Citerar quuz;3272519
För en gångs skull håller jag med dig. Jag tror det beror på hur bra man är på engelska sen innan. Är man hyfsatt bra så är faktsikt svaret nej, man lär sig inget vidare.
För att inte tala om Camebridge engelska, alltså en svårare variant av Engelska C. Vi hade världes mest efterblivna bok med uppgifter, upplägget i boken var helt åt helvete sen fick vi inte facit så vi visste inte om vi gjorde rätt eller inte :huh: Prov hade vi bara två små som man inte behövde plugga till. Lektionerna snackade vi mest skit på även fast alla där var seriösa elever.
Fick slutligen 1 helt poäng från B på mitt camebridge prov vilket sög. VG i själva kursen.
Citerar frasse21;3272591
för en gångs skull :zzz: håller bara på med massa ovärda saker..
ska också läsa camebridge, har hört att det ska va svårt:hmm:
Citerar ic3m4n;3272495
http://www.nyhetskanalen.se/1.1628872/2010/05/07/danderyd_i_topp_i_skolrankning
Flytta till Lidingö eller Danderyd om ni vill ha bra betyg vettja ;)
Kul att Sthlm två absolut finaste/rikaste orter ligger högst upp i listan, många som "köper sina betyg" idag möjligtvis? :naughty:
Citerar quuz;3272597
Läs cambridge! Engelska c väger inget utomlands medans en CAE exman gör. Och nej det är inte svårt, speciellt inte om du inte tyckte du lärde dig mycket i engelska A och B.
Jag hade MVG i A och B utan minsta ansträngning, fick VG i mitt engelska C betyg när jag läste cambridge, inte heller där gick jag in för det allt för mycket.
Citerar ic3m4n;3272495
http://www.nyhetskanalen.se/1.1628872/2010/05/07/danderyd_i_topp_i_skolrankning
Flytta till Lidingö eller Danderyd om ni vill ha bra betyg vettja ;)
Kul att Sthlm två absolut finaste/rikaste orter ligger högst upp i listan, många som "köper sina betyg" idag möjligtvis? :naughty:
Citerar quuz;3272587
Så förklarade våra lärare det samt alla jag frågat som läst engelska c och camebrigde.
Om de är två helt skilda saker så skulle man inte få betyg för engelska c när man läser camebrigde. I cambidgenegelskan är det bara mer föeberedande inför exmen man har och således svårare då det är högre krav som ställs.
Proven är mycket svårare än de man får i engelska c, uppgifterna är svårare och gramatiken krångligare (även fast jag aldrig brydde mig om att lära mig gramatiken vi gick igenom)
Camebrigde engelskan är en svårare kurs än engelska c, så är det bara.