Citerar Jumbergh;2781594
Min DRD har hög tomgång samt fastnar ibland på höga varv när man varvar (vill inte gå ner) vad ska jag göra?
Citerar Wlox;2802132
Kan vara att gasvajern är klämd nån stans i vajer höljet eller nån annan stans.
Citerar bozzen;3274018
Tja, har en slider 07 (manuell chok)
Jag har en ny cylinder och jag försöker ställa in förgasaren.
Just nu håller jag bara på med låga varv så det har ingenting att göra med munstycket.
Jag har bytt till 50 sport, annan variator, koppling och luftfilter m.m
har original rör + förgasare
Den dör om jag inte har choken på (bööö), även om jag skruvar in eller ut på luftskruven (den behöver mer bensin eftersom jag bara kan köra med choken på)
Vissa säger olika, någon som är säker på om den får mer bensin när jag skruvar ut luftskruven eller in?
Eftersom jag bara har luftfilter och 50 sport. Behöver man endå byta lågfartsmunstycket så den får mer bensin och isåfall ungefär hur många storlekar?
Citerar mange_aa;3274093
om du kör med choken på så får den mer luft (så är det på min PHBG dellorto 21 mm och 16,5mikuni). du behöver ett mindre munstycke för att motorn inte ska dränkas av för mycket soppa.
Citerar Rexxy;3274109
En choks uppgift är att tillsätta mer bensin vid start. Och dem kan göra två saker. Antingen öppna ett extra hål ner till flottören, och tillsätter då mer soppa.
Eller så blockerar den en del av insuget i förgasaren, och den får då mindre luft, alltså mer soppa.
Så en chok ger aldrig mer luft.
Citerar bozzen;3274018
Tja, har en slider 07 (manuell chok)
Jag har en ny cylinder och jag försöker ställa in förgasaren.
Just nu håller jag bara på med låga varv så det har ingenting att göra med munstycket.
Jag har bytt till 50 sport, annan variator, koppling och luftfilter m.m
har original rör + förgasare
Den dör om jag inte har choken på (bööö), även om jag skruvar in eller ut på luftskruven (den behöver mer bensin eftersom jag bara kan köra med choken på)
Vissa säger olika, någon som är säker på om den får mer bensin när jag skruvar ut luftskruven eller in?
Eftersom jag bara har luftfilter och 50 sport. Behöver man endå byta lågfartsmunstycket så den får mer bensin och isåfall ungefär hur många storlekar?