Svar: Moppen tagen
Citerar The_Svensson;3213354
Bedömnings fråga egentligen. Men blinkar det i rätt färg, tuta, ljusreglage ör ok så ska det nog inte vara några större problem.
Besiktningen skulle den ju klara för det blinkar orange, jag har ljus osv. Men det är om återförsäljaren kommer godkänna en aerox som original även fast man har nudebar, bytt bakkåpa, annan baklampa m.m. De kanske bara kollar så motorn är original :hmm:
Bästa är att frågaverkstaden vad dom gör när den ska bli "orginal". Jag TROR dom bara gör den orginal i motor samt väglaglig.
Citerar The_Svensson;3213382
Bästa är att frågaverkstaden vad dom gör när den ska bli "orginal". Jag TROR dom bara gör den orginal i motor samt väglaglig.
Okej :)
Kommer poliserna ha "span" på mig efter jag fått tillbaka moppen? Hur länge tror ni isåfall.
Citerar erkan94;3213791
Okej :)
Kommer poliserna ha "span" på mig efter jag fått tillbaka moppen? Hur länge tror ni isåfall.
Ja dem kommer sitta i träd,buskar och soptunnor och spana på dig och din hypersnabba moppen. passa dig så att dem inte kopplar in ett trådlöst larm i ditt styrlås. så att när du startar den så blinkar en lampa på polis stationen. och säpo kommer och tar dig.
kunde bara inte låta bli.....
Ja dem kommer sitta i träd,buskar och soptunnor och spana på dig och din hypersnabba moppen. passa dig så att dem inte kopplar in ett trådlöst larm i ditt styrlås. så att när du startar den så blinkar en lampa på polis stationen. och säpo kommer och tar dig.
Hahaha xD
Nej men seriöst ? :P
Citerar erkan94;3213937
Hahaha xD
Nej men seriöst ? :P
Poliserna arbetar inte sådär.
Citerar Anndreeaas;3213173
så en 70 cc moped kan registreras som lätt mc? haha vilket skämt:lol:
lär ju ingen göra
Ja det kan den.
Varför skulle den inte kunna?
Bara och regga om som ombyggt fordon...
Citerar Timothy;3214026
Poliserna arbetar inte sådär.
Okej, men en kille sa till mig att jag kommer bli tagen direkt om jag kör med trim igen eftersom att polisen nu spanar på mig och kommer kolla så jag inte trimmar igen. Men kör jag original i en månad ungefär och sedan sätter på trimmet igen så kanske polisen har slutat "spana" efter den månaden om de nu gör det.
Om man inte blir tagen när man kör trimmat begår polisen tjänstefel skulle jag tro, sen tror jag inte att polisen håller ett extra öga på en specifik moped.
Citerar erkan94;3214054
Okej, men en kille sa till mig att jag kommer bli tagen direkt om jag kör med trim igen eftersom att polisen nu spanar på mig och kommer kolla så jag inte trimmar igen. Men kör jag original i en månad ungefär och sedan sätter på trimmet igen så kanske polisen har slutat "spana" efter den månaden om de nu gör det.
Polisen spanar inte på mopeder(men dom kan ha lite koll). Dom resurserna har tyvärr inte polisen :) Men ser dom dig köra trimmat så tar dom väl dig igen :)
Citerar The_Svensson;3214216
Polisen spanar inte på mopeder(men dom kan ha lite koll). Dom resurserna har tyvärr inte polisen :) Men ser dom dig köra trimmat så tar dom väl dig igen :)
Kanske inte hör till riktigt men iallafall. Körde i 80 på en 30 väg för 1,5 år sen (om detta nu spelar någon roll). Kom en polis som var på väg hem från jobbet som bodde i området, vi stannade för att snacka med nåra polare och då körde han ikapp oss. Han ringde in till någon kollega och bad honom efterlysa mopederna och tog reg nr. Sa sedan " vi tar dom jävlarna när vi har rätt kläder på oss". Tiden gick och direkt när polisen körde bakom stoppade dom mig, sa även att dom hade "efterlyst" mopeden och kollade på den osv. Dom sa samma sak till den andra polaren som också blev "efterlyst", plockade även han direkt.
Men jag vet inte riktigt :)
Det dom sysslat med då är bara ren djävulskap.
Citerar Deluxe;3214038
Ja det kan den.
Varför skulle den inte kunna?
Bara och regga om som ombyggt fordon...
har ju inte påstått att de inte går? trodde bara inte något sådant fanns eftersom ingen lär göra de, förmodligen
du får ingen bekräftelse att du inte har lämp.... det fick inte jag, det blir automatiskt uppskjutet 6månader från den dagen du betalar in dina böter.
haha:lol:den var bra hehe