Debatt om datorspelsvåld. - Laddar...

1. 18:12 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Debatt om Datorspelsvåld.

Forum Övrigt Spel & Hobby
  1. Profil
  2. BlåMes
    Kön: Kille
    Bor: Södertälje
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 18:e mar 09
    Tid: 16:06
    Svar: 60
    Visningar: 763

Debatt om Datorspelsvåld

Har läst en del på flashback just nu och i tisdags (17 mars) så var ämnet i tv programmet Debatt just om dataspelsvåld och om det är moraliskt rätt.

I mitt tycke så ser jag inga fel med det och man märker snabbt i programmet att dom som är helt emot det verkligen inte har spelat/kan ingenting om det. Dom har endast sett bilder utav dessa spel.

Dom visar bla. bilder ifrån GTA IV och Postal 2 där en kille från något spelutvecklare säger emot dom.

I mitt tycke så tycker jag gamerserna verkligen piskar 40-talisterna på fingrarna.

Programmet kan ni se här: http://svtplay.se/t/103450/debatt
Det är lugnt värt att se! Mycket underhållande. Hoppa till typ mitten för där börjar dom prata om det.

Så vad tycker ni själva? Är det rätt eller fel ? Kan ni tänka er varför dom tycker det är fel ?
19:e mar 09JoCkEMeDBlarreN besvarar Debatt om Datorspelsvåld JoCkEMeDBlarreN 19

Svar: Debatt om Datorspelsvåld

Finns bara ett ord : Överkörda
19:e mar 09Achwell besvarar Debatt om Datorspelsvåld Achwell 18

Jäklar vad illa jag tycker om Janne josefsson!!! :mad: så jävla dryg!
19:e mar 09anden91 besvarar Debatt om Datorspelsvåld anden91 21

Citerar Achwell;2573970
Jäklar vad illa jag tycker om Janne josefsson!!! :mad: så jävla dryg!

Det är därför han är legitimerad brevlåde-konversatör åt svt.
19:e mar 09BlåMes besvarar Debatt om Datorspelsvåld BlåMes 20

Man kan ju inte riktigt säga att man inte kan skylla på spelen. För gäng våldet och sånt har ju blivit lite mera inspirerat ifrån det och sådant.

Men då skulle jag nästan säga att filmer är en lika stor orsak till våld.

Som spel nissen i debatt sa: Virginia high, asiaten som sköt alla hade aldrig spelat ett dataspel. Han var intresserad av teater.

Ska vi förbjuda det också ? :P
19:e mar 09SM-LoD besvarar Debatt om Datorspelsvåld SM-LoD 23

Citerar BlåMes;2574333
Man kan ju inte riktigt säga att man inte kan skylla på spelen. För gäng våldet och sånt har ju blivit lite mera inspirerat ifrån det och sådant.

Som spel nissen i debatt sa: Virginia high, asiaten som sköt alla hade aldrig spelat ett dataspel. Han var intresserad av teater.

Gängvåldet är inspirerat av spel? har du fakta på det?
Som dem sa i debatten, det finns inga siffror på hur det påverkar och såvida du själv inte är en gängmedlem som slår ihjäl folk med baseballträn för att dem gör det i spel så är jag extremt skeptisk till det du just skrev.

IMO har filmerna större del i det hela.

De flesta spel som finns är ganska realistiska. Visst, det är väldigt mycket gore osv, men dem dör fortfarande när dem får ett baseballträ i huvudet eller en kofot i nacken.

Då är det värre med filmer där en kille tar femtielva sparkar lite varstans för att sedan komma tillbaka och ge lika många till sin motståndare som inte heller tar särkilt mycket skada.
19:e mar 09Brattone besvarar Debatt om Datorspelsvåld Brattone

Citerar BlåMes;2574333

DATORSPELENS FEL, han var antagligen mobbad för han INTE SPELADE datorspel :(,
19:e mar 09wallinedwin besvarar Debatt om Datorspelsvåld wallinedwin 18

Citerar Sötnos;2573027
Sitter här och är halvstolt över mitt fina inlägg, men ingen som kommenterar... :D

Fattar dock inte varför han står och ljuger, säger att Manhunt är ett av de populäraste spelen just nu. Skämmas bör han!

Det var ett jättefint inlägg! Fortsätt så! :ninja:
19:e mar 09aLmSarn besvarar Debatt om Datorspelsvåld aLmSarn

Det är ju egentligen inte bevis för nånting. Avslutade han med... :zzz:Nä det var inte mkt som var det i den debatten, men visst diskussionen är väll oundviklig egentligen...
:)

Citerar SM-LoD;2574354
Gängvåldet är inspirerat av spel? har du fakta på det?
Som dem sa i debatten, det finns inga siffror på hur det påverkar och såvida du själv inte är en gängmedlem som slår ihjäl folk med baseballträn för att dem gör det i spel så är jag extremt skeptisk till det du just skrev.

IMO har filmerna större del i det hela.

De flesta spel som finns är ganska realistiska. Visst, det är väldigt mycket gore osv, men dem dör fortfarande när dem får ett baseballträ i huvudet eller en kofot i nacken.

Då är det värre med filmer där en kille tar femtielva sparkar lite varstans för att sedan komma tillbaka och ge lika många till sin motståndare som inte heller tar särkilt mycket skada.

Nej jag har ingen fakta på det. det är vad jag själv tror. Lilla 12 åringen i gettot sitter och få spela gta hos en kompis och få slå ihjäl någon och tycker det är skit tufft. tror jag iaf

Citerar BlåMes;2574544
Nej jag har ingen fakta på det. det är vad jag själv tror. Lilla 12 åringen i gettot sitter och få spela gta hos en kompis och få slå ihjäl någon och tycker det är skit tufft. tror jag iaf

Sen kan man ju alltid disskutera om det är datorspelets fel eller föräldrarnas som låter sina barn spela spel som faktiskt är märkta med 18årsgräns :)

Sen tror jag inte 12åringar står för särkilt stor del av gängvåldet här i Sverige :
:happy:
19:e mar 09Yoghurt besvarar Debatt om Datorspelsvåld Yoghurt

Det är väl endå dessa som "blundade" under programmets gång (Om det nu var någon) eller som tyckte det var obehagligt med de filmer de visade som inte är helt friska, då dom helt enkelt inte kan skilja på verklighet och ett spel?

Citerar SM-LoD;2574551
Sen kan man ju alltid disskutera om det är datorspelets fel eller föräldrarnas som låter sina barn spela spel som faktiskt är märkta med 18årsgräns :)

Sen tror jag inte 12åringar står för särkilt stor del av gängvåldet här i Sverige :
:happy:

Nej men dom växer ju upp någon gång eller hur ? ;)

Håller fullständigt med där angående föräldrarna

Citerar BlåMes;2574603
Nej men dom växer ju upp någon gång eller hur ? ;)

Håller fullständigt med där angående föräldrarna

Ja och det gör hjärnan också. Jag spelade en del våldsamma spel när jag var i den åldern och jag har då aldrig dödat någon...

Citerar SM-LoD;2574611
Ja och det gör hjärnan också. Jag spelade en del våldsamma spel när jag var i den åldern och jag har då aldrig dödat någon...

Nej men om du tänker dom oftast med invandrar bakgrund men kan även vara vem som helst. Har en lite dålig uppväxt, spelar våldsspel. det är nog en bidragande faktor kan jag tänka mig.
19:e mar 09pAd105 besvarar Debatt om Datorspelsvåld pAd105 16

Fy fan va löjligt ,, jag är 14 och spelar alla "våldsamma" spel ....