Sålt moppen. han vill ha tillbax pengarn. !!! ?? - Laddar...

1. 04:35 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Sålt moppen. Han vill ha tillbax pengarn. !!! ??

Forum Lag & Försäkring Fordonslagar
  1. Profil
  2. ciaoroxx
    Kön: Kille
    Bor: Åkersberga
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 9:e maj 10
    Tid: 20:14
    Svar: 25
    Visningar: 300

Sålt moppen Han vill ha tillbax pengarn?

Tjena. Vene riktigt om det här är rett postat men men.

Ialafall jag sålde min furia i torsdags til len kille som var 21 bast och lite halv skum.
Och idag kommer han och seger att han ska ha pengarna tillbaks och att jag har undanhållit information.
Han köpte moppen i Åkersberga där jag bor och körde den 2mil till Täby. Och nu seger han att det är spån i motorn och att jag har haft för lite växellåda olja.

Det han seger jag har undanhållit är .
Spricka i ramen (visste inte jag om)
Hade satt brickor som distanser i framhjulet. (har funkat i ett år sen ägaren innan)
och att jag hade tydligen enligt han 4dl olja i motorn istället för 7 dl eller vad han babbla om.

Moppen är ju en 01a och nästan 10 år gammal klart att det finns defekter?! Och enda av det här jag visste var distanserna i framhjulet. Men dom ser man ju för fan när man kolalr på moppen.
+ att han gav mig pengar innan han ens hade provkört den.

Så undrar nu om han har rett till att ta tillbaka pengarna :huh::wacko:. Pappa siger att han inte ska ha ett skit. Men skulle vara bra om man fick lite mer Info. Om typ kanske nån lag ??

Jag har kvitto.

Fråga om det är nått. !

MVH/
9:e maj 10ciaoroxx ciaoroxx

Svar: Sålt moppen Han vill ha tillbax pengarn?

Citerar effekthero;3275777
ge han inte nått. det är köparen som ska kolla på skicket, iaf när man köper bil. det är köparens "fel", när man väl har skrivit på papprena så har man kollat på skicket

så ge han inte ett skit!

Tack alla som skriver! För allt kan jag använda emot honom!!
Och han sa också innan han köpte furian att han hade köpt en furia igår . Och då hade han lämnat tillbax den med :huh::wacko:. Så han tror väll att han får pengarna tillbax för den här med..
9:e maj 10effekthero effekthero 23

Citerar ciaoroxx;3275781
Tack alla som skriver! För allt kan jag använda emot honom!!
Och han sa också innan han köpte furian att han hade köpt en furia igår . Och då hade han lämnat tillbax den med :huh::wacko:. Så han tror väll att han får pengarna tillbax för den här med..

stå för din "åsikt" bara, säg hela tiden nej, vad han gör och säger, säg nej :)
9:e maj 10ciaoroxx ciaoroxx

Citerar effekthero;3275792
stå för din "åsikt" bara, säg hela tiden nej, vad han gör och säger, säg nej :)

jupp får bli så..
9:e maj 10Bulan Bulan 23
Det är det man får ta när man köper begagnat, och om man inte är tillräckligt uppmärksam så får man väl skylla sig själv? Man får stå sitt kast helt enkel!
10:e maj 10Greger den Hale Greger den Hale 26
Hoppas att du skrev "säljes i befintligt skick" på kvittot, då e han chanslös att få tillbaka pengarna på laglig väg.
10:e maj 10ciaoroxx ciaoroxx

Citerar Greger den Hale;3275905
Hoppas att du skrev "säljes i befintligt skick" på kvittot, då e han chanslös att få tillbaka pengarna på laglig väg.

Ne gjorde ju inte det. Men när man säljer begagnat från privat person behöver man itne skriva det enligt grannen som är nån lag snubbe .
10:e maj 10Greger den Hale Greger den Hale 26
Lika bra att göra det endå, så slipper man sånt här tjöt.
10:e maj 10The_Svensson The_Svensson 27
http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=54722

Läs sista delen, så har du lite mer kött på benen

Citerar Greger den Hale;3275976
Lika bra att göra det endå, så slipper man sånt här tjöt.

jupp tänkte dock inte på det.

Svensson: Tack ;).
Så nu har han hämtat delarna . Han var inte så där jätte glad hehe :P