Växel på styret? - Laddar...

1. 07:03 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Växel på styret?

Forum Övriga fordon
  1. Profil
  2. Jonnee
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 17:e apr 10
    Tid: 12:47
    Svar: 5
    Visningar: 202

Växel på styret?

Hallå. Kollade när dom körde supermoto på tuben nyss.
Han som körde hade "helmet cam" och då märkte jag att han växlade med tummen på samma sida som kopplingen är. Det var som en knapp han tryckte in.
Varför växlar man så, om det ens var växeln? :wacko:
17:e apr 10KlasKenny besvarar Växel på styret? KlasKenny 18

Svar: Växel på styret?

Jag skulle gissa på att det är samma anledning som att man inte har vanlig koppling och växelspak på F1-bilarna, går snabbare! ;)

Dock vet jag inte, bara en gissning :P
17:e apr 10Jonnee besvarar Växel på styret? Jonnee

Citerar KlasKenny;3247732
Jag skulle gissa på att det är samma anledning som att man inte har vanlig koppling och växelspak på F1-bilarna, går snabbare! ;)

Dock vet jag inte, bara en gissning :P

Okej, såg ut som han inte en kopplade iaf :D
17:e apr 10mh furia besvarar Växel på styret? mh furia

anledningen att de har växlar (om de nu har det på styret) så är det för att de tar för långtid at släppa gasen hålla in kopplingen växla släppa koplingen och gasa igen
17:e apr 10Emil123 besvarar Växel på styret? Emil123 20

Citerar mh furia;3247860
anledningen att de har växlar (om de nu har det på styret) så är det för att de tar för långtid at släppa gasen hålla in kopplingen växla släppa koplingen och gasa igen

Vem har bestämt att man måste släppa gasen vid växling? Fullgasväxling ftw!

Bästa anledningen till att växla på styret anser jag vara att man vill hålla nere vänsterbenet i vänsterkurvor så man inte kan växla med foten. Någon tid lär man inte spara på det iaf.
17:e apr 10mh furia besvarar Växel på styret? mh furia

Citerar Emil123;3247882
Vem har bestämt att man måste släppa gasen vid växling? Fullgasväxling ftw!

Bästa anledningen till att växla på styret anser jag vara att man vill hålla nere vänsterbenet i vänsterkurvor så man inte kan växla med foten. Någon tid lär man inte spara på det iaf.

ja iförsig om man kör racing så finns det elsystem som bryter tänningen i några millisekunder så det man inte behöver koppla eller släppa gasen (dock bara när man växlar upp)