Moppen tagen... - Laddar...

1. 16:26 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login
  1. Profil
  2. erkan94
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 18:e mar 10
    Tid: 14:51
    Svar: 45
    Visningar: 888

Moppen tagen

Åkte i tisdags fast av polisen för trim, hur lång tid brukar det ta tills man får tillbaka moppen? Och brukar de vara helt nerplockade eller får man den hel så får man byta allt själv? Sen undrar jag om jag kommer behöva ombesiktiga den nu när jag får tillbaka den?
22:a mar 10erkan94 besvarar Moppen tagen  erkan94

Svar: Moppen tagen

Citerar The_Svensson;3213354
Bedömnings fråga egentligen. Men blinkar det i rätt färg, tuta, ljusreglage ör ok så ska det nog inte vara några större problem.

Besiktningen skulle den ju klara för det blinkar orange, jag har ljus osv. Men det är om återförsäljaren kommer godkänna en aerox som original även fast man har nudebar, bytt bakkåpa, annan baklampa m.m. De kanske bara kollar så motorn är original :hmm:
22:a mar 10The_Svensson besvarar Moppen tagen  The_Svensson 21

Bästa är att frågaverkstaden vad dom gör när den ska bli "orginal". Jag TROR dom bara gör den orginal i motor samt väglaglig.

Citerar The_Svensson;3213382
Bästa är att frågaverkstaden vad dom gör när den ska bli "orginal". Jag TROR dom bara gör den orginal i motor samt väglaglig.

Okej :)

Kommer poliserna ha "span" på mig efter jag fått tillbaka moppen? Hur länge tror ni isåfall.
22:a mar 10bin ladin besvarar Moppen tagen  bin ladin 18

Citerar erkan94;3213791
Okej :)

Kommer poliserna ha "span" på mig efter jag fått tillbaka moppen? Hur länge tror ni isåfall.

Ja dem kommer sitta i träd,buskar och soptunnor och spana på dig och din hypersnabba moppen. passa dig så att dem inte kopplar in ett trådlöst larm i ditt styrlås. så att när du startar den så blinkar en lampa på polis stationen. och säpo kommer och tar dig.

kunde bara inte låta bli.....

Ja dem kommer sitta i träd,buskar och soptunnor och spana på dig och din hypersnabba moppen. passa dig så att dem inte kopplar in ett trådlöst larm i ditt styrlås. så att när du startar den så blinkar en lampa på polis stationen. och säpo kommer och tar dig.

Hahaha xD

Nej men seriöst ? :P
22:a mar 10Timothy besvarar Moppen tagen  Timothy

Citerar erkan94;3213937
Hahaha xD

Nej men seriöst ? :P

Poliserna arbetar inte sådär.
22:a mar 10Deluxe besvarar Moppen tagen  Deluxe 18

Citerar Anndreeaas;3213173
så en 70 cc moped kan registreras som lätt mc? haha vilket skämt:lol:
lär ju ingen göra

Ja det kan den.
Varför skulle den inte kunna?
Bara och regga om som ombyggt fordon...

Citerar Timothy;3214026
Poliserna arbetar inte sådär.

Okej, men en kille sa till mig att jag kommer bli tagen direkt om jag kör med trim igen eftersom att polisen nu spanar på mig och kommer kolla så jag inte trimmar igen. Men kör jag original i en månad ungefär och sedan sätter på trimmet igen så kanske polisen har slutat "spana" efter den månaden om de nu gör det.
22:a mar 10Timothy besvarar Moppen tagen  Timothy

Om man inte blir tagen när man kör trimmat begår polisen tjänstefel skulle jag tro, sen tror jag inte att polisen håller ett extra öga på en specifik moped.
22:a mar 10The_Svensson besvarar Moppen tagen  The_Svensson 21

Citerar erkan94;3214054
Okej, men en kille sa till mig att jag kommer bli tagen direkt om jag kör med trim igen eftersom att polisen nu spanar på mig och kommer kolla så jag inte trimmar igen. Men kör jag original i en månad ungefär och sedan sätter på trimmet igen så kanske polisen har slutat "spana" efter den månaden om de nu gör det.

Polisen spanar inte på mopeder(men dom kan ha lite koll). Dom resurserna har tyvärr inte polisen :) Men ser dom dig köra trimmat så tar dom väl dig igen :)
23:e mar 10BlasterGurra besvarar Moppen tagen  BlasterGurra 19

Citerar The_Svensson;3214216
Polisen spanar inte på mopeder(men dom kan ha lite koll). Dom resurserna har tyvärr inte polisen :) Men ser dom dig köra trimmat så tar dom väl dig igen :)

Kanske inte hör till riktigt men iallafall. Körde i 80 på en 30 väg för 1,5 år sen (om detta nu spelar någon roll). Kom en polis som var på väg hem från jobbet som bodde i området, vi stannade för att snacka med nåra polare och då körde han ikapp oss. Han ringde in till någon kollega och bad honom efterlysa mopederna och tog reg nr. Sa sedan " vi tar dom jävlarna när vi har rätt kläder på oss". Tiden gick och direkt när polisen körde bakom stoppade dom mig, sa även att dom hade "efterlyst" mopeden och kollade på den osv. Dom sa samma sak till den andra polaren som också blev "efterlyst", plockade även han direkt.
Men jag vet inte riktigt :)
23:e mar 10The_Svensson besvarar Moppen tagen  The_Svensson 21

Det dom sysslat med då är bara ren djävulskap.
23:e mar 10Anndreeaas besvarar Moppen tagen  Anndreeaas 18

Citerar Deluxe;3214038
Ja det kan den.
Varför skulle den inte kunna?
Bara och regga om som ombyggt fordon...

har ju inte påstått att de inte går? trodde bara inte något sådant fanns eftersom ingen lär göra de, förmodligen
29:e mar 10Derbi-Adde besvarar Moppen tagen  Derbi-Adde 17

du får ingen bekräftelse att du inte har lämp.... det fick inte jag, det blir automatiskt uppskjutet 6månader från den dagen du betalar in dina böter.
19:e apr 10POLSKI sachs besvarar Moppen tagen  POLSKI sachs

haha:lol:den var bra hehe