Citerar Michél;3002666
Saknas dock två viktiga saker.
Det första är huvudenhet och det andra är ett delningsfilter till diskanterna. Misstänker att ljudbilden blir bättre om du har koaxialer istället för delat kit för framhögtalarna eftersom de är monterade i instrumentpanel.
Ge mig en budget istället på vad du vill att det ska kosta så ska jag se vad jag kan rekomendera. :)
Citerar Filmtittaren;3002669
Huvudenheter? Delningsfilter? Koaxialer?
Ursäkta min okunnighet men jag har ingen aning om vad du pratar om. :lol:
Min budget är väll runt en 3 - 4 tusen. Känns inte värt att lägga mer. :P Men du kanske kan övertyga mig? (H)
Citerar Michél;3002673
Huvudenhet=själva stereon.
Det är det viktigaste! :D
Delningsfilter delar upp frekvenser så att diskanter enbart spelar höga frekvenser och en bas enbart spelar låga som exempel.
Koaxialer är följande:
![]()
Diskanten sitter ihop med högtalaren.
Citerar Filmtittaren;3002686
Jaha, okej! :P Det sitter nån random skit med bandspelare i min nu, så jag antar att den inte är så bra? :happy:
Okej!
Okej, så jag ska stoppa i koaxialer istället för 4"arna i instrumentbrädan alltså?
Citerar derbi_krille;3002934
2 diskanter till. möjligtvis 4. klarnar upp ljudet lite :naughty:.
kom på: delningsfilter. sladdar har du redan va?
Citerar Filmtittaren;3002953
Okej, perf! Det sitter inte diskanter i de små blåa högtalarna då? :P Tyckte de såg ut lite som koaxialerna Mich länkade. :)
Delningsfilter har jag inte, sladdar har jag dock. Vet dock inte om det är rätt men det kanske ni kan se?
Citerar g900;3002959
Inga mer diskanter sitter ju i 4" och i 6'9 redan , och det där steget är köpt på jula och är sjukt bra för att vara b grejer (: så nu ere ju bara bygga in skitet för dig (: Men ska du koppla steget till högtalarna eller till bas?
Citerar Panceta;3002983
Tänkt ut en liten sak tills jag köper bil... :) Om ni har tittat i 940 baklucka på sedanmodellen, så är de ju en liten "upphöjning" längst in. Om man skulle bygga 2 lådor på varsin sida av där den lilla "gången" in till baksäterna sitter. Hur skulle det bli tror ni? :)