Kopplingsschema "koso xr-sa" på aerox - Laddar...

1. 06:50 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Kopplingsschema "Koso XR-SA" på Aerox

Forum Guider Scooter
  1. Profil
  2. jacob92
    Kön: Kille
    Bor: Floda
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 25:e dec 07
    Tid: 20:53
    Svar: 51
    Visningar: 9758

Kopplingsschema " Koso XR-SA" på Aerox

Börja med att koppla ur gamla mätaren, sen gör du så att du ser sladdarna sedan börjar du koppla, börja med att koppla in den röda från ”power wire” så du får el i mätaren, men tänk på att är du kopplar så han tändningen avstängd.

Power Wire:

Röd, ska kopplas till Bruna sladden som går från tändningslåset, så du får el i mätaren

Gul, ska kopplas till Grå (Olja)

Grön, ska kopplas till Lime grön kabel (Bensin)

Svart, ska kopplas till jordning, antingen till den svarta kabeln, eller så skruvar du fast den i ramen

Indicator Wire:

Svart, ska koppla till mörkgrön (Höger blinkers)

Grön, ska kopplas till Bruna (vänster blinkers)

Gul ska kopplas till gul (Helljus)

Röd ska kopplas till ramen, för att jordas (olja)

Så kopplade jag, och de funkar perfekt för mig :), jag tar inte på mig skulden för några skador som sker vid inkoppling, det är på egen risk!

Lycka till!

// Jacob @ Jacob92
30:e jan 10Aeroxx_94 besvarar Kopplingsschema " Koso XR-SA"  på Aerox Aeroxx_94 18

Svar: Kopplingsschema " Koso XR-SA" på Aerox

När jag koppla in så tog jag röd sladd från mätarn till svart sladd på moppen och svart sladd från mätarn till brun sladd på moppen, allså tvärt om på de som stog på första sidan, och den funkar, men jag har inge bensin mätare, nån som vet felet?:o
23:e mar 10axzza besvarar Kopplingsschema " Koso XR-SA"  på Aerox axzza

Tjenna, Har en Koso XR-SA på moppen, men hur fan ställer man in den?
Det står att man ska hålla in Set och Mode och vrida på och av tändningen tills den börjar blinka men inget händer?
Och vad ska jag ställa den på sen om jag limmar fast magneten i mitten av fälgen?
23:e mar 10JuppeN besvarar Kopplingsschema " Koso XR-SA"  på Aerox JuppeN 18

Citerar axzza;3214818
Tjenna, Har en Koso XR-SA på moppen, men hur fan ställer man in den?
Det står att man ska hålla in Set och Mode och vrida på och av tändningen tills den börjar blinka men inget händer?
Och vad ska jag ställa den på sen om jag limmar fast magneten i mitten av fälgen?

Menar du hur man ska komma till inställnings"menyn" eller hur man ska mäta?
23:e mar 10axzza besvarar Kopplingsschema " Koso XR-SA"  på Aerox axzza

både och, hur vad ska ställa in och vad jag ska ställa in, ändrade min magnet nu iaf så den sitter längst ut i fälgkanten..
23:e mar 10JuppeN besvarar Kopplingsschema " Koso XR-SA"  på Aerox JuppeN 18

Citerar axzza;3214983
både och, hur vad ska ställa in och vad jag ska ställa in, ändrade min magnet nu iaf så den sitter längst ut i fälgkanten..

Magneten ska sitta i bromsskivans skruvar. Du ritar ett streck på fälgen/däcken och samma på marken, sätter sträck mot sträck , rullar däcket ett varv och rita ut sträcket på marken och mät avståndet i "mm"
24:e mar 10axzza besvarar Kopplingsschema " Koso XR-SA"  på Aerox axzza

Problemet är det att själva fästet sitter så tajt till bromsskivan så magneten kommer emellan där, jag fick en hel skruv med inbyggd magnet så jag kan inget annat göra än att ha den i fälgkanten eller också på andra sidan av fälgen i samma höjd som bromsskivan..?