Citerar mkjn2;3221860
Tjenare! ska köpa ny moppe och dom 30 mopparna som fanns var sjukt skabbigt och ofta tidiga årsmodeller (runt 01) och tänkte då om jag skulle köpt en EU moppe och dragit pluggarna på och sen ta bort skylten. Så vad är det för straff om jag skulle torska på en trimmad 30 moppe som jag har behörighet till än att torska på en trimmad eu moppe UTAN kort??
Om jag skulle ha den org i motorn så den gör ca 45 samt nudebar (ytterst lite styling) och snuten stoppar mig och provkör och jag hävdar att det är en 30 moppe vad skulle dom göra då?
Citerar Anndreeaas;3221917
kan du formulera om frågan?
Har du inget kort till fordonet så är de olovlig körning eller vad de heter
trimmad 30 och trimmad eu är samma böter,
Citerar buseN;3221991
Olovlig körning på båda.
1500 kr + eventuellt lämp.
Kan bli mer ifall du har en fast inkomst om du tex jobbar eller liknande.
Citerar CiaoCiao;3222066
Det är ju inte säkert det blir 1500. kan bli både mer och mindre även om han inte har inkomst, baseras ju på hur många dagsböter han får.
Sen kollar dom nästan alltid ramnumret vid kontroll, en polare blev tagen för det medans vi som va ärliga och sa att vi hade tappat/skruvat bort skylten fick köra vidare
Citerar CiaoCiao;3222066
Det är ju inte säkert det blir 1500. kan bli både mer och mindre även om han inte har inkomst, baseras ju på hur många dagsböter han får.
Sen kollar dom nästan alltid ramnumret vid kontroll, en polare blev tagen för det medans vi som va ärliga och sa att vi hade tappat/skruvat bort skylten fick köra vidare
Citerar CiaoCiao;3222066
Citerar buseN;3222102
Som jag skrev, så baseras det på inkomst.
Citerar The_Svensson;3222207
Får du dagsböter kan det inte bli mindre än 1500 kr. Dagsböter baseras på brottets omfattning och inkomst är en vägande faktor ock.
Citerar d_t_5_0_86;3254403
trimmad moped räknas väl som lätt mc...? om ja inte missminner mig :)