Lämpet - Laddar...

1. 16:26 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login
  1. Profil
  2. erkan94
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 21:a mar 10
    Tid: 14:17
    Svar: 21
    Visningar: 354

Lämpet

När man får lämpet uppskjutet i kanske 6 månader. Börjar de 6 månadernas spärrtid gälla från att man fyllt 18 eller nu när jag får domen?
24:e mar 10erkan94 besvarar Lämpet erkan94

Svar: Lämpet

Citerar Timothy;3216742
Är tyvärr inte så speciellt insatt i ämnet, men teori borde du få gå tkr jag själv.

Okej :) tack för svar
30:e mar 10erkan94 besvarar Lämpet erkan94

Om mitt förarbevis blir indraget för att jag blev tagen för trim kommer jag då ändå kunna köra 30-moppe eftersom jag fyller år innan 1 oktober?
30:e mar 10The_Svensson besvarar Lämpet The_Svensson 21

Ja, det skall du kunna göra.
30:e mar 10BlasterGurra besvarar Lämpet BlasterGurra 19

Hänger inte med här riktigt så lånar tråden lite...

Det nya körtkortet ska ju vara som ett "körkort". Om man då blir tagen och får uppskjutet lämplighetsbetyg, gäller det för detta eu kortet då också? Så man inte får köra eu moped då längre eller?

Eller är de som innan, att det inte gäller "mopedkortet"
30:e mar 10The_Svensson besvarar Lämpet The_Svensson 21

Citerar BlasterGurra;3222697
Hänger inte med här riktigt så lånar tråden lite...

Det nya körtkortet ska ju vara som ett "körkort". Om man då blir tagen och får uppskjutet lämplighetsbetyg, gäller det för detta eu kortet då också? Så man inte får köra eu moped då längre eller?

Eller är de som innan, att det inte gäller "mopedkortet"

Dom kan återkalla ditt förarbevis från och med 1 oktober, så du kan bli av med förarbeviset lika lätt som AM körkortet.
30:e mar 10BlasterGurra besvarar Lämpet BlasterGurra 19

Citerar The_Svensson;3223268
Dom kan återkalla ditt förarbevis från och med 1 oktober, så du kan bli av med förarbeviset lika lätt som AM körkortet.

aa precis, det var så jag menade :) i och med att han frågade ifall man fick köra 30 moppe :) inte för att det rör mig så men kan vara kul o veta!