Straff för grov olovlig körning! - Laddar...

1. 03:31 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

straff för grov olovlig körning!

Forum Lag & Försäkring Fordonslagar
  1. Profil
  2. pepparn94
    Kön: Kille
    Bor: Arvika
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 12:e apr 10
    Tid: 13:54
    Svar: 5
    Visningar: 248

straff för grov olovlig körning!

tja jag har nyligen bleve tagen av snuten med min lätta mc. Efter ett flykt försök, vilket betyder att det räknades som grov olovlig körning, vårdslöshet i trafik, och ej stanna på´polismans order.
Grov olovlig körning blev det pga att jag åkt dit för trim på moppen tidigare.
Men nu till saken, jag undrar helt enkelt vad straffet kan bli. ps. punkten ej stanna på polismans order kan bli borttagen eftersom, han aldrig hade på några blåljus eller liknande under hela flykten. även på cykel vägar och över en bro ( som är avsedd för fotgängare och ambulanser)
12:e apr 10The_Svensson besvarar straff för grov olovlig körning! The_Svensson 21

Svar: straff för grov olovlig körning!

Dom lär dra till in ditt körkort till en början, ger dig spärrtid samt du får en böteslapp.
14:e apr 10danne92a besvarar straff för grov olovlig körning! danne92a 19

Om du har lika tur som mej

Gjorde exakt samma grejer

Fick bara betala 500 kr till nån brotts offer fond Och 20 timmars ungdomstjänst

Fast fick det absolut lägsta straffen dom kunde ge ut

Och jag åkte ditt för grov olovlig körning och vårdlöshet i trafik
9:e maj 10pepparn94 besvarar straff för grov olovlig körning! pepparn94 17

Citerar danne92a;3244908
Om du har lika tur som mej

Gjorde exakt samma grejer

Fick bara betala 500 kr till nån brotts offer fond Och 20 timmars ungdomstjänst

Fast fick det absolut lägsta straffen dom kunde ge ut

Och jag åkte ditt för grov olovlig körning och vårdlöshet i trafik

straffen blev jusst lägre Hehe fick bara betala 3000 kr inget mer. Det gick inte bevisa att det var så vårdslöst så att det skulle räknas som ett brott och det gick inte bevisa att jag försökt köra ifrån polisen eftersom att jag nekat till det. Och åklagaren har nog viktigare saker än sånt här tjaffs att ta upp i domstolen!
9:e maj 10Henkos besvarar straff för grov olovlig körning! Henkos 16

Citerar pepparn94;3275347
straffen blev jusst lägre Hehe fick bara betala 3000 kr inget mer. Det gick inte bevisa att det var så vårdslöst så att det skulle räknas som ett brott och det gick inte bevisa att jag försökt köra ifrån polisen eftersom att jag nekat till det. Och åklagaren har nog viktigare saker än sånt här tjaffs att ta upp i domstolen!

En liten offtopic fråga, vad händero m man försöker köra ifrån Polisen och lyckas, men de sett äns Reg skylt?
9:e maj 10bozzen besvarar straff för grov olovlig körning! bozzen

ingenting om de inte kan bevisa att det var du som körde. T.ex. ta kort på ditt ansikte om du inte har hjälm på.

Ibland kollar dom upp vad du bor så åker dom dit och väntar på att du ska komma tillbaka och ta fast dig för t.ex. trimning. Tänk på det.