Åldersgräns - Laddar...

1. 18:42 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login
  1. Profil
  2. fanta93
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 17:e dec 08
    Tid: 21:38
    Svar: 12
    Visningar: 662

åldersgräns

hejsan jag undra när åldersgränsen ska ändra för moped o lätt mc för om moped gränsen ska ändra så blir det ju samma på moppe o lätt mc så ändrar dom då lätt mc också?
så frågan kommer lätt mc också att ändras och när isåfall?:hmm:
17:e dec 08Bulan Bulan 20

Svar: åldersgräns

Hösten 2009 såvitt jag vet.
17:e dec 08VIIINCENT VIIINCENT 22

Ja dom snackar så jävla mycket skit hela tiden, vet inte hur länge den här diskussionen angående åldersgränsen på moped har pågått. Eftersom det inte har kommit något riktigt beslut eller vad man ska säga så kan man väll hoppas på att det kommer tidigast i slutet av nästa år ? Eller så vill dom jävlas och tar det när sommaren har börjat haha. Man vet aldrig ;)

Mvh Vincent
19:e dec 08cewe cewe

Åldersgränsen kommer fortfarande att vara 15år för att få köra moppe. Dock så kommer du ju behöva förarbevis för 30moppe. Det kommer införas "körkort för eu-moped" vilket innebär att kortet kommer bli betydligt svårare och man ställer mycket högre krav. Jag har för mig att det gäller ifrån oktober 2009, och då kommer även polisen få ta ditt kort ifrån dig, om du tex. kört för fort eller något annat.

Och det förstår jag verkligen, för fan så mycket idioter det finns på vägarna!
Ni som har eu kortet sen tidigare kommer kunna skicka in kortet till vägverket så byter dom ut det mot ett sånt där "körkort".
19:e dec 08kilhage kilhage 23

Citerar cewe;2374741
Åldersgränsen kommer fortfarande att vara 15år för att få köra moppe. Dock så kommer du ju behöva förarbevis för 30moppe. Det kommer införas "körkort för eu-moped" vilket innebär att kortet kommer bli betydligt svårare och man ställer mycket högre krav. Jag har för mig att det gäller ifrån oktober 2009, och då kommer även polisen få ta ditt kort ifrån dig, om du tex. kört för fort eller något annat.

Och det förstår jag verkligen, för fan så mycket idioter det finns på vägarna!
Ni som har eu kortet sen tidigare kommer kunna skicka in kortet till vägverket så byter dom ut det mot ett sånt där "körkort".

Jävligt bra om de där stämmer asså! Dock kommer ju många skita i lagen och köra trimmad eu/30 moped ändå outbildade, men de blir väll svårt att komma ifrån de tyvärr
19:e dec 08Minoans Minoans

haha en polis sa han tänkte ta mitt förarbevis från mig :lol: men sen ångrade han sig och sa låt mig inte få ta fast dig igen :zzz:
19:e dec 08The_Svensson The_Svensson 24

Citerar Minoans;2374870
haha en polis sa han tänkte ta mitt förarbevis från mig :lol: men sen ångrade han sig och sa låt mig inte få ta fast dig igen :zzz:

får han inte. Även om du kör drog och rattfull i 2000 km/h får dom aldrig dra in det då det är ett sertifikat, inge körkort.

Sen har dom inte bestämmt sig. Inget är klubbat än !
22:a dec 08diddo diddo

Citerar cewe;2374741

stämmer bra det du säger. det står så på regeringens hemsida + att om manringer till vägverket så säger dom typ samma sak. men jag har hört att dom ska ändra åldersgränsen ty år 2010 eller något runt där.
22:a dec 08ic3m4n ic3m4n

Alla dessa ideer har funnits sen min styvbrorsa skulle ta sitt moppekort, vilket var ca 8 år sedan.
Så man ska kanske inte tro allt för mycket på det här, det kommer och går hela tiden för att skrämma alla små moppefuckos.
22:a dec 08MeeM MeeM 22

det ska inte bli nån ålderssak till 16år osv......
typ 2010 kommer det komma in att man måste ha ett typ mckort för moppe !
mycket svårare prov osv..
22:a dec 08The_Svensson The_Svensson 24

Citerar MeeM;2379400
det ska inte bli nån ålderssak till 16år osv......
typ 2010 kommer det komma in att man måste ha ett typ mckort för moppe !
mycket svårare prov osv..

jag säger som innan, ingenting är bestämt än så sluta snacka en massa skit
24:e dec 08Adam93 Adam93 20

I Finland kan man bli utan körkort:shifty:
24:e dec 08Sogat_ Sogat_ 21

Lättmc gränsen kommer inte att ändras.