Hittat sin stulna moppe? - Laddar...

1. 19:46 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Hittat sin stulna moppe?

Forum Lag & Försäkring Fordonslagar
  1. Profil
  2. Enaze
    Kön: Kille
    Bor: Sandviken
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 9:e apr 10
    Tid: 01:53
    Svar: 15
    Visningar: 666

Hittat sin stulna moppe?

Tjenare,

Jo det är så att förra sommaren (2009) så stal någon min moppe. Och nu idag hittade mitt ex den nere i hennes källare (gemensam källare). Så nu undrar jag, vad händer om jag anmäler det? Har ju fått ut pengar och allt för länge sen osv?:hmm:
9:e apr 10POLSKI sachs besvarar Hittat sin stulna moppe? POLSKI sachs

Svar: Hittat sin stulna moppe?

Citerar Enaze;3236362
Tjenare,

Jo det är så att förra sommaren (2009) så stal någon min moppe. Och nu idag hittade mitt ex den nere i hennes källare (gemensam källare). Så nu undrar jag, vad händer om jag anmäler det? Har ju fått ut pengar och allt för länge sen osv?:hmm:

försäkringen bolaget som du har kommer nog ta den och sälja vidare sen, brukar vara så:happy:
9:e apr 10G-son besvarar Hittat sin stulna moppe? G-son

Försäkringsbolaget har ju "köpt den" av dig, för pengarna dom betalade ut. Dom äger den alltså, men eventuellt hör dom av sig och frågar om du vill köpa tillbaka den.
9:e apr 10Enaze besvarar Hittat sin stulna moppe? Enaze 18

Då är det ju nästan inte ens värt att säga till :D
9:e apr 10Anndreeaas besvarar Hittat sin stulna moppe? Anndreeaas 17

eller så snor du tillbaks den;)
9:e apr 10Greger den Hale besvarar Hittat sin stulna moppe? Greger den Hale 20

Citerar Anndreeaas;3236707

+1 eller så får polisen hämta den och hälsa på den som stulit moppen.
9:e apr 10Anndreeaas besvarar Hittat sin stulna moppe? Anndreeaas 17

precis, kanske int lönt att köpa tillbaks den, men lönt att se till att jävlen som snodde den får vad han förtjänaR:)
10:e apr 10Enaze besvarar Hittat sin stulna moppe? Enaze 18

Citerar Greger den Hale;3236713
+1 eller så får polisen hämta den och hälsa på den som stulit moppen.

Citerar Anndreeaas;3236782
precis, kanske int lönt att köpa tillbaks den, men lönt att se till att jävlen som snodde den får vad han förtjänaR:)

Jo tänkt på det jag också, men eftersom det är en gemensam källare så vet ingen vem som kan ha den ståendes där :lol:
11:e apr 10MalteG besvarar Hittat sin stulna moppe? MalteG 17

Kanske ditt ex som snodde den?:naughty:
24:e apr 10DennisBOY besvarar Hittat sin stulna moppe? DennisBOY

eller så plockar du av massa delar och säljer dom och sen anmäler och säger att den stod så när du hittade den
24:e apr 10BlasterGurra besvarar Hittat sin stulna moppe? BlasterGurra 19

Citerar DennisBOY;3257486
eller så plockar du av massa delar och säljer dom och sen anmäler och säger att den stod så när du hittade den

vad ska han anmäla? Att försäkringsbolagets moppe står där nere eller? Sen att sno från den är att sno från vilken moppe som helst..
27:e apr 10Wallenberg besvarar Hittat sin stulna moppe? Wallenberg

Vänta lite, din moped stals och du hade en försäkring som gjorde att du fick pengar som motsvarande värdet på din stulna moped för att ev. fixa en ny moped antar jag? Om du tar tillbaka den så är det stöld givetvis men jag har svårt att se det som "försäkringsbolagets" moped, det låter lite långsökt. Tänk alla bilvrakt och andra slaktade fordon dem skulle se som "sina" då. Polisanmäl det snarast och kontakta även försäkringsbolaget och red ut det :)
27:e apr 10BlasterGurra besvarar Hittat sin stulna moppe? BlasterGurra 19

Citerar Wallenberg;3262193
Vänta lite, din moped stals och du hade en försäkring som gjorde att du fick pengar som motsvarande värdet på din stulna moped för att ev. fixa en ny moped antar jag? Om du tar tillbaka den så är det stöld givetvis men jag har svårt att se det som "försäkringsbolagets" moped, det låter lite långsökt. Tänk alla bilvrakt och andra slaktade fordon dem skulle se som "sina" då. Polisanmäl det snarast och kontakta även försäkringsbolaget och red ut det :)

Försäkringsbolaget har köpt hans moped då från försärkingspengarna. Han är längre inte ägaren till mopeden och behöver inte bry sig om den då han fått sina pengar.
Du tror att man får ut sin försärking och man kan sedan behålla moppen sen eller?:zzz:
28:e apr 10Raderad besvarar Hittat sin stulna moppe? Raderad

Citerar Anndreeaas;3236707

Citerar DennisBOY;3257486

Båda dessa allternativ är stöld, TS äger inte längre mopeden och ska därför inte vara och pilla på den, det han gör är att han ringer polisen så får dom hämta mopeden, sen kanske han kan snacka med försäkringsbolaget och få köpa tillbaka mopeden om han vill och om försäkringsbolaget vill.
30:e apr 10derbipower05 besvarar Hittat sin stulna moppe? derbipower05 17

Ta till backa moppen bara han som har snott den kommer ju inte precis ringa snuten och säja att nån har snott hans snodda moppe.

Eller så tar du reda på vem som har tagit den och parkerat där. han/hon som har snott den borde ju bo där om han inte bara har dumpat den där. och sen skickar du han till sjukan för att ha snott din moppe.
30:e apr 10BlasterGurra besvarar Hittat sin stulna moppe? BlasterGurra 19

Citerar derbipower05;3264951
Ta till backa moppen bara han som har snott den kommer ju inte precis ringa snuten och säja att nån har snott hans snodda moppe.

Eller så tar du reda på vem som har tagit den och parkerat där. han/hon som har snott den borde ju bo där om han inte bara har dumpat den där. och sen skickar du han till sjukan för att ha snott din moppe.

Håll bara tyst, snälla.