Film på hur dåligt stalkern går innan den dog.. - Laddar...

1. 19:17 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Film på hur dåligt stalkern går innan den dog..

Forum Filmer Övrigt
  1. Profil
  2. Jlmmy
    Kön: Kille
    Bor: Kungsbacka
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 5:e jun 06
    Tid: 21:39
    Svar: 15
    Visningar: 624

Film på hur dåligt stalkern går innan den dog

Hejsan nu lägger jag ut en film på min stalker hur den gick för ett tag sedan nu är den helt död och har inegn gnista :mellow:

The story....

Tjenare..

Nu behöver jag akut hjälp.
Det var såhär att jag har nyss renoverat min stalker, sedan så när jag skulle ha igång den så baar den bluddrade å typ avgassmällde den givk asa dålig man kan säga att dne typ mistände. Så nästa dag så skulle jag ut å starta den då kom det ingen gnista :huh:

Sedan så hållde jag på typ i en hel vecka med å få gnista jag: bytte stift,drog nytt elsystem, jag har till och med lämnat in min cdi/tändspole,tändbabel,tändhatt till min återförsäljare, å det var inget fel på den,

Jag fattar inte vad felet kan vara, sedan typ nästa vecka igen så kom det 2 gnister igen sedan bara gnistan försvan, vad kan felet vara?

Någon som har haft samma problem helelr något, kan det vara tändplattan som e dålig?

Och nu har dne ingen gnista alls :angry:

Snälla kan ingen försöka hjälpa mig å reda ut vad felet kan vara för jag har försökt med allt som går typ,,,,,,

Behöver snabb hjälp.....

http://rapidshare.de/files/22309468/Bild_224.mpg.html
5:e jun 06Micke_gilera besvarar Film på hur dåligt stalkern går innan den dog  Micke_gilera 19

Svar: Film på hur dåligt stalkern går innan den dog

Testa byt tändstift?
Kanske får för mycket bensin, testa annat munstycke? :O
5:e jun 06Jlmmy besvarar Film på hur dåligt stalkern går innan den dog  Jlmmy

Citerar Micke_gilera
Testa byt tändstift?

Tändsift har ja bytt massor, aa men nu är dne helt död den har inegn gnista alls :huh:

Och när jag köpte den så gick den bra och sedan dess bytte jag inte något så den skall ju gå.

Men inegn gnista nu då den e helt död :hmm:
5:e jun 06boos besvarar Film på hur dåligt stalkern går innan den dog  boos 20

Citerar Micke_gilera
Testa byt tändstift?

det hade han prövat stod i texten dn borde ha gnista även om han får för mkt bensin hmm låter konstigt.
5:e jun 06Jlmmy besvarar Film på hur dåligt stalkern går innan den dog  Jlmmy

Kan det vara tändplattan typ något därinne :hmm:
5:e jun 06Enander_89 besvarar Film på hur dåligt stalkern går innan den dog  Enander_89 21

Skruva åt tändplattan....min va lös en gång och då bluddra den bara
så fort man agasade så dog den
6:e jun 06Jlmmy besvarar Film på hur dåligt stalkern går innan den dog  Jlmmy

Citerar Enander_89
Skruva åt tändplattan....min va lös en gång och då bluddra den bara
så fort man agasade så dog den

jaja tack Tack ,,men det e inte felet nu. Utan nu hard en inegen gnista :huh:
6:e jun 06DimEnsion besvarar Film på hur dåligt stalkern går innan den dog  DimEnsion 21

Sitter en röd cdi box, från den sticker det ut en svart sladd, som ska sitta mot ramen, kolla så den får bra kontakt. Och kolla även så att startmotorn är jordad som den ska. Puss

Citerar DimEnsion
Sitter en röd cdi box, från den sticker det ut en svart sladd, som ska sitta mot ramen, kolla så den får bra kontakt. Och kolla även så att startmotorn är jordad som den ska. Puss

Okej tack

Jag har ingen startmotor :hmm:
6:e jun 06Markus_dtr besvarar Film på hur dåligt stalkern går innan den dog  Markus_dtr 19

asså kolla på tänndningsplattan inuti motorn kommer inte på vad den heter se så att dem e friska på min förra dtr va de rost där inne tände oxå helt konstigt då fast iofs hade den legat i skogen 4 månader:D

Citerar Markus_dtr
asså kolla på tänndningsplattan inuti motorn kommer inte på vad den heter se så att dem e friska på min förra dtr va de rost där inne tände oxå helt konstigt då fast iofs hade den legat i skogen 4 månader:D

haha :) tack :huh:

det har inte min iallfall haha :happy:
6:e jun 06nicke.t besvarar Film på hur dåligt stalkern går innan den dog  nicke.t 20

kolla så att den får jord och allt sånt där.

Citerar nicke.t
kolla så att den får jord och allt sånt där.

Jag har bara en jord och det är från min cdi/tändpsole å den går till ramen, Jag har tästat jordat ner den till motorn men inegt händer :hmm:
6:e jun 06Snowman besvarar Film på hur dåligt stalkern går innan den dog  Snowman 19

Citerar WISECO_MT5_POWER
Jag har bara en jord och det är från min cdi/tändpsole å den går till ramen, Jag har tästat jordat ner den till motorn men inegt händer :hmm:

JAg är inte så jätte haj på el och jordning, men kan det inte vara så att om du dragit jorden till ett ställe på ramen som är lackad, så "kommer inte elen fram" ordentligt?

Citerar Snowman
JAg är inte så jätte haj på el och jordning, men kan det inte vara så att om du dragit jorden till ett ställe på ramen som är lackad, så "kommer inte elen fram" ordentligt?

Jo fan det kan ju8 stämma

Någon som vet ifall dett kan stämma :)
6:e jun 06Jarlen besvarar Film på hur dåligt stalkern går innan den dog  Jarlen 19

Citerar WISECO_MT5_POWER
Jo fan det kan ju8 stämma

Någon som vet ifall dett kan stämma :)

ja, du kan ju prova o skrapa bort lite lack på ramen och se till att den svarta kabeln värlkigen får kontakt... ;)