Studietråden!
I den här tråden är det tänkt att vi ska diskutera allt som har med skolan att göra, varesig det är grundskola eller gymnasium. Alla är välkomna!
Här får du exempelvis berätta om din gymnasielinje och ge smaktips och råd till andra som ställer frågor, en tråd med frågor och god feedback med andra ord!
Frågor gällande skolarbete och liknande frågor tas dock i denna tråden:http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=86977Väl mötta!
Hälsningar moderatorerna och MoppeNet Development Group.
Ursprungstexten från trådens början:Tjena all moppepojkar!
Här tänkte jag att man kunde skriva vad man vill/ska gå för linje och bara allmänt om gymnasiet.
Själv ska jag gå teknik på rinmangymnasiet här i eskilstuna, jag ville först gå el med inriktning på elektronik men jag tänkte att då blir man så låst till just det jobbet, på teknik kan man typ bli vad som helst utom läkare för man har ingen biologi, dessutom så finns det en elektronikkurs att gå.
Skriv nu!
Svar: Studietråden
Går Teknik, samma "svårighetsgrad" som NV.
Ganska bred utblidning förutom att man inte läser historia, men det kan man välja till senare. Annars väldigt mycket matte :)
Har nu valt Mediateknik till 2:an.
//Andreas
Skall gå Teknik med inriktning design på Aranäsgymnasiet i Kungsbacka.
går NV på furuhedsgymnasiet i Kalix ;)
slutar första året imorrn :P
Går samhäll/ekonomi på J.A Zachrissons här i Kungsbacka. Jag gillar linjen fast jag längtar till 2an då man får välja lite mer specifika kurser, typ psykologi, internationella relationer, företagsekonomi B osv. :)
Det är tänkt att jag ska bli businessman (H)
jag vill gå MTG med inriktning karosseri och lack men d blir nog ändringar på d eftersom att min mattelärare sänkte mig precis :(
Ska gå Motorbranschens fordonstekniska på Lars Kagg i kalmar. den enda skolan som har den utbildningen och jag lär komma in. det lär bli så jävla gött att börja där. då man även har sin bästa polare i samma utbildning.
Kommer att gå Bygg på Westerlundska i enköping, skolan suger helt, men men, palla Muppsala :lol:
Gick nyss ut ettan på fordon o sökte karosseri till tvåan, hoppas att jag kommer in.
tror jag ska gå fordon!
Visst, rätt så slapp linje osv men ärligt så orkar jag inte plugga mer, mycke skönare å få göra något! =D
Citerar Frosth;1120427
Ska gå Motorbranschens fordonstekniska på Lars Kagg i kalmar. den enda skolan som har den utbildningen och jag lär komma in. det lär bli så jävla gött att börja där. då man även har sin bästa polare i samma utbildning.
Nice, ska me gå där... Då ses vi väl :happy:
Edit: Hur många poäng har du?, intagningen var 115 :)
Teknikprogrammet om det finns plats annars blir det NV.
Citerar AeroXo;1120490
Nice, ska me gå där... Då ses vi väl :happy:
Edit: Hur många poäng har du?, intagningen var 115 :)
Ja vi lär väl tom hamna i samma klass då det bara är 20 platser vilket känns som om det lär vara en klass.. men du.. såg att du bodde i Ålem.. kör inte man förbi Danerum då? ska flytta dit i slutet av sommaren... kanske vi tom tar samma buss :P
OnT: hade 170 höstterminen i 9an... nu vet jag inte men kan säga att jag har mera :happy:
Citerar Frosth;1120502
Ja vi lär väl tom hamna i samma klass då det bara är 20 platser vilket känns som om det lär vara en klass.. men du.. såg att du bodde i Ålem.. kör inte man förbi Danerum då? ska flytta dit i slutet av sommaren... kanske vi tom tar samma buss :P
OnT: hade 170 höstterminen i 9an... nu vet jag inte men kan säga att jag har mera :happy:
Okk:happy: Vilket danerum, finns ett i kalmar och ett i rosenfors typ?
Citerar AeroXo;1120511
Okk:happy: Vilket danerum, finns ett i kalmar och ett i rosenfors typ?
Kalmar :happy: typ efter Kåremo..
Jag ska gå Natur inriktning natur här i lkpg.
INgen mer än mig som ska gå på Katedral eller?:)