Minimotor startar/dör - Laddar...

1. 08:35 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Minimotor startar/dör

Forum Övriga fordon
  1. Profil
  2. DerbiMikael
    Kön: Kille
    Bor: Göteborg
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 23:e feb 10
    Tid: 17:01
    Svar: 8
    Visningar: 192

Minimotor startar dör

Tjenare !

Igår när jag kom hem efter skolan ställde jag aldrig in minimoton utan lät den stå ute, så när jag skulle köra igårkväll (den var kall då) så startade den och den dog direkt uprepades kanske 10 gånger tills jag inte orkade dra mer tänkte jaja får väll sova på saken och ställde in den i huset (22+)

Dan efter skulle jag dra igång den. Samma fel den startar men dör direkt :hmm:

Vad är felet?
23:e feb 10Andre besvarar Minimotor startar dör Andre

Svar: Minimotor startar dör

Gick den bra tills dess att du lät han stå?
Hur ser soppatillförseln ut?
23:e feb 10ozanarslan besvarar Minimotor startar dör ozanarslan 19

Tja :) . hade en sån jag med, men om den har stått länge där med samma soppa i tanken , så föreslår jag dig att tömma tanken och lägga i ny soppa, delvis så kan det ju vara att det är stopp i tanken eller liknande, så bensinen inte rinner ned. kolla upp det med tanken först och sen så skulle det nog inte att skada med att rengöra förgasaren :). Om inte det funkar, så är det nog samma som det var för mig - bensinen - jag bytte bara bensinen så startade min och min hade bara stått ute på balkongen i 2-3 veckor :).
24:e feb 10DerbiMikael besvarar Minimotor startar dör DerbiMikael 17

Citerar Andre;3182148
Gick den bra tills dess att du lät han stå?
Hur ser soppatillförseln ut?

Ja den gick bra innan. Mamma tycker den luktar så mycket så jag ställer alltid ute den 10 min så den "luktar av sig" efter det går den inte.

Citerar ozanarslan;3182203
Tja :) . hade en sån jag med, men om den har stått länge där med samma soppa i tanken , så föreslår jag dig att tömma tanken och lägga i ny soppa, delvis så kan det ju vara att det är stopp i tanken eller liknande, så bensinen inte rinner ned. kolla upp det med tanken först och sen så skulle det nog inte att skada med att rengöra förgasaren :). Om inte det funkar, så är det nog samma som det var för mig - bensinen - jag bytte bara bensinen så startade min och min hade bara stått ute på balkongen i 2-3 veckor :).

Men min har stått ute 3 timmar. :huh:
24:e feb 10Andre besvarar Minimotor startar dör Andre

Hmm, märkligt problem.
Du kanske körde så långt med den soppan du hade i honom nu så att eventuell skit som låg överst på bensinen satte sig i soppaslangarna/soppafiltret/förgasaren?
Kolla upp det med soppatillförseln.

Har du fått fukt in i tändhatten?

Citerar Andre;3182807
Hmm, märkligt problem.
Du kanske körde så långt med den soppan du hade i honom nu så att eventuell skit som låg överst på bensinen satte sig i soppaslangarna/soppafiltret/förgasaren?
Kolla upp det med soppatillförseln.

Har du fått fukt in i tändhatten?

Fukt i tändhatten kan det nog mycket möjligt vara. Ska byta bensin idag och kolla tändhatten. Tack Andre
24:e feb 10Andre besvarar Minimotor startar dör Andre

Tacka mig inte än, kolla alla möjliga tänkbara fel. Någonstans sitter felet...

Citerar Andre;3182931
Tacka mig inte än, kolla alla möjliga tänkbara fel. Någonstans sitter felet...

Testade starta den nu, Resultat - Den startade och dog efter runt 2-3 sekunder :angry:
5:e maj 10erikapriliasx besvarar Minimotor startar dör erikapriliasx 17

Citerar DerbiMikael;3183021
Testade starta den nu, Resultat - Den startade och dog efter runt 2-3 sekunder :angry:

Vet att tråden e gammal, men har du inte fått igång den än har jag troligtvis lösningen. Öppna upp bensinkranen och kolla där. Har haft problem med att limmet som membranet, i kranen, sitter fast med har kläggat igen på två såna kina skitar. Det gör att det bara sipprar ner lite soppa.