cresent kompakter som kör över 100.
kan knappast vara stabilt.
så JAG tycker inte man ska säga nu efter att det ser ostabilt ut..
seriöst.. har ni kört en sån han hade ?.. ni vet inte hur det känns ?..
man kan ju knappast se att det ser ostabilt ut ?.
han hade säkert kört med den någon gång innan.
och antar att det gick bra då..
och dom första 190 (?). meterna gick ju bra...
tycker inte man borde säga "det är på grund av framhjulet han började vobbla"...
Citerar Zirre;3172589
Sant så sant !
Citerar vongyllis;3172611
vad jag ser så sätter han sig upp.. kanske blev avslappnad i armarna.. kanske en vindpust från sidan tog tag i han.. finns så mycket.. tycker det är dumt att bara säga att det är framhjulet som gjorde det som hände
Citerar Zirre;3172504
Säg de där till mig face to face ska vi se vem som har pannbenet kvar
Citerar MimmLaarN;3172373
han får skylla sig själv, att sätta sig på en jävla cykel och åker över 100km /h har man inte mycket innanför pannbenet,
Citerar Aeroxx_94;3172654
sry för dubbel, men zirre, va det du som va där med han och åkte ditt med han osv?
Citerar Aeroxx_94;3172643
bra sagt.. btw, hur långt efter att racet var slut lyckades han köra innan han flög av? de är kanske som ni säger att han vart avslappnad för han trodde att allt va slut men endå hade för hög hastighet? menar den där hojen kan inte vara som en vanlig moppe, bara chilla och vänta tills den stannar?
Citerar riejukillen;3172669
nej det var jag
Citerar Zirre;3172679
han körde av typ vid målet, över 120 km/h körde han av om du vill veta
Citerar vongyllis;3172855
har för mig att jag skrev i din tråd zirre.. där du berättade om dagen. att jag fick rysningar i hela mig. även i eran projekt tråd.. får rysningar än idag när jag läser detta.
sen tycker jag nästan att ingen borde speculera mer i hur det hände.
för det som har hänt har hänt. och kan slå vad om att han inte ens hade det i tanken. och utan att det skulle vara en rolig dag.
med bra tider, visa upp nya hojjen..
så kan man inte bara sluta och speculera och tänka / se hans projket / portningar och se hur bra och roligt HAN hade det ?..
finns många kompisar som forsätter än idag och säger sånna där saker "hur tänker man när man kör med ett cykelfram hjul?" ... aja . stör mig som fan på det dära bara :mad:
Citerar Zirre;3172872
kolla på scooterforum.net eller va de heter, vad de använder för ramar osv där, finns måna som kör med cykelhjul m.m aja slut diskuterat, kommer bara bli arg, ledsen och upprörd. Bra att känna att de flesta fattar :)