Tog moppen, frågor. - Laddar...

1. 09:38 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Tog moppen, frågor.

Forum Lag & Försäkring Fordonslagar
  1. Profil
  2. jar913
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 3:e apr 10
    Tid: 15:53
    Svar: 26
    Visningar: 580

Tog moppen frågor

Tja!
Igår blev min moppe tagen efter att civilare följt efter mig.
Det jag stör mig lite på är att dom inte på något sett legitimerade sig som poliser, det kunde ju lika gärna varit någon som ville sno moppen. Jag bad iofs inte dem göra det, men ändå. Dem förhörde mig, och sedan efteråt sa dom att jag hade rätt till försvarsadvokat under förhöret :zzz:. Och sen att dom aldrig såg mig köra moppen. Dom såg moppen köras, men inte mig stiga av den. Jag hävdar att min kompis körde den, men blir jag ansvarig ändå? är det här något som är värt att gå till stationen och ta upp?
sen en bonus: ena polisen frågade den andra vad han skulle göra av all sprit dom tagit från ungdomar. Då sa den andra att dom skulle spara det tills ikväll efter jobbet :zzz:
Vet inte om dom har rätt att göra så.
4:e apr 10Zäta besvarar Tog moppen  frågor Zäta 18

Svar: Tog moppen frågor

Har vart ute för ungefär samma problem. Bara neka och neka hela tiden. Tillslut så ger
dom sig om dom nu inte har några bevis ;)
4:e apr 10jar913 besvarar Tog moppen  frågor jar913 18

Tack för alla svar!
Problemet med att neka allt är ju att förhöret redan var direkt på plats, och hann inte tänka klart då. Men har fortfarande inte nämnt att jag kört den. Visst står jag för vad jag gjort, men orkar ändå inte ha min moppe ståendes där i 3 månader och bli av med alla delar.
5:e apr 10erkan94 besvarar Tog moppen  frågor erkan94

Citerar jar913;3230037
Tack för alla svar!
Problemet med att neka allt är ju att förhöret redan var direkt på plats, och hann inte tänka klart då. Men har fortfarande inte nämnt att jag kört den. Visst står jag för vad jag gjort, men orkar ändå inte ha min moppe ståendes där i 3 månader och bli av med alla delar.

Blev också tagen för ungefär 3 veckor sen och får min moppe på onsdag, så 3 månader behöver det inte ta tills du får tillbaka den, och sen delarna kanske du får tillbaka.
5:e apr 10Katten1 besvarar Tog moppen  frågor Katten1 18

satt precis och tänkte på ett cenario som liknar det här som är det du ungefär tänker på (att en polare testade)

jag åkte på min beta hem till en polare för att ge han lite pengar.. då testade en av hans polare min moppe i ett ganska rutkorsat område så det är hörn överallt där en polis lätt hade kunnat se moppen swischa förbi ett hörn? och han tog moppen på en ganska bra åktur så om han hade kommit tillbaka och gett mig moppen igen och sen hade polisen sväng upp runt hörnet.. då hade dom ju som sagt skyllt på mig men jag hade ju bara kunna neka och säga att det inte var jag som körde för det hade det ju inte vart isf.. och det är så du tänker? fast en lögn dåra :happy:
20:e apr 10jar913 besvarar Tog moppen  frågor jar913 18

Tack för alla svar, har inte orkat göra något åt saken..
Iallafall har den stått där snart 3 veckor, vilket nr är det man ska ringa för att kolla hur det går?
Poliserna sa till mig att dom inte trodde jag skulle få indraget lämp, men när vet jag säkert detta?
20:e apr 10The_Svensson besvarar Tog moppen  frågor The_Svensson 21

När du får ett brev om att ditt lämplighetsintyg är indraget/spärrtid
20:e apr 10Raderad besvarar Tog moppen  frågor Raderad

Citerar jar913;3252493
Tack för alla svar, har inte orkat göra något åt saken..
Iallafall har den stått där snart 3 veckor, vilket nr är det man ska ringa för att kolla hur det går?
Poliserna sa till mig att dom inte trodde jag skulle få indraget lämp, men när vet jag säkert detta?

Ta reda på numret till polis stationen där moppen står på tex eniro, annars ringer du till polisen på 114 14 ;)
21:a apr 10jar913 besvarar Tog moppen  frågor jar913 18

Citerar Uttelito;3253016
Ta reda på numret till polis stationen där moppen står på tex eniro, annars ringer du till polisen på 114 14 ;)

Tack!
Ringde, men dem sa bara att jag skulle få ett brev hem när det var klart..
När får man reda på om lämpet rycker? poliserna sa att jag antagligen skulle slippa det, men skulle behöva veta säkert
21:a apr 10Raderad besvarar Tog moppen  frågor Raderad

Citerar jar913;3253216
Tack!
Ringde, men dem sa bara att jag skulle få ett brev hem när det var klart..
När får man reda på om lämpet rycker? poliserna sa att jag antagligen skulle slippa det, men skulle behöva veta säkert

Det är inte polisen som bestämer det utan det avgör en domare om det finns en åklagare som anser sig ha tillräckligt med bevis, så har iallafall jag förstått det.
21:a apr 10fingr besvarar Tog moppen  frågor fingr

Citerar PETER.O;3229335
Hur skall polisen veta att "polaren" inte har mc kort? Man berättar ju inte vem det är.

Det spelar ingen roll om polaren har MC-kort, skillnaden är att då blir det typ "illegal framförning av oregistrerat fordon"
rätta mig om jag har fel :)
21:a apr 10mh furia besvarar Tog moppen  frågor mh furia

om polisen inte sett dig köra dvs ditt ansikte så har de väldigt svaga bevis och risken att du åker dit ökar asevärt när du säger ja det var jag,

men tex du kör lite fucko körning inne i stan de ser registrerings numret och kommer hem till dig 15 min senare då har du parkerat moppen och gått in i huset nu försöker de förhöra dig då ska du bara säga att du inte vill prata för du har rätt till advokat vi förhör. om de frågar om de får titta på din moppe (om den står i ett garage) så säger du nej då de inte har rätt till det om de inte har nån sorts husransakan.

nu har de bara ett bevis och det är ditt reg nummer men om de inte fottat det så har de inga bevis för när det är rättegång så kan du bara säga att de tagit fel reg nr

och de måste släppa dig.