Filmguide - inkörning utav en 2-taktare - Laddar...

1. 23:06 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare

Forum Filmer Mopeder
  1. Profil
  2. Fuze
    Kön: Kille
    Bor: Göteborg
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 27:e jul 09
    Tid: 15:00
    Svar: 154
    Visningar: 6587

Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare

Tjena!

Det går massa turer fram och tillbaka om det bästa sättet att köra in en 2-taktsmotor på. Så jag och polare tröttnade på detta och drog ut och filmade lite, sen tog han och klippte ihop en guide på hur man kör in en 2-taktsmotor på rätt sätt. Om alla kunde dra lärdom av detta så slipper vi massa osäkra folk som får 14789364 olika svar om hur han ska köra in sin nya moped.

Allt förklaras i filmen.

4:e sep 09DerbiMikael besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare DerbiMikael 17

Svar: Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare

inspelad i lindome vid skånhälla va :D ? ja känner igen mig som satan ;)
9:e sep 09CiaoDanne besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare CiaoDanne 20

Jag körde typ halvgas första 2 dagarna med min 43mm polini,
sedan vare bara gasar tills det rasar, vilket det också gjorde några veckor senare.

Tänker fan inte köra 60mil med ciao på 1/2 gas för att köra in en 43mm cylinder även fast Polini rekomenderar det.
3:e okt 09StyleGuy besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare StyleGuy 18

Citerar _p3mp_;2882173
MEN JAG ÄR KOOL FÖR JA KOM PÅ STÄLLBART MUNSTYCKE MED EN PWK FÖGGE.... sedan när ja kollade in strombergsförgasare så byggde dem på samma precis så där sket sig det:(

HELT OFTOPIC MEN MÅSTE FÅ SKRYTA LITE :)

Ang skryta så visa jag denna länk om motoman i en annan tråd för länge sedan innan den här tråden var skapad och då var både du och fuze emot.. kolla tråden så får du se ;) http://forum.moppenet.com/showthread.php?p=2793883#post2793883
3:e okt 09_p3mp_ besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare _p3mp_

Citerar StyleGuy;2980164
Ang skryta så visa jag denna länk om motoman i en annan tråd för länge sedan innan den här tråden var skapad och då var både du och fuze emot.. kolla tråden så får du se ;) http://forum.moppenet.com/showthread.php?p=2793883#post2793883

Jag har ju ändrat åsikt. Vad är det du försöker säga?.

jag kollade antagligen inte ens i din länk då.
3:e okt 09bonntrimmarn besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare bonntrimmarn 20

ja varmkör alltid motorn alltid sen så kör ja lungt ca. 5 mil sen så ger den på kaffet ordentligt detta funkar kanon bra moppen går precis lika bra som den gjorde när ja körde in den i 30 mil vid första cylinderbytet!
3:e okt 09Gujkaa besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare Gujkaa 20

Jag har alltid, notera ALLTID, gasat skiten ut mina cylindrar/kolvar när de var nya.
MEN, varmkörning i ca 20-30minuter på tomgång gör jag varje gång.
Och titta, jag tror inte min hoj gick som ett monser för att jag körde in "fel" direkt.
Gasa skiten ur grejerna bara!
3:e okt 09Andre besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare Andre

Citerar Gujkaa;2980642
Jag har alltid, notera ALLTID, gasat skiten ut mina cylindrar/kolvar när de var nya.
MEN, varmkörning i ca 20-30minuter på tomgång gör jag varje gång.
Och titta, jag tror inte min hoj gick som ett monser för att jag körde in "fel" direkt.
Gasa skiten ur grejerna bara!

Precis! Exakt samma metod använder jag, och inte har cylindern min givit upp ännu?!

Så gubbar, ta del av detta!
3:e okt 09Thomsson besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare Thomsson

Då har man lärt sig nåt nytt! Alltid lika roligt :)

Men om man har meskört en cylinder kan man byta kolvringarna och köra in den hårt för att få tillbaka dem där 2 till 10%?
3:e okt 09_p3mp_ besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare _p3mp_

Haha så roligt nu kommer alla å säger åå gasat skiten har jag alltid gjort osv osv..

Och sen gujka Du måste vara en redig noob om du tror man måste varmköra i 20-30 min:O
3:e okt 09kRIPTAH besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare kRIPTAH 19

Grym tråd! Fan va bra att veta. Jag har skurit ett par kolvar och cylindrar och har kört in dom överdrivet fegt 30mil i ca25km/h(Moped) men mkt mer olja än vanligt, Har en fråga bara skall man byta upp sig ett munstycke när man ska köra in den(Hårt) eller skall allt vara standard fast helt enkelt gasa på och köra hårt med den?
4:e okt 09Setterberg besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare Setterberg 20

Citerar _p3mp_;2981100
Haha så roligt nu kommer alla å säger åå gasat skiten har jag alltid gjort osv osv..

Och sen gujka Du måste vara en redig noob om du tror man måste varmköra i 20-30 min:O

tomgång på 400rpm :shifty:
4:e okt 09Gujkaa besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare Gujkaa 20

Citerar _p3mp_;2981100

Tror du att jag är så pantad så att jag varmkör i 30minuter? Kanske inte framgick så tydligt att jag menade att de där 30minutrarna på tomgång var endel av min "inkörning".

Och om det var mig du syftade på ("Haha så roligt nu kommer alla å säger åå gasat skiten har jag alltid gjort osv osv..") så kan du kolla i alla jävla "inkörningstrådar" som jag har skrivit i, har alltid pressat skiten till max!
4:e okt 09Lycosa besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare Lycosa

Citerar Emiilz;2863834
Skulle aldrig prova detta .

jag kör på mitt sett -

Starta upp , låt gå runt 15 min
Starta upp 20 min senare , låt bli varm , Gasa lite .
Starta upp 20 min senare , låt bli varm , gasa lite mer .

Sen åker jag en tur på ca 3 mil i varierande gaspådrag .
Sen är jag nöjd . och jag är noga med att värma upp innan jag åker :)
Alla cylindrar har funkat prima för mig hela tiden!

gjorde precis samma på min malossi sport, fungera utmärkt
4:e okt 09Zäta besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare Zäta 18

Citerar Lycosa;2982428
gjorde precis samma på min malossi sport, fungera utmärkt

japp det funkar fint :) .. Fast jag ska börja och köra in lite hårdare bara så blir de bra :)
4:e okt 09Lycosa besvarar Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare Lycosa

Citerar Emiilz;2982461
japp det funkar fint :) .. Fast jag ska börja och köra in lite hårdare bara så blir de bra :)

Gör så! Själv blir det ingen ny cylinder att köra in för min del... Om inte jag och polaren bygger hyper sen :ninja: