Ljuddämpare - Laddar...

1. 10:31 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Ljuddämpare

Forum Övriga fordon
  1. Profil
  2. jacob_1995
    Kön: Kille
    Bor: Linköping
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 10:e apr 10
    Tid: 20:18
    Svar: 6
    Visningar: 179

Ljuddämpare

Tja!!

Jag har försökt att packa om min ljuddämpare på min minimoto med hjälp av en guide här på MnF.

Grejjen är den att när jag hade packat med nytt material, blev det ingen skillnad alls. Jag tog bort lite ull då jag trodde att jag packade för hårt. Ingen skillnad då heller. Jag testade att köra utan någon ull alls, det lät ungefär lika mkt som med ull :S.

Då kom jag och tänka på en sak. På bilder så ser jag att hålen på insatsen är mycket större än de på min insats i minimoton. Kan det vara så att hålen är FÖR små, så att "ljudvågorna" (:P) inte kommer in i ullen? Är det värt ett försök att öppna upp hålen lite mer så att ljudet kan komma ut genom hålen..

Säg till om ni vill ha bilder så fixar jag det imorron!

// Jacob
10:e apr 10xrrox besvarar Ljuddämpare xrrox 18

Svar: Ljuddämpare

fattar inte vad du vill med det här.
10:e apr 10jacob_1995 besvarar Ljuddämpare jacob_1995

Citerar xrrox;3238774
fattar inte vad du vill med det här.

Sry, jag råka trycka på enter när jag skulle testa en sak ;) (Jag är ny här :P)
10:e apr 10mrdeath666 besvarar Ljuddämpare mrdeath666 18

skulle ja vara du så skulle ja köpt en billig moppe dämpare om det är en fin mini du karnse kör bana :D?;)
10:e apr 10jacob_1995 besvarar Ljuddämpare jacob_1995

Citerar mrdeath666;3238797
skulle ja vara du så skulle ja köpt en billig moppe dämpare om det är en fin mini du karnse kör bana :D?;)

Asså, jag vill helst inte lägga ner pengar på att få den tystare. Jag vill bara veta varför det inte fungerar med dämparull på minimoton. Kör lite utanför mitt hus och så, och den låter som en trafikskadad iller när man kommer upp på höga varv så jag vill göra grannarna lite glada :)
12:e apr 10Casal besvarar Ljuddämpare Casal 20

Borra upp hålen och grada av inuti röret kan vara en god idé. Testa olika dämpull.
12:e apr 10jacob_1995 besvarar Ljuddämpare jacob_1995

Hej!

Jag testade att göra större, fyrkantiga hål lite här och var, utan få den låta mindre. Får väl testa olika ull som du sa. Tack ändå! :)