[guide] hur du flyttar in din reg-plåt - Laddar...

1. 15:43 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

[GUIDE] Hur du flyttar in din reg-plåt

Forum Guider Cross / SM
  1. Profil
  2. Mopedfånen
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 19:e apr 09
    Tid: 10:42
    Svar: 37
    Visningar: 3798

GUIDE Hur du flyttar in din reg-plåt

Tja!

Har sett en del folk här på forumet som inte har en aning om hur man kan fästa regplåten på sin Derbi senda. (H)

Så då tycker jag det är dags att lägga upp en guide för att visa alla dessa derbi-owner att det inte är så svårt som dem tror. :)

Detta sättet är inte taget från någon annan, utan jag har kommit på det helt själv. ;)

1. Gå till din närmaste järnaffär och köp "bandjärn" (går nog att köpa på internet också). Buntband behövs också!

Så här ser bandjärn ut för er som inte vet. :)

OBS! bilderna har jag gjort i photoshop/paint för jag inte orkade plocka av min plåt för att visa ;)

2. Ta fram din regplåt och mät ut så att bandjärnet blir ungefär som på bilden :)

3. Slipa upp hålen i mitten av bandjärnet så att dem passar in med skyltens hål.
Sen fäster du skyltens skruvar och muttrar genom bandjärnet så det sitter fast :)

4. Ta 2st rätt långa buntband och tryck igenom de två hålen som är längst ute på bandjärnet.

Så här:

5. Spänn buntbanden runt ramen som på bilden :)

6. Resultatet :)

Hoppas ni lärde er något av min guide:)

Tack för mig!

//Agge
12:e apr 10Anndreeaas besvarar  GUIDE  Hur du flyttar in din reg-plåt Anndreeaas 18

Svar: GUIDE Hur du flyttar in din reg-plåt

Citerar Mopedfånen;3240277
gör en egen guide!

la ju fan bara till för en bad om de din surkärring!
12:e apr 10Henkos besvarar  GUIDE  Hur du flyttar in din reg-plåt Henkos 16

Mopedfånen, har du lust att göra en liten guide hur du fick dit din bromslampa & blinkers ;)?
12:e apr 10Henkos besvarar  GUIDE  Hur du flyttar in din reg-plåt Henkos 16

Citerar Henkos;3240905
Mopedfånen, har du lust att göra en liten guide hur du fick dit din bromslampa & blinkers ;)?

helu?
12:e apr 10Dennis besvarar  GUIDE  Hur du flyttar in din reg-plåt Dennis 18

Citerar Henkos;3241064
helu?

Ta det lungt! Han svarar när han kan.
12:e apr 10mh furia besvarar  GUIDE  Hur du flyttar in din reg-plåt mh furia

drar lite ot sorry:)

vet att detta är gammalt men luras inte av myter omma att skylten ska vara synlig fårn 11m den ska sitta där den satt när mopeden såldes från återförsäljaren

Citerar carltheman;2661519
Är lite noob om mopperegler och liknande, men har hört att skylten ska vara synlig på 11 meters håll för att d ska vara lagligt. ^^ Har ngn någonsin stoppat dig för att din inte har varit tillräckligt synlig? XD

fel

Citerar Mopedfånen;2661623
Aldrig blivit stoppat :) haft så i typ 1 år nu, mött poliser.. no problem ;)

du har kanske tur?

Detta med inflyttad skylt är en av de vanligaste orsakerna till att farbror blå slår på blåljusen i samband med moppar, jag tycker ur min synvinkel att det är bättre att vagga honom till sömns och åka trimmat så det knakar om moppen utan att de egentligen ser det.
Så inflyttad regga, borttagna blinkers, dito backspeglar är egentligen rätt dumt. Bättre att köra "lagligt" och inte inbjuda till polisingripanden alls. Ju mindre externa "polisretare" ju bättre, om bögan har åkt brukar dem skita i så länge reggan syns riktigt.

bara vi två som kommit på det ?

jag hade min furia stylad ett tag och var pissrädd varje gån jag såg polis så sket i styling och gjorde moppen original(förutom trimmet) sen dess så har jag kör förbi polis kontroller blivit stoppad för alkotest och de kollar inte ens på moppen då den är så förbannat ful! så dom tänker inte på att den är trimmad så har klarat mig tills nu och kör genom stan varje dag och blir aldrig stoppad:D

Citerar derbi_krille;2853140
sålänge inte skylten skyms så är det lagligt. men jag tror att skylten bör ha en lampa som lyser upp den också för att vara 100% laglig.

nej inte lagligt

Citerar Bjorkdahl;2907435
Tror du poliser kan alla lagar eller ?

nej men de har en lagbok:naughty:
13:e apr 10Mopedfånen besvarar  GUIDE  Hur du flyttar in din reg-plåt Mopedfånen 19

Citerar Henkos;3241064
helu?

agge_ragge@hotmail.com
13:e apr 10Henkos besvarar  GUIDE  Hur du flyttar in din reg-plåt Henkos 16

agge_ragge@hotmail.com
Addad:)