Kolv som passar till polini evolution fast 10mm - Laddar...

1. 15:04 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm

Forum Övrigt Övrigt
  1. Profil
  2. Selver
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 21:a jan 07
    Tid: 23:44
    Svar: 15
    Visningar: 265

Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm

Letar efter en kolv som passar till Polini evolution 1an, liggande minarelli.
Fast den ska ha 10mm kolvbult.
Men inte den från S-A för 61€.
Spelar ingen roll från vilken moppe bara den passar:)
Därför la jag tråden i övrigt.
Helst billig:)
Och om det går från Sverige. Fast S-A går bra om den inte kostar för mycket.
Mvh Selver:)
22:a jan 07Xtreamsm besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm Xtreamsm 22

Svar: Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm

Hänvisar att kika i den här tråden på några sidor ;)

http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=23101
22:a jan 07Selver besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm Selver 20

Citerar Xtreamsm
Hänvisar att kika i den här tråden på några sidor ;)

http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=23101

Tack, men det är inte problemet.
Att hitta sidor är inget problem, men inte lätt att hitta en som passar när man inte vet exakta mått.
För evon har 12mmm orginal, men kompisen tog fel vev så det behövs en 10mm kolv.
Det finns på S-a men det känns dyrt 61€ för en kolv.
Man vet tex inte var kolvringarna möts, så de kanske hamnar i nån port eller nåt.:hmm:
22:a jan 07DooD besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm DooD 26

Köp reduktionslager då? Sånt lager som konverterar 12/10mm.
22:a jan 07Selver besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm Selver 20

Citerar DooD
Köp reduktionslager då? Sånt lager som konverterar 12/10mm.

Veven är 10mm, kolven är 12mm.
Annars skulle vi gjort det för länge sen.
Men vad jag vet finns det inget sånt litet lager?
22:a jan 07BurkeN besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm BurkeN

http://mopshop.de/shop/product_info.php?cat0=1&cat1=327&cat2=1585&cat3=UmFjaW5nLVBhcnRz&products_id=7923&osCsid=2f5c7ee641138afdc041341b2ea9b022

Zylinder-Kit 70ccm Polini "Evolution"
Alu (*47.6mm)
Kolbenbolzen *10mm

Ersatz-Kolben 30200360 "A"
Ersatz-Kolben 30200361 "B"
Ersatz-Kolben 30200362 "C"
Ersatz-Kolben 30200363 "D"

Kolvarna är dyra till sånna cylindrar, och det bör vara rätt kolv.
Köp en sån kolv som det ska vara ist för att leta på nån annan som kanske inte ens passar och du trashar din cylinder.
22:a jan 07Michél besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm Michél 22

Eller så bör Startuning kunna plocka hem en sådan kolv då de i princip har samma sortiment som S-A.
22:a jan 07DooD besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm DooD 26

Citerar Michél
Eller så bör Startuning kunna plocka hem en sådan kolv då de i princip har samma sortiment som S-A.

Ja de tar hem allt som S-A har. Bara att du anger artikelnr. :) Funkar alldeles utmärkt!

Kolben Polini Evolution (A), d=47,6mm, 10mm Kolbenbolzen
Article No.: P204.0699A

Kolben Polini Evolution (B), d=47,6mm, 10mm Kolbenbolzen
Article No.: P204.0699B

Kolben Polini Evolution (C), d=47,6mm, 10mm Kolbenbolzen
Article No.: P204.0699C

Kolben Polini Evolution (D), d=47,6mm, 10mm Kolbenbolzen
Article No.: P204.0699D

Citerar DooD
Ja de tar hem allt som S-A har. Bara att du anger artikelnr. :) Funkar alldeles utmärkt!

Kolben Polini Evolution (A), d=47,6mm, 10mm Kolbenbolzen
Article No.: P204.0699A

Kolben Polini Evolution (B), d=47,6mm, 10mm Kolbenbolzen
Article No.: P204.0699B

Kolben Polini Evolution (C), d=47,6mm, 10mm Kolbenbolzen
Article No.: P204.0699C

Kolben Polini Evolution (D), d=47,6mm, 10mm Kolbenbolzen
Article No.: P204.0699D

Måste jag citera mig själv?

Citerar Selver

Men inte den från S-A för 61€.

Jag har sett att det finns på S-A, men känns ju lite dyrt. 61€ blir väl runt 600kr hos S-T. Plus 150kr frakt, då är vi uppe i 750kr för en kolv.
Måste finnas billigare altarnativ som passar.
Men tack ändå :)
22:a jan 07Robb__an besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm Robb__an

smakar det så kostar det.

och, you get what you pay for ;)
22:a jan 07Michél besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm Michél 22

Citerar Selver
Måste jag citera mig själv?

Jag har sett att det finns på S-A, men känns ju lite dyrt. 61€ blir väl runt 600kr hos S-T. Plus 150kr frakt, då är vi uppe i 750kr för en kolv.
Måste finnas billigare altarnativ som passar.
Men tack ändå :)

Nja,skyll dig själv som har en Evo. :)

Smakar det så kostar det. :)

Beställer du ifrån utlandet kanske du tjänar en 100-lapp,som då istället försvinner på fraktkostnader.

Citerar Michél
Nja,skyll dig själv som har en Evo. :)

Smakar det så kostar det. :)

Beställer du ifrån utlandet kanske du tjänar en 100-lapp,som då istället försvinner på fraktkostnader.

Varför ska jag skylla mig själv när det inte är jag äns som har Evo:huh:
Det är kompisen. Det var ett litet misstag när vi beställd så jag letar efter en annan kolv, jag har inte sagt att "ni" ska säga "Smakar det så kostar det. :)", "skyll dig själv" osv.
Jag frågade om NÅGON visste om det fanns en annan billigare kolv som passar:hmm: ?
Var det nåt svårt att förstå där?
Vet ni nåt billigt ställe där de Tex har billiga Evo kolvar är det bara att säga till, men inte S-A och Mopshop de var dyra.
Mvh Selver
23:e jan 07DooD besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm DooD 26

Manston Replica, Stage6 Racing? Passar inte dom då? 47.6 @ 10mm pin.
23:e jan 07ReleX besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm ReleX 19

Eftersom kolvskallen har en speicell utformning skulle jag iaf inte rekommendera en annan kolv än evolution.
Topplocket kan ta skada vid användning av en kolv med annan kolvskalle vad jag har hört. Är dock inte säker på detta, så om någon sitter på ett rätt svar skicka ett PM :D
Smakar det så kostar det..€61 är priset för en ny kolv..Själv skulle jag aldrig våga köra evolution med 10mm kolv då den är klenare än 12mm. Det finns en anledning till att de evolutioncylindrarna levereras med 12mm kolvbult;) Byt veven istället!
Mvh
23:e jan 07Selver besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm Selver 20

Citerar ReleX
Eftersom kolvskallen har en speicell utformning skulle jag iaf inte rekommendera en annan kolv än evolution.
Topplocket kan ta skada vid användning av en kolv med annan kolvskalle vad jag har hört. Är dock inte säker på detta, så om någon sitter på ett rätt svar skicka ett PM :D
Smakar det så kostar det..€61 är priset för en ny kolv..Själv skulle jag aldrig våga köra evolution med 10mm kolv då den är klenare än 12mm. Det finns en anledning till att de evolutioncylindrarna levereras med 12mm kolvbult;) Byt veven istället!
Mvh

Okej, men varför säljs evon med 10mm och 12mm kolvbult då?:hmm:
Nä just det, kolvbulten klarar det fint.
Tillverkaren är väl inte så dum att göra en 10mm version om det inte skulle funkat.
Men tack för svaret ändå:)
Mvh Selver
23:e jan 07ReleX besvarar Kolv som passar till Polini Evolution fast 10mm ReleX 19

Klart det funkar med 10mm. De skriver ju till och med att man inte ska använda 10mm för seriöst bruk, utan bara tillfälligt ?
Jag hade en s6r med 10mm kolvbult (se projekt). Kolvbulten gick av på mitten. Nållagret gick i 2 delar. Jag blev tvugen att kapa kolven på mitten för att få av den från veven. Topplocket och kolvskallen blev bra spikade vill jag lova.
Vill inte ens veta vad som händer ifall du gör samma sak på en evolution.
Om kolvbulten gick itu på en upper-midrace, borde den inte göra det på en hyper då ?
Om det är något som är oklart kan vi ta det på PM, jag har sagt mitt.
Mvh

Citat
Scooter-Attack
Cylinder Kit 70cc Polini Evolution for standard (10mm piston-pin) crankshaft
For Minarelli engines Polini offers a version of this cylinder with a 10mm piston pin, which means converting back to the original or a sport cylinder means less of a problem. If you want to use the evo kit permanently the 12mm version certainly is the better choice though.