Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt! - Laddar...

1. 00:37 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar ä...

Forum Övriga fordon
  1. Profil
  2. Filmtittaren
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 17:e okt 09
    Tid: 12:23
    Svar: 841
    Visningar: 16388

Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt!

Hejsan, här kan vi diskutera billjud och allt som rör ämnet billjud, få hjälp om ni har problem eller bara lägga ut bilder på feta ljudbyggen!

Jag kan börja med att tipsa om en fet bubbla. :D

http://www.garaget.org/?car=146071
17:e okt 09Michél besvarar Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt! Michél 24

Svar: Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt!

Saknas dock två viktiga saker.

Det första är huvudenhet och det andra är ett delningsfilter till diskanterna. Misstänker att ljudbilden blir bättre om du har koaxialer istället för delat kit för framhögtalarna eftersom de är monterade i instrumentpanel.

Ge mig en budget istället på vad du vill att det ska kosta så ska jag se vad jag kan rekomendera. :)
17:e okt 09Filmtittaren besvarar Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt! Filmtittaren

Citerar Michél;3002666
Saknas dock två viktiga saker.

Det första är huvudenhet och det andra är ett delningsfilter till diskanterna. Misstänker att ljudbilden blir bättre om du har koaxialer istället för delat kit för framhögtalarna eftersom de är monterade i instrumentpanel.

Ge mig en budget istället på vad du vill att det ska kosta så ska jag se vad jag kan rekomendera. :)

Huvudenheter? Delningsfilter? Koaxialer?

Ursäkta min okunnighet men jag har ingen aning om vad du pratar om. :lol:

Min budget är väll runt en 3 - 4 tusen. Känns inte värt att lägga mer. :P Men du kanske kan övertyga mig? (H)
17:e okt 09Michél besvarar Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt! Michél 24

Citerar Filmtittaren;3002669
Huvudenheter? Delningsfilter? Koaxialer?

Ursäkta min okunnighet men jag har ingen aning om vad du pratar om. :lol:

Min budget är väll runt en 3 - 4 tusen. Känns inte värt att lägga mer. :P Men du kanske kan övertyga mig? (H)

Huvudenhet=själva stereon.

Det är det viktigaste! :D

Delningsfilter delar upp frekvenser så att diskanter enbart spelar höga frekvenser och en bas enbart spelar låga som exempel.

Koaxialer är följande:

Diskanten sitter ihop med högtalaren.
17:e okt 09Filmtittaren besvarar Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt! Filmtittaren

Citerar Michél;3002673
Huvudenhet=själva stereon.

Det är det viktigaste! :D

Delningsfilter delar upp frekvenser så att diskanter enbart spelar höga frekvenser och en bas enbart spelar låga som exempel.

Koaxialer är följande:

Diskanten sitter ihop med högtalaren.

Jaha, okej! :P Det sitter nån random skit med bandspelare i min nu, så jag antar att den inte är så bra? :happy:

Okej!

Okej, så jag ska stoppa i koaxialer istället för 4"arna i instrumentbrädan alltså?
17:e okt 09g900 besvarar Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt! g900

Citerar Filmtittaren;3002686
Jaha, okej! :P Det sitter nån random skit med bandspelare i min nu, så jag antar att den inte är så bra? :happy:

Okej!

Okej, så jag ska stoppa i koaxialer istället för 4"arna i instrumentbrädan alltså?

Det finns 4" koaxialer också :P ända skillnaden med koaxial är att den har diskant i mitten av högtalaren ^^

Du säger att du inte ska ha nått värsting ljud men det ska va bra så hade jag kört på detta, www.brl.se sök på Art.nr. 500BILPKT14 och Art.nr. 900ALPHAX1002112 Det va det billigaste ja kunde få ihop men som ända är hyggligt bra och billigt och allt går på 3300 kr (:

Det finns 4" koaxialer också :P ända skillnaden med koaxial är att den har diskant i mitten av högtalaren ^^

Du säger att du inte ska ha nått värsting ljud men det ska va bra så hade jag kört på detta, www.brl.se sök på Art.nr. 500BILPKT14 och Art.nr. 900ALPHAX1002112 Det va det billigaste ja kunde få ihop men som ända är hyggligt bra och billigt och allt går på 3300 kr (:

Okej! Jag kan dock meddela att jag redan köpte lite skit idag för 500 kr. :)
17:e okt 09derbi_krille besvarar Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt! derbi_krille 21

2 diskanter till. möjligtvis 4. klarnar upp ljudet lite :naughty:.

kom på: delningsfilter.
17:e okt 09derbi_krille besvarar Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt! derbi_krille 21

kom på: delningsfilter. sladdar har du redan va?

Citerar derbi_krille;3002934

kom på: delningsfilter. sladdar har du redan va?

Okej, perf! Det sitter inte diskanter i de små blåa högtalarna då? :P Tyckte de såg ut lite som koaxialerna Mich länkade. :)

Delningsfilter har jag inte, sladdar har jag dock.
17:e okt 09g900 besvarar Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt! g900

Citerar Filmtittaren;3002953
Okej, perf! Det sitter inte diskanter i de små blåa högtalarna då? :P Tyckte de såg ut lite som koaxialerna Mich länkade. :)

Delningsfilter har jag inte, sladdar har jag dock. Vet dock inte om det är rätt men det kanske ni kan se?

Inga mer diskanter sitter ju i 4" och i 6'9 redan , och det där steget är köpt på jula och är sjukt bra för att vara b grejer (: så nu ere ju bara bygga in skitet för dig (: Men ska du koppla steget till högtalarna eller till bas?

Citerar g900;3002959
Inga mer diskanter sitter ju i 4" och i 6'9 redan , och det där steget är köpt på jula och är sjukt bra för att vara b grejer (: så nu ere ju bara bygga in skitet för dig (: Men ska du koppla steget till högtalarna eller till bas?

Tack för den hjälpsamma infon! :D Jag hade tänkt smälla in en baslåda i bak. Men kan man koppla steget till både basen och 6x9orna? För det är ju 4 kanals...
17:e okt 09Panceta besvarar Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt! Panceta 18

Tänkt ut en liten sak tills jag köper bil... :) Om ni har tittat i 940 baklucka på sedanmodellen, så är de ju en liten "upphöjning" längst in. Om man skulle bygga 2 lådor på varsin sida av där den lilla "gången" in till baksäterna sitter. Hur skulle det bli tror ni? :)

Citerar Panceta;3002983
Tänkt ut en liten sak tills jag köper bil... :) Om ni har tittat i 940 baklucka på sedanmodellen, så är de ju en liten "upphöjning" längst in. Om man skulle bygga 2 lådor på varsin sida av där den lilla "gången" in till baksäterna sitter. Hur skulle det bli tror ni? :)

Langa en bild så får man se! :D
17:e okt 09Panceta besvarar Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt! Panceta 18

Citerar Filmtittaren;3002986
Langa en bild så får man se! :D

En bild med en låda i, men de ska ju va snyggare gjort i bakluckan ofc ;)

En bild där nästan all inredning är borta! Ursäkta bilderna, hittade inga bättre :blush:

17:e okt 09bob_skill besvarar Billjudtråden - där tinnitus och bullerstörda grannar är respektfullt! bob_skill 21

http://caraudiosecurity.com/shop/home.html Bra sida för ljud, 400-500 kr frakt (från England) men mycket bra priser:)