Citerar dennishusell;3068013
När jag torskade förra året blev farsan "delgiven misstanke om tillåtande av olovlig körning",
på moppepojkespråk: snuten trodde farsan visste att jag körde trimmat :P (det gjorde han)
Han blånekade allt förutom avgasröret som han betalt=hans namn stod på kvittot.
Då sa han att han visste om röret men trodde det bara var för ljudet och att han inte visste det va olagligt.
Citat från polisrapporten "Jag trodde man fick byta rör, tex på en bil får du ju byta avgassystem utan att bilen blir olaglig".
Det slutade med att jag fick 1500kr böter och indraget lämp, inget hände med farsan :)
Dock skrotades ju trim för ca 8k :crybaby:
Sedan satte jag ihop moppen och fick regbesikta den till EU-moped då den nu va en oreggad lätt MC. På besiktningen frågade dom efter intyg men jag hade inget, fick lov att faxa till dom om jag gjorde det inom ett visst datum.
Lämna moppen till Yamaha-Center så dom fick plocka ner hela moppen och kolla så den var original och sen plocka ihop den, det kostade runt 900.
Dom på Yamaha-Center sa "Ja fattar inte ens varför polisen envisas med att mecka själva, dom mekar ju sämre än en enarmad gorilla.. Vore mycket bättre om dom lämnade den dirr till oss så vi tog trimmet, gav till dom och gjorde moppen original, vi måste ju ändå plocka ner den för å skriva intyget.." :)
Citerar Elliot;3068616
Äntligen någon som kan dela med sig av egna erfarenheter, tack för infon även om man bara blir deppig av att läsa-.-
Citerar Elliot;3069970
Förresten, glömde att fråga det, var din moped skriven på din pappa eller dig själv?:hmm:
Citerar The_Svensson;3068027
Trimmet får även det förverkas/konfiskeras, men inte om du har A1 kort.
Citerar Anndreeaas;3208419
hade tänkt köpa en cagiva mito lätt mc som har ett micron sportavgassystem, om jag blir tagen så kan dom alltså inte ta röret och skrota de?
för då har jag ju a1 kort?