Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra? - Laddar...

1. 09:46 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trim...

Forum Lag & Försäkring Fordonslagar
  1. Profil
  2. mkjn2
    Kön: Kille
    Bor: Dalarna
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 28:e mar 10
    Tid: 21:22
    Svar: 11
    Visningar: 438

Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra?

Tjenare! ska köpa ny moppe och dom 30 mopparna som fanns var sjukt skabbigt och ofta tidiga årsmodeller (runt 01) och tänkte då om jag skulle köpt en EU moppe och dragit pluggarna på och sen ta bort skylten. Så vad är det för straff om jag skulle torska på en trimmad 30 moppe som jag har behörighet till än att torska på en trimmad eu moppe UTAN kort??

Om jag skulle ha den org i motorn så den gör ca 45 samt nudebar (ytterst lite styling) och snuten stoppar mig och provkör och jag hävdar att det är en 30 moppe vad skulle dom göra då?
28:e mar 10Anndreeaas besvarar Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra? Anndreeaas 17

Svar: Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra?

Citerar mkjn2;3221860
Tjenare! ska köpa ny moppe och dom 30 mopparna som fanns var sjukt skabbigt och ofta tidiga årsmodeller (runt 01) och tänkte då om jag skulle köpt en EU moppe och dragit pluggarna på och sen ta bort skylten. Så vad är det för straff om jag skulle torska på en trimmad 30 moppe som jag har behörighet till än att torska på en trimmad eu moppe UTAN kort??

Om jag skulle ha den org i motorn så den gör ca 45 samt nudebar (ytterst lite styling) och snuten stoppar mig och provkör och jag hävdar att det är en 30 moppe vad skulle dom göra då?

kan du formulera om frågan?
Har du inget kort till fordonet så är de olovlig körning eller vad de heter

trimmad 30 och trimmad eu är samma böter,
28:e mar 10mkjn2 besvarar Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra? mkjn2

Svar: Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra?

Citerar Anndreeaas;3221917
kan du formulera om frågan?
Har du inget kort till fordonet så är de olovlig körning eller vad de heter

trimmad 30 och trimmad eu är samma böter,

Mm ska ju åka trimmat så om det blev olika straff för dom. räknas väll som lätt mc då va?:hmm:

samt en till fråga: om jag skulle ha en eu moppe utan skylt original och bara ta bort skylten och hävda att det är en 30 moppe vad skulle hända då? skulle jag få åka vidare eller syns det i ramnummret?
EDIT: om dom går på att det är en 30 moppe asså
28:e mar 10buseN besvarar Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra? buseN 18

Olovlig körning på båda.

1500 kr + eventuellt lämp.

Kan bli mer ifall du har en fast inkomst om du tex jobbar eller liknande.
29:e mar 10CiaoCiao besvarar Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra? CiaoCiao 21

Citerar buseN;3221991
Olovlig körning på båda.

1500 kr + eventuellt lämp.

Kan bli mer ifall du har en fast inkomst om du tex jobbar eller liknande.

Det är ju inte säkert det blir 1500. kan bli både mer och mindre även om han inte har inkomst, baseras ju på hur många dagsböter han får.

Sen kollar dom nästan alltid ramnumret vid kontroll, en polare blev tagen för det medans vi som va ärliga och sa att vi hade tappat/skruvat bort skylten fick köra vidare
29:e mar 10buseN besvarar Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra? buseN 18

Citerar CiaoCiao;3222066
Det är ju inte säkert det blir 1500. kan bli både mer och mindre även om han inte har inkomst, baseras ju på hur många dagsböter han får.

Sen kollar dom nästan alltid ramnumret vid kontroll, en polare blev tagen för det medans vi som va ärliga och sa att vi hade tappat/skruvat bort skylten fick köra vidare

Som jag skrev, så baseras det på inkomst.
29:e mar 10The_Svensson besvarar Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra? The_Svensson 21

Citerar CiaoCiao;3222066

Får du dagsböter kan det inte bli mindre än 1500 kr. Dagsböter baseras på brottets omfattning och inkomst är en vägande faktor ock.
29:e mar 10mkjn2 besvarar Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra? mkjn2

Citerar CiaoCiao;3222066

Okej, Hade inte tänkt trimma mer än dra pluggar och kanske annat rör... Så om det skulle vara mer lönt att köpa en 30 eller ??

Citerar buseN;3222102
Som jag skrev, så baseras det på inkomst.

Går i skola i 3 år till så har ingen inkomst..

Citerar The_Svensson;3222207
Får du dagsböter kan det inte bli mindre än 1500 kr. Dagsböter baseras på brottets omfattning och inkomst är en vägande faktor ock.

Aha okej.
22:a apr 10d_t_5_0_86 besvarar Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra? d_t_5_0_86

trimmad moped räknas väl som lätt mc...? om ja inte missminner mig :)
22:a apr 10BlasterGurra besvarar Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra? BlasterGurra 19

Citerar d_t_5_0_86;3254403
trimmad moped räknas väl som lätt mc...? om ja inte missminner mig :)

ja det gör det, men man får inte köra trimmad moped även om man har lätt mc kort.
Kan likaväl köpa en storhojj och ta sina 1500kr :)
22:a apr 10Shöwtek besvarar Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra? Shöwtek

Om du trimmar en 30 moppe så den gör 45 max så gills den väl som en oregistrerad klass 1 moppe? medans om du trimmar en klass 1 moppe gills den som en oregistrerad lätt mc.
Borde väl bli lite mildare straff för 30 moppen?
22:a apr 10The_Svensson besvarar Straff att köra trimmad eu moppe utan kort vs köra trimmad 30 moppe som jag får köra? The_Svensson 21

Nej, båda går som oregistrerad mc.

Hur du än vrider och vänder på det så blir det samma straff, vilket är olovlig körning.