Avstrypning av cdi-box på kymco fever. (nu med bild!) - Laddar...

1. 15:53 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Avstrypning av cdi-box på Kymco Fever. (NU MED BILD!)

Forum Guider Övrigt
  1. Profil
  2. kloftlog
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 26:e mar 05
    Tid: 16:33
    Svar: 49
    Visningar: 21885

Avstrypning av cdi-box på Kymco Fever (NU MED BILD!)

Tja!

Har blivit lite adds på msn till mej angående avstrypningen av Cdi-boxen på Kymco Fever.

Så här gör du:

1. Leta upp cdi-boxen. Den finns till höger sida av ramen och hänger i en liten gummi upphöjning.

2. När du har cdi-boxen framför dej ser du att det löper ut en massa kablar ifrån den. Du ska leta upp en mintgrön/ ljusgrön kabel. Du kommer se vilken det är då det bara finns en mintljus kabel.
För att vara på den säkra sidan så att du vet att det är den rätta kabeln vi pratar om så ser du att den mintgröna kabeln inte löper ur kopplingshuset som de andra kablarna gör. Då vet du att det är den kabeln som ska klippas.

3.Du ska klippa den mintgröna kabeln ungefär i mitten mellan kopplingshuset och cdi-boxen.

4. Den delen som löper ur cdi-boxen ska du förlänga.
Den biten av kabeln som löper ut ur kopplingsdosan ska du bara isolera väl med eltejp så att den inte går emot någon metall eller andra kablar.

5. När du har förlängt kabeln ifrån cdi-boxen ska den kopplas till batteriets minuspol. Gör du inte detta kommer den fortfarande vara strypt.

6. Har du gjort allt i ovanstående beskrivning så ska det bara vara att starta moppen.

7. Ett tips är att lägga en strömbrytare imellan den förlängda kabeln. (den som kopplades till batteriet.) Då funkar denna som en Blackbox/ snutgömma. :happy:

Det kan vara svårt att säga vad mopeden kommer att gå i beroende på klassning.

min 30-moppe som enbart hade:
cdi-strypning,
Och variatordistans

Gick i ca 58-60 på mätarn med avstrypt cdi.

De Kymco Fever moppar som har strypning i röret och gör ca 30-35km/h org.
Gör ca 42-54 på mätarn med avstrypt cdi.

OBS!
*Jag tar inget som helst ansvar över vad ni gör med era mopeder. Detta var hur jag utförde arbetet och det har i mina vägar funkat.*
27:e aug 06Jlmmy besvarar Avstrypning av cdi-box på Kymco Fever  (NU MED BILD!) Jlmmy

Svar: Avstrypning av cdi-box på Kymco Fever (NU MED BILD!)

:rolleyes: Bra Gudie :aplader:

Exakt samma på min Yamaha Bws -94, Har också en sladd som jag bara rycker ut ( En Röd ) Så blir cdi ostypt ;)

Tror det är likadant på alla Bws`er :D

Hade även gjort en slags blackbox av den sladden med tog bort skiten :ph34r:
1:a sep 06malossi_sport besvarar Avstrypning av cdi-box på Kymco Fever  (NU MED BILD!) malossi_sport 22

Citerar betor
Jag testade och göra som din guide men den gick inte fortare

varför den inte går snabbare är för att cdin hinner inte strypa för att variatorn är så hårt strypt.

Min helt strypt = 39 km/t
Cdistryp kvar men variator avstrypt = ca 60-65km/t.

på polarns kymco gjorde cdin kanske max 4 km/t snabbare. så satsa på variatorn istället och låt cdin vara. den finns där på kymco av EN anledning = spara på motorn (slitage)
9:e sep 08riderr besvarar Avstrypning av cdi-box på Kymco Fever  (NU MED BILD!) riderr

Hej, ja behöver hjälp!

Jag försökte som ni beskriver men det blev ingen skillnad, kan det bero på att variatorn är väldigt strypt eller har ja gjort fel? kan ni beskriva mer detaljerat om vilken sladd och var man ska klippa den, och var är bilden?

Tacksam för svar!!
9:e sep 08Jimmzz besvarar Avstrypning av cdi-box på Kymco Fever  (NU MED BILD!) Jimmzz 19

Citerar riderr;2153968
Hej, ja behöver hjälp!

Jag försökte som ni beskriver men det blev ingen skillnad, kan det bero på att variatorn är väldigt strypt eller har ja gjort fel? kan ni beskriva mer detaljerat om vilken sladd och var man ska klippa den, och var är bilden?

Tacksam för svar!!

Bilden är borta, läs så fattar du, :zzz: