Svar: Filmguide - Inkörning utav en 2-taktare
inspelad i lindome vid skånhälla va :D ? ja känner igen mig som satan ;)
Jag körde typ halvgas första 2 dagarna med min 43mm polini,
sedan vare bara gasar tills det rasar, vilket det också gjorde några veckor senare.
Tänker fan inte köra 60mil med ciao på 1/2 gas för att köra in en 43mm cylinder även fast Polini rekomenderar det.
Citerar _p3mp_;2882173
MEN JAG ÄR KOOL FÖR JA KOM PÅ STÄLLBART MUNSTYCKE MED EN PWK FÖGGE.... sedan när ja kollade in strombergsförgasare så byggde dem på samma precis så där sket sig det:(
HELT OFTOPIC MEN MÅSTE FÅ SKRYTA LITE :)
Ang skryta så visa jag denna länk om motoman i en annan tråd för länge sedan innan den här tråden var skapad och då var både du och fuze emot.. kolla tråden så får du se ;)
http://forum.moppenet.com/showthread.php?p=2793883#post2793883
Citerar StyleGuy;2980164
Ang skryta så visa jag denna länk om motoman i en annan tråd för länge sedan innan den här tråden var skapad och då var både du och fuze emot.. kolla tråden så får du se ;) http://forum.moppenet.com/showthread.php?p=2793883#post2793883
Jag har ju ändrat åsikt. Vad är det du försöker säga?.
jag kollade antagligen inte ens i din länk då.
ja varmkör alltid motorn alltid sen så kör ja lungt ca. 5 mil sen så ger den på kaffet ordentligt detta funkar kanon bra moppen går precis lika bra som den gjorde när ja körde in den i 30 mil vid första cylinderbytet!
Jag har alltid, notera ALLTID, gasat skiten ut mina cylindrar/kolvar när de var nya.
MEN, varmkörning i ca 20-30minuter på tomgång gör jag varje gång.
Och titta, jag tror inte min hoj gick som ett monser för att jag körde in "fel" direkt.
Gasa skiten ur grejerna bara!
Citerar Gujkaa;2980642
Jag har alltid, notera ALLTID, gasat skiten ut mina cylindrar/kolvar när de var nya.
MEN, varmkörning i ca 20-30minuter på tomgång gör jag varje gång.
Och titta, jag tror inte min hoj gick som ett monser för att jag körde in "fel" direkt.
Gasa skiten ur grejerna bara!
Precis! Exakt samma metod använder jag, och inte har cylindern min givit upp ännu?!
Så gubbar, ta del av detta!
Då har man lärt sig nåt nytt! Alltid lika roligt :)
Men om man har meskört en cylinder kan man byta kolvringarna och köra in den hårt för att få tillbaka dem där 2 till 10%?
Haha så roligt nu kommer alla å säger åå gasat skiten har jag alltid gjort osv osv..
Och sen gujka Du måste vara en redig noob om du tror man måste varmköra i 20-30 min:O
Grym tråd! Fan va bra att veta. Jag har skurit ett par kolvar och cylindrar och har kört in dom överdrivet fegt 30mil i ca25km/h(Moped) men mkt mer olja än vanligt, Har en fråga bara skall man byta upp sig ett munstycke när man ska köra in den(Hårt) eller skall allt vara standard fast helt enkelt gasa på och köra hårt med den?
Citerar _p3mp_;2981100
Haha så roligt nu kommer alla å säger åå gasat skiten har jag alltid gjort osv osv..
Och sen gujka Du måste vara en redig noob om du tror man måste varmköra i 20-30 min:O
tomgång på 400rpm :shifty:
Citerar _p3mp_;2981100
Tror du att jag är så pantad så att jag varmkör i 30minuter? Kanske inte framgick så tydligt att jag menade att de där 30minutrarna på tomgång var endel av min "inkörning".
Och om det var mig du syftade på ("Haha så roligt nu kommer alla å säger åå gasat skiten har jag alltid gjort osv osv..") så kan du kolla i alla jävla "inkörningstrådar" som jag har skrivit i, har alltid pressat skiten till max!
Citerar Emiilz;2863834
Skulle aldrig prova detta .
jag kör på mitt sett -
Starta upp , låt gå runt 15 min
Starta upp 20 min senare , låt bli varm , Gasa lite .
Starta upp 20 min senare , låt bli varm , gasa lite mer .
Sen åker jag en tur på ca 3 mil i varierande gaspådrag .
Sen är jag nöjd . och jag är noga med att värma upp innan jag åker :)
Alla cylindrar har funkat prima för mig hela tiden!
gjorde precis samma på min malossi sport, fungera utmärkt
Citerar Lycosa;2982428
gjorde precis samma på min malossi sport, fungera utmärkt
japp det funkar fint :) .. Fast jag ska börja och köra in lite hårdare bara så blir de bra :)
Citerar Emiilz;2982461
japp det funkar fint :) .. Fast jag ska börja och köra in lite hårdare bara så blir de bra :)
Gör så! Själv blir det ingen ny cylinder att köra in för min del... Om inte jag och polaren bygger hyper sen :ninja: