Tjenare.
Vore skoj om det finns några fiskare här.
Själv har jag ett Shimano Katana 2.60 spö med en ABu garcia rulle, och tvinnad lina. (Geekfacts :naughty: )
Kan ju passa på att rekkomendera Fyrväpplingen, 6 mil ifrån uppsala.
Riktigt guldställe !
Jag har dock inte så tur när jag fiskar där... :P
Regnbåge är det man fiskar där, ingen Gädda :)
Svar: Fisketråden
Jag fiskar, ibland iaf. Har ett Daiwa Strikebow 240 cm:s spö och rullen är en Daiwa Crossfire 3550 med Fireline på :) Ingen som jagar?
Jo fiskar gör man, men nån fisk blir det aldrig :P
Köpte fiskeutrustningen från den lokala allti-allo affären... Nåt "Red Wolf" grafit-spö med en Abu-Garcia cardinal rulle... Duger åt mig :)
Fiskar förövrigt i Motala ström... Finns lite abbore och en och annan gädda.
Jag fiskar (och småjagar lite ibland)
Spön har jag så jag klarar mig.
Finaste spöet är ett Abu garcia av okänd modell med en Söt ambassaduer 500 rulle på.
jag jobbar just nu på att lära mig flugfiska. Sen fiskar jag med nät, utterbräda, håvning, och gäddsax. Kan även säga att det suger när man får gäddsaxar i fingrarna. En gång resulterade det i operation :P
kör med pappas fiskespö! mitt trasslade sönder sig så det inte funkade förra året :lol: någon fisk blir det dock inte.. en Aborre på ett kilo är väl det största jag fått :D
Man själv är ju ett riktigt "fiskefreak"!:)
Jag har firrat i 8 år( Flugfiske i 6 år).. hehe så det har blivit en del fisk om åren!
"Fiskesetup"
1 flugfiske spö
4 haspelspö
4 haspelrullar
1 flugfiskesrulle dyr som fan......
1 Pilk utrustning
1 Isfiske utrusting
Ca 150 drag
Ca 150 flugor (binder själv)
Jeppz de va väl allt *Suck*
Fiskar väl på landet på sommarn då o då..
Åhh... vad fan heter mina grejor..
Rulle: Argo SL "nånting" har ja för mig..
Spö: Hmm tror ja köpte ett nytt Berkley spö förra året.. minns inte :hmm:
Har ett Mitchell spö ståendes iaf..
Lina: Minns inte.. dyr var den iaf.. :happy:
Lirar Aborre och små bågar på ett ul shimano av ny dyr model med en fin fin cardinal den också av ul typ... För de lite tyngre firrarna så blire ett 80tals daiwa spö (Gryyymaste spöt jag haft i min hand) Och minsta modellen av en ambasadur mörrum (en av modelerna som inte säljs i sverige ) rymmer typ mindre lina än en vanlig haspek rulle!
Sen för skit fiske så som bottenmete och kastkuler har jag massa skit spön som får turas om
Citat
Man själv är ju ett riktigt "fiskefreak"!
Jag har firrat i 8 år( Flugfiske i 6 år).. hehe så det har blivit en del fisk om åren!
"Fiskesetup"
1 flugfiske spö
4 haspelspö
4 haspelrullar
1 flugfiskesrulle dyr som fan......
1 Pilk utrustning
1 Isfiske utrusting
Ca 150 drag
Ca 150 flugor (binder själv)
Jeppz de va väl allt *Suck*
Jag har faktist ett Biltema-kastspö! Så de så!
jag har en hel dröse fiskegrejjer bland annat 2 ambasadeour rullar och en jävla massa oliak spön :D favoriten är dock mitt winckelpicker :D
Citerar Mr.B_Vs/x
Jag har faktist ett Biltema-kastspö! Så de så!
Det går att fånga fisk på dom med! :)
Men kvalit'en är nog inte den bästa...hihi
Japp, men det blir mest på sommaren när man är i stugan. Ska även till Norge och fiska snart :)
Fick en Torsk på 8,6 kg med ett insjöfiske-spö ( bröts nästan :D)
Klart man fiskar.. Bor ju för fassen 10m ifrån vattnet.. fiskar harr och abore ..
Har Lisens för små vilt.. läser för högvilt.. :)
Lappland Power ;)
jag har en ambasadur 6500c3 och ett fladen 9 fots spö. ett flugspö ron thomson vet ej märke på rullen. en daiwa haspel rulle och spö till. Sedan massa drag och flugor.
Fiskar mest abborre, gädda, lake, gös och regnbåge.
köpte ett billigt kastspö på maken i haparanda å for å fiska lite i stugan i sävis å drog upp en gädda på 3kilo å flera aborar :D
men men jag funderar på å köpa nå billigare saker som håller nån som kan rekomendera nå saker