Polerar-tråden. - Laddar...

1. 14:31 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Polerar-tråden.

Forum Övrigt Övrigt
  1. Profil
  2. Chill
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 18:e maj 07
    Tid: 09:32
    Svar: 253
    Visningar: 6520

Polerar-tråden

Tjena

Jag sökte men jag hittade ingen sån här tråd.. Så jag skapar en:happy:
Om den är "onödig" etc så får nån moderator ta bort den..

Som topic lyder så tyckte jag att det skulle vara kul med en sån här tråd.. Där man kan lägga in bilder på vad man senast polerade och snacka polering.

Skriv gärna vad ni använder för medel, trasor och om det finns några extra "knep", och ge gärna tips:)

Snacka allt om polera här :)

Allt förutom eran egen "spak" :happy:

Den sidan var helt matt förut:happy:

Den var me ganska matt. men inte lika mycket som andra sidan:happy:

Och för dom som inte ser så är det än plånbok:)
15:e mar 10vivarn besvarar Polerar-tråden vivarn 17

Svar: Polerar-tråden

Citerar Kjellson;3204850
Kan man använda denna guide till att polera? http://www.freewebs.com/dajjmen/Dajjmenspoleringsguide.htm

Eller ska jag ta den som Dennis skicka? http://www.poleringsguide.se/poleringsguide/

Hur tar jag reda på om det är aluminium eller "vanligt stål"? :)

magnet:)
15:e mar 10BuFFyMuFFy besvarar Polerar-tråden BuFFyMuFFy 19

Citerar Kjellson;3204850
Kan man använda denna guide till att polera? http://www.freewebs.com/dajjmen/Dajjmenspoleringsguide.htm

Eller ska jag ta den som Dennis skicka? http://www.poleringsguide.se/poleringsguide/

Hur tar jag reda på om det är aluminium eller "vanligt stål"? :)

Jag är 99% säker på att det är vanligt stål men om du vill tästa så ta en magnet och se om den fastnar på avgasröret om den gör det är det stål om den inte tar fast något alls är det aluminium.

Ska se om jag kan få in bilder på hur röret mitt ser ut just nu!

EDIT: Här är bilder på mitt rör hur det såg ut före jag börja och hur det ser ut nu och då har jag INTE ALLS tagit med sandpapper på röret!

Före

Som det ser ut just nu

Men då är jag inte alls klar med röret ännu ska putsa mera med autosol ännu
15:e mar 10Kjellson besvarar Polerar-tråden Kjellson 18

Citerar BuFFyMuFFy;3205140
Jag är 99% säker på att det är vanligt stål men om du vill tästa så ta en magnet och se om den fastnar på avgasröret om den gör det är det stål om den inte tar fast något alls är det aluminium.

Ska se om jag kan få in bilder på hur röret mitt ser ut just nu!

EDIT: Här är bilder på mitt rör hur det såg ut före jag börja och hur det ser ut nu och då har jag INTE ALLS tagit med sandpapper på röret!

Före
*BILD*

Som det ser ut just nu
*BILD*
Men då är jag inte alls klar med röret ännu ska putsa mera med autosol ännu

Så du har bara tagit med autosol än så länge?

Edit: Magneten fastnade :happy:
16:e mar 10BuFFyMuFFy besvarar Polerar-tråden BuFFyMuFFy 19

Citerar Kjellson;3205368
Så du har bara tagit med autosol än så länge?

Edit: Magneten fastnade :happy:

Först körde jag med ståltrissa på hela röret tills allt blev plåtrent och bra, Sen har jag en typ liten "slipmaskin" som har typ runda sanpapper på sig fast det är inte riktigt sandpapper men det blir riktigt fint iallafall och sen efter det lägger jag på en mjuk sak på den och lägger autosol på den, sen efter det tar jag autosol och gnider med händerna så blir det bra!

Det var ju det jag sa! så du kommer måsta lacka avgasröret om du ska polera upp det med värmetålig klarlack annars rostar det dirrekt och mycket! Annars är det bara att måla det svart eller någon annan färg med värmefärg om du inte orkar polera för det är ganska så mycket jobb!
17:e mar 10Kjellson besvarar Polerar-tråden Kjellson 18

Citerar BuFFyMuFFy;3206004
Först körde jag med ståltrissa på hela röret tills allt blev plåtrent och bra, Sen har jag en typ liten "slipmaskin" som har typ runda sanpapper på sig fast det är inte riktigt sandpapper men det blir riktigt fint iallafall och sen efter det lägger jag på en mjuk sak på den och lägger autosol på den, sen efter det tar jag autosol och gnider med händerna så blir det bra!

Det var ju det jag sa! så du kommer måsta lacka avgasröret om du ska polera upp det med värmetålig klarlack annars rostar det dirrekt och mycket! Annars är det bara att måla det svart eller någon annan färg med värmefärg om du inte orkar polera för det är ganska så mycket jobb!

Okej men det borde gå att köra med våtslip-papper ist för det som du använder? :)
17:e mar 10BuFFyMuFFy besvarar Polerar-tråden BuFFyMuFFy 19

Citerar Kjellson;3206939
Okej men det borde gå att köra med våtslip-papper ist för det som du använder? :)

Jojo men jag ville inte göra det eftersom det tar mycket längre tid.
3:e apr 10Charliiie besvarar Polerar-tråden Charliiie 18

vad blir det för skillnad om man polerar med en mjuk eller hårdare "trasa"
3:e apr 10bozzen besvarar Polerar-tråden bozzen

Hallåå, jag har slipat upp variatorkåpan, tar autosol på trasan och gnuggar lite. Direkt blir autosolen svart och trasan svart. Ska man fortfarande gnugga när det är svart eller ta nytt? Hur länge ska man gnugga med det svarta?

Sen så efter man har gnuggat ett tag så tar man trasan och tar bort all autosol som är kvar. Sen gnuggar man massor. Då ser man att det är polerat.

Hur gör man ?
7:e apr 10Charliiie besvarar Polerar-tråden Charliiie 18

Citerar Charliiie;3228700
vad blir det för skillnad om man polerar med en mjuk eller hårdare "trasa"

svara på den här också:huh:

håller på med svingen på moppen och har köpt ett högpoleringsvaxkit från clas olsson och undrar om det är bara att arbeta in på svingen innan man tar på autosol eller ska jag skippa dom där vaxerna? det är märket wolfcraft
12:e apr 10Dtr_mannen besvarar Polerar-tråden Dtr_mannen 18

Det senaste jag polerade,lite bucklor så blir ju inte 100 men det är ju trots allt ett crossrör i plåt!:

12:e apr 10Woody besvarar Polerar-tråden Woody 19

Citerar Dtr_mannen;3240922
Det senaste jag polerade,lite bucklor så blir ju inte 100 men det är ju trots allt ett crossrör i plåt!:

Blir ju mycket snyggare och bättre om man lackar svart bara
12:e apr 10Dtr_mannen besvarar Polerar-tråden Dtr_mannen 18

Citerar Woody;3240970
Blir ju mycket snyggare och bättre om man lackar svart bara

Blev nog ganska nöjd med det nu, har det målat upp till första svetsen också så men..
10:e maj 10Mattiasman90 besvarar Polerar-tråden Mattiasman90 22

Oj tihi den här trådwen var gammal tihihhihihihihihhihihihihihih