Citerar Xtreamsm
Hänvisar att kika i den här tråden på några sidor ;)
http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=23101
Citerar DooD
Köp reduktionslager då? Sånt lager som konverterar 12/10mm.
Citerar Michél
Eller så bör Startuning kunna plocka hem en sådan kolv då de i princip har samma sortiment som S-A.
Citerar DooD
Ja de tar hem allt som S-A har. Bara att du anger artikelnr. :) Funkar alldeles utmärkt!
Kolben Polini Evolution (A), d=47,6mm, 10mm Kolbenbolzen
Article No.: P204.0699A
Kolben Polini Evolution (B), d=47,6mm, 10mm Kolbenbolzen
Article No.: P204.0699B
Kolben Polini Evolution (C), d=47,6mm, 10mm Kolbenbolzen
Article No.: P204.0699C
Kolben Polini Evolution (D), d=47,6mm, 10mm Kolbenbolzen
Article No.: P204.0699D
Citerar Selver
Men inte den från S-A för 61.
Citerar Selver
Måste jag citera mig själv?
Jag har sett att det finns på S-A, men känns ju lite dyrt. 61 blir väl runt 600kr hos S-T. Plus 150kr frakt, då är vi uppe i 750kr för en kolv.
Måste finnas billigare altarnativ som passar.
Men tack ändå :)
Citerar Michél
Nja,skyll dig själv som har en Evo. :)
Smakar det så kostar det. :)
Beställer du ifrån utlandet kanske du tjänar en 100-lapp,som då istället försvinner på fraktkostnader.
Citerar ReleX
Eftersom kolvskallen har en speicell utformning skulle jag iaf inte rekommendera en annan kolv än evolution.
Topplocket kan ta skada vid användning av en kolv med annan kolvskalle vad jag har hört. Är dock inte säker på detta, så om någon sitter på ett rätt svar skicka ett PM :D
Smakar det så kostar det..61 är priset för en ny kolv..Själv skulle jag aldrig våga köra evolution med 10mm kolv då den är klenare än 12mm. Det finns en anledning till att de evolutioncylindrarna levereras med 12mm kolvbult;) Byt veven istället!
Mvh
Citat
Scooter-Attack
Cylinder Kit 70cc Polini Evolution for standard (10mm piston-pin) crankshaft
For Minarelli engines Polini offers a version of this cylinder with a 10mm piston pin, which means converting back to the original or a sport cylinder means less of a problem. If you want to use the evo kit permanently the 12mm version certainly is the better choice though.