Citerar _p3mp_;2857405
Sämsta jävla filmen nånsin... Du vet då ingenting.. orkar inte ens förklara för dig, varför komma ut med info som är felaktig?
klart grejjerna behöver köras in, slitas in med varan, så den passar in med varann..
jaja vad ska man säga till dessa amatörer:zzz:
Citerar Seriösa Sven;2857413
Fan vilket snack det blev om inkörning nu då... Lättast är nästan att köra som man själv känner för. Det går ju inte att lita på allt som sägs då många säger olika.
Citerar Fuze;2857417
Bra sagt!
Eftersom att detta sättet i filmen bevisligen fungerar utmärkt så finns det väl ingen anledning till att mesköra och tro att man "kör in" sin motor när man kan gasa, vara glad och samtidigt få en motor som håller och mår bra?
Citerar _p3mp_;2857441
Funkar gör det, men inte lika länge och kanske inte lika grymt som den skulle kunna prestera..
Varför säger världens största tillverkare utav trimdelar till mopeder osv att man skall köra in då? (Malossi samt andra konkurenter):zzz:
Dem som sagt att man ska köra in i 50 mil har fel, men runt 7 mil är bra att köra in så man är säker på att allt sltits in med varann ordentligt, men kom fan inte ut med felaktig info lilla gubben.
saxar direkt ifrån malossi...
RUNNING IN
After fitting the kit is advisable not to use more than halfway on the trottle and not exceed 6.000 rpm for the firts 40-60 minutes of running.
After this time the running in stage may be considered complete.
If these intructions are followed the engine can begin to give excellent performance.
Citerar Fuze;2857454
Hittade det också och ska inte försvara mig på något sätt, men hur trovärdigt är det att lita på en källa som med all säkerhet är partisk och bara vill hålla ryggen fri vid eventuella ras?
Nej bättre kan du, förklara istället "Funkar gör det, men inte lika länge och kanske inte lika grymt som den skulle kunna prestera.." antingen med egna ord eller med belägg från en opartisk källa. Kommer du med vettiga argument då är jag beredd att backa.
Citerar _p3mp_;2857683
Har redan argumenterat angående detta , och orkar snart inte ta det varje gång någon ny medlem kommer..
Men om vi säger såhär, om du gnider en stång emot en sten, i början är friktionen RIKTIGT hög och när du gnugggat den där stenen och stången emot varann i några år, då har du skapat en skåra i stenen som stången går i och efter flera år så har dem blivit så lika varann att friktionen var myyycket större från början än vad den är nu....
Grejjer måste slita sig in med varandra liksom och då måste man tare lungt i början.. samt helst köra med rik oljeblandning, men inte FÖÖR rik eftersom om du har en för rik oljeblandning kommer det ligga en för tjock oljefilm mellan kolvringar och cylinder hela tiden så dem inte slits in med varandra ordentligt.
Men whateva inkörning har blivit FÖR överskattat MEN, köra in den i halvtimme eller timme, skadar inte, och jag tänker fortsätta göra det, precis som jag alltid gjort, har knappt alls haft något motoras... :)
Dedär med stången och stenen vet ja inte om man kan jämnföra exakt, men var bara något jag hittade på så att ni skulle fatta hur det ÄR..:)
och sen så ska ni inte köra in era cyllar i år och dar som jag sa med stången;).
Förstår du nu Fuse? eller är du fortfarande tvivelaktig till inkörning?
Citerar TimmiE;2857700
Personligen skulle jag då aldrig vrida fullt på en gång när den sitter på.. som lilla gustaf säger så några mil iaf, visst inte 50-100mil, men snälla ni förstår väl själva att en liten bit är bra? pröva å kör t.ex en roxx som är "inkörd" 100mil- å sen än som vred fullt på en gång.. du känner skillnaden tro mig.. men gör som ni gör, dock skulle jag aldrig lita på en motor som gått fullt från första början!
Citerar pong;2857709
Slita in en cylinder? Ge full gas, det är allt jag säger! Ge allt den kan, så ofta det går. Puttra runt och låta skiten rosta från insidan är inge kul. Alla mina cyllar har jag kört full stumt sedan jag satte på dom.
Guess what? Ingen har skurit och ingen har gått dåligt. Ös på bara!
Btw, EDIT, en "inkörd" cylinder går bättre? Kan någon berätta för mig hur den "slits" in bättre om du puttrar runt som en jävla nörd på halvgas. Inte varvar mer än 5-6k... Vad är det du ska slita in den till? Till att puttra runt eller gå på högvarv?
Citerar Oloof^;2857743
Det är ganska kul att det finns folk som är helt imuna från kunskap.
Citerar Busungen1221;2857745
Alltid kört in max 5 km. Enda jag gjort innan är att varmköra den ordentligt. Har funkat ypperligt :)