Fiddy driver med kopplingen intryckt. - Laddar...

1. 21:47 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Fiddy driver med kopplingen intryckt.

Forum Övriga fordon
  1. Profil
  2. Jonnee
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 1:a apr 10
    Tid: 20:22
    Svar: 4
    Visningar: 141

Fiddy driver med kopplingen intryckt

Tja. När jag ska lägga i en växel på min fiddy, så dör den om jag inte står upp med fötterna på marken för den driver nästan lika mycket även att kopplingen är intryckt, för jag kan inte stå stilla med växel i, och kopplingen intryckt, för då dör den. Hur kan man fixa detta? Är det något som är slitet och behöver bytas? Tacksam för snabba svar!
2:a apr 10Mattias besvarar Fiddy driver med kopplingen intryckt Mattias

Svar: Fiddy driver med kopplingen intryckt

prova att spänna kopplingen ?
2:a apr 10_Sjuan besvarar Fiddy driver med kopplingen intryckt _Sjuan 22

Som Mattias säger så kan du justera kopplingen, på kopplinghandtaget så kan du justera wiren så den sträcker sig mer, eller tvärtom :)

Om den hade drivit precis lika mycket oavsett om du hållt inne den eller inte hade jag gissat på att kopplingen hade klibbat igen, inte ett alltför vanligt problem det heller! :)
3:e apr 10Jonnee besvarar Fiddy driver med kopplingen intryckt Jonnee

Citerar _Sjuan;3226971
Som Mattias säger så kan du justera kopplingen, på kopplinghandtaget så kan du justera wiren så den sträcker sig mer, eller tvärtom :)

Om den hade drivit precis lika mycket oavsett om du hållt inne den eller inte hade jag gissat på att kopplingen hade klibbat igen, inte ett alltför vanligt problem det heller! :)

Okej, jag är ganska ny med motorer och sånt, men jag spände åt vajern vid kopplingshandtaget och det var efter det som den blev så. Och om jag släpper på den lite så blir handtaget så slappt att det knappt ens händer något, och det verkar inte finnas något "Mittemellan"
3:e apr 10Biffen besvarar Fiddy driver med kopplingen intryckt Biffen 20

Citerar Jonnee;3228037
Okej, jag är ganska ny med motorer och sånt, men jag spände åt vajern vid kopplingshandtaget och det var efter det som den blev så. Och om jag släpper på den lite så blir handtaget så slappt att det knappt ens händer något, och det verkar inte finnas något "Mittemellan"

Är det bara jag, eller ser du inte att du precis har löst problemet? Då är det ju självfallet så att du får hitta ett läge där det går att stå still med kopplingen inne med. Bara ut och skruva med dig!

Nästa gång du har en fråga, är det mycket bättre om du skriver vad du gjorde innan satt den blev så, så kan folk hjälpa dig mycket lättare! :)