Morgondagen inom laglig musiknedladdning? - Laddar...

1. 06:05 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Morgondagen inom laglig musiknedladdning?

Forum Övrigt Film & Musik
  1. Profil
  2. rooz_xps
    Kön: Kille
    Bor: Danderyyyyd
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 8:e jun 09
    Tid: 07:48
    Svar: 10
    Visningar: 280

Morgondagen inom laglig musiknedladdning?

Var ett tag sedan man skapade en tråd, och detta känns ganska aktuellt samt att ni behöver vidga era vyer från free6.com och MNF:)

Det det alltså handlar om är www.gogoyoko.com som är skapat av några islänningar!

Tanken är att man köper musik och artisten får 100% av intäkterna, samtidigt som du kan få musiken streamad (med reklam avbrott) och då går 40% av reklamintäkterna till artisten.

10% av intäkterna till välgörenhet!

Vad tror ni? Bättre än Itunes och Spotify? kan man nå ett bra utbud?

MVH
8:e jun 09qweck besvarar Morgondagen inom laglig musiknedladdning? qweck 20

Svar: Morgondagen inom laglig musiknedladdning?

Låter som en bra idé, men jag kör nog på Spotify :)
8:e jun 09Laxxen besvarar Morgondagen inom laglig musiknedladdning? Laxxen 21

Låter jävligt bra! har du koll på va ett album kostar etc? :)
8:e jun 09Vickelajnen besvarar Morgondagen inom laglig musiknedladdning? Vickelajnen

kör vidare på spotify. Finns det många artister? Verkar ju bättre i avseendet att man själv kan lägga till låtar som artist. En jävla publicitet!
8:e jun 09rooz_xps besvarar Morgondagen inom laglig musiknedladdning? rooz_xps 21

Citerar Laxxen;2752539
Låter jävligt bra! har du koll på va ett album kostar etc? :)

Vad jag erfar, väljer artisten själv. Dock tror jag inte detta kommer funka om det skall bli en framgång, utan behövs någon anna sorts prisidé:)

Just nu är detta väldigt nytt, men blir utbudet lika stort som på spotify..Då tror jag vi har framtiden!
8:e jun 09Aspre besvarar Morgondagen inom laglig musiknedladdning? Aspre 18

Citerar rooz_xps;2752746
Vad jag erfar, väljer artisten själv. Dock tror jag inte detta kommer funka om det skall bli en framgång, utan behövs någon anna sorts prisidé:)

Just nu är detta väldigt nytt, men blir utbudet lika stort som på spotify..Då tror jag vi har framtiden!

Tror tyvärr som du, det kommer ej att fungera. Människor är åpna, varför ska vi betala när vi kan få det gratis? (Spotify) :mellow:
8:e jun 09rooz_xps besvarar Morgondagen inom laglig musiknedladdning? rooz_xps 21

Citerar Aspre;2752955
Tror tyvärr som du, det kommer ej att fungera. Människor är åpna, varför ska vi betala när vi kan få det gratis? (Spotify) :mellow:

Du äger dock musiken, vilket du inte gör på spotify (jaja, det går ju)

Tror helt klart att om man kan få artisterna som folk vill ha och en vettig prissättning så kan man nog konkurrera med Itunes och andra alt:)
8:e jun 09chr1lle besvarar Morgondagen inom laglig musiknedladdning? chr1lle

Ja, det är den bra idé men jag är väl som de flesta andra så jag är snål och kör på Spotify. Dem har ju vad jag vill ha så det räcker med det.

Citerar chr1lle;2753143
Ja, det är den bra idé men jag är väl som de flesta andra så jag är snål och kör på Spotify. Dem har ju vad jag vill ha så det räcker med det.

Jo, Spotify skulle utveckla det dem har idag tillen betaltjänst där du kan äga musiken. Fast jag kommer nog försöka ha min musik gratis så långt som möjligt:)

Vad jag hört/ läst kommer vi få se en lansering på bred front under 2010!
8:e jun 09JeppeN besvarar Morgondagen inom laglig musiknedladdning? JeppeN 19

Vore trevligt att kunna äga musiken istället för att "låna" som på spotify faktiskt.

Frågan är ju om man vill betala istället för att klicka sig in på piratebay...

Citerar JeppeN;2753302
Vore trevligt att kunna äga musiken istället för att "låna" som på spotify faktiskt.

Frågan är ju om man vill betala istället för att klicka sig in på piratebay...

Eller hur! För om artisten får 100%, bör en låt kunna kosta runt 5'an kanske ´lite billigare för äldre låtar:)

En låt På Itunes kostar runt 5-10 spänn, bör man kunna sänka det minst 50%