Moped körkort,eu moped kort - Laddar...

1. 22:01 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Moped körkort,EU moped kort

Forum Lag & Försäkring Fordonslagar
  1. Profil
  2. sticky
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 2:a maj 08
    Tid: 10:48
    Svar: 8
    Visningar: 8062

Moped körkort EU moped kort

Hej där!

Orkar inte att söka efter detta utan jag vill ha ett svar här sirekt istället för att använda all min tid åt att leta efter detta.

Jag undrar hur det går till när man ska skaffa sig ett EU moppe kort, för att det är snart dags att göra det. Jag vill veta hur ni från börjar till slut vad ni fick gör för att få ert EU moppe kort. Vart går man? Vad är det man ska kunna? Hur långt tid tar det? Kan man göra det före man är 15år? HUr mycket kostade det? Om ni kan svara på alla mina frågor är jag mycket tacksam!

// Sticky
2:a maj 08ic3m4n besvarar Moped körkort EU moped kort ic3m4n

Svar: Moped körkort EU moped kort

Citerar sticky;1806000

Jag vill veta hur ni från börjar till slut vad ni fick gör för att få ert EU moppe kort.
Vart går man?
Vad är det man ska kunna?
Hur långt tid tar det?
Kan man göra det före man är 15år?
HUr mycket kostade det?

Man går till närmaste trafiksskola som håller EU-mopedutbildningar.
Anmäler sig till en kurs.
Man ska kunna trafikregler, och köra moppe.
Utbildningen ligger på 2-4 dagar, lite beroende på vilken trafikskola du går till.
Man kan göra det innan man är 15, däremot brukar de vänta med att låta en ta provet tills man är 15. Det beror däremot mycket på vilken du går till.
Kostar allt mellan 1300-2500kr.

Gå bara till närmaste trafikskola som håller i sånt så får du reda på allt, vi kan inte veta exakt hur det är med just dina trafikskolor...
2:a maj 08sticky besvarar Moped körkort EU moped kort sticky

tack för svaren ic3m4n! Jag Skulle vara mycket tacksam om några fler kunde berätta och svara på mina frågor!

// Sticky
2:a maj 08SeiZure besvarar Moped körkort EU moped kort SeiZure 20

Citerar sticky;1806928
tack för svaren ic3m4n! Jag Skulle vara mycket tacksam om några fler kunde berätta och svara på mina frågor!

// Sticky

Man går till närmaste trafiksskola som håller EU-mopedutbildningar.
Anmäler sig till en kurs.
Man ska kunna trafikregler, och köra moppe.
Utbildningen ligger på 2-4 dagar, lite beroende på vilken trafikskola du går till.
Man kan göra det innan man är 15, däremot brukar de vänta med att låta en ta provet tills man är 15. Det beror däremot mycket på vilken du går till.
Kostar allt mellan 1300-2500kr.

Gå bara till närmaste trafikskola som håller i sånt så får du reda på allt, vi kan inte veta exakt hur det är med just dina trafikskolor...
3:e maj 08ic3m4n besvarar Moped körkort EU moped kort ic3m4n

Citerar sticky;1806928

// Sticky

Behövs fler svar?

Går inte att svara mer utförligt än det jag gjorde. Har du mer exakta frågor eller behöver mer specifika svar så ta tag i det själv och åk iväg till närmaste trafikskola istället...:zzz:
6:e maj 08Lajnuz besvarar Moped körkort EU moped kort Lajnuz 19

Citerar sticky;1806000
Hej där!

Orkar inte att söka efter detta utan jag vill ha ett svar här sirekt istället för att använda all min tid åt att leta efter detta.

Jag undrar hur det går till när man ska skaffa sig ett EU moppe kort, för att det är snart dags att göra det. Jag vill veta hur ni från börjar till slut vad ni fick gör för att få ert EU moppe kort. Vart går man? Vad är det man ska kunna? Hur långt tid tar det? Kan man göra det före man är 15år? HUr mycket kostade det? Om ni kan svara på alla mina frågor är jag mycket tacksam!

// Sticky

Jag undrar hur det går till när man ska skaffa sig ett EU moppe kort, för att det är snart dags att göra det. Jag vill veta hur ni från börjar till slut vad ni fick gör för att få ert EU moppe kort.

*Vart går man?

Till närmaste trafikskola som har EU-mopedutbildning.

*Vad är det man ska kunna?

Man ska kunna typ dom vanligaste skyltarna, trafikens förädiska situationer, människans begränsnigar, trafikregler, trafikvett osv. Låter kanske svårt men läser man igenom "EU-moped-boken" som du får på kursen en gång innan provet och lyssnar på genomgången så ska du nog klara provet.

*Hur långt tid tar det?

Det beror på en massa olika saker, hur trafikskolan har lagt upp kursen, hur snabbt du betalar in avgiften till vägverket, hur snabbt vägvärket registrerar din betalning och om du är eller ska fylla 15 år.

*Kan man göra det före man är 15år?

Ja, du kan gå kursen innan du fyller men du måste vara 15 år för att få göra provet.

*Hur mycket kostade det?

Det beror på trafikskolan, i Örebro ligger priserna på runt 1700-2000kr.

Här finns mer fakta från vägverket:

http://www.vv.se/templates/page3____4563.aspx

Här finns fakta från polisen:

http://www.polisen.se/inter/nodeid=11633&pageversion=1.jsp

Länk till str (sveriges trafikskolors riksförbund) klicka på det länet du bor i, välj sedan i listan vilken stad du bor i. Då kommer alla trafikskolor (som är anslutna till str) komma upp i en ny lista. Klicka på en av dom så kommer information upp om den trafikskolan. Sen kollar du under utbildningar om dom har utbildning för EU-moped.

Länken: http://www.str.se/Andra-sidor/Sok/

Hoppas du fatta, lycka till.

OT: faan vilken koll jag hade då.:huh:
25:e mar 10moppeboii besvarar Moped körkort EU moped kort moppeboii

tjo vet någon hur mysket ett lätt mc kort kostar?

och ett eu moppe kort?:dribble::aplader:
25:e mar 10The_Svensson besvarar Moped körkort EU moped kort The_Svensson 21

Skiljer oftast mellan 1000 och 2000 mellan a1och am
25:e mar 10Anndreeaas besvarar Moped körkort EU moped kort Anndreeaas 17

Citerar moppeboii;3217136
tjo vet någon hur mysket ett lätt mc kort kostar?

och ett eu moppe kort?:dribble::aplader:

ett lätt mc kort kan gå på

teori= ca 1000
uppkörning=allt från 1000-2500
Riskutbildning 1 och 2=3500-5000
sen brukar de vara 4000-5000 för ett packetpris på 5 körlektioner som är kanske 70-80 min långa

om du aldrig suttit på ett fordon med 2 hjul som går över 50 eller inte kan växla/behärska koppling behöver du ett packet på 10 lektioner minst, sen om du är redo efter 9 får du pengarna tillbaks för den som blev över

ett eu kort går väl fortf på 1300-2000 eller något?

sen om du bor i skåne,västra och uppe i norr kan de vara svårt att få de med tanke på inte väldigt många banor har blivit godkända till att göra riskutbildning 2 på