Epa traktor - Laddar...

1. 07:22 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login
  1. Profil
  2. yamaha_dt50r
    Kön: Kille
    Bor: Jönköping
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 2:a feb 06
    Tid: 11:03
    Svar: 25
    Visningar: 5382

epa traktor

hej jag vet att detta inte har något att göra med mopeder men ialla fall.
jag undra om det här med epa traktroer eller a-traktorer ,så är det lag på att man måste kapa så det bara blir två säten eller halva bilen. är det så här och varför då ? jörnet kan du svara på min fråga tack!
24:e feb 06Kooodie besvarar epa traktor Kooodie 22

Svar: epa traktor

NU kan ja berätta lite va ja har hört, Jag är har fått en lång berättelse av en polis som har berättat hur det är i Linköping.En a-traktor som är byggd innan lagen 1 juni får fortsätta vara "okapad" om man säger, men skulle man åka dit och få ombesiktning tex ,så måste den kapas, alla a-traktorer som e byggda efter 1 juni måste vara kapade.

En a-traktor MÅSTE ha 2 växelådor, och du får ha 1, 2 , 3 om du vill men du får INTE överskrida ett varvtal på 2500 rpm eller en hastighet på 33km/h.

En Epa får gå så fort den vill på 2 växlar men får inte överskirda 33km/h den heller, så nått varvstopp behövs alltså inte då, en epa får heller inte ha nån fjädring, den måste vara stum baktill.

Och så det där me 2 säten osv, en a-traktor får max ha 2 säten och man får i princip åka så många man vill, MEN bara man INTE kommer i kontakt med föraren, han får inte störas på nått sätt.

Samma sak med epa traktor, men i vissa fall så finns det några enstaka tex, duetter som är besiktade med 4 säten, eller 2 säten o sen soffa bak men det är samma sak med det.

Är det här information helt fel kan POLISEN lägga ner hela "trafikbevakning" Och isåf kan inte en enda snut ett smäck om a-traktorer i Östergötland.
25:e feb 06Raderad besvarar epa traktor Raderad

Kooodie? Vad snackar du om!!??? En okapad förblir ALLTID okapad. den polisen har fel.
Har beiktat många okapade med körförbud å har aldrig behöft kapa.
25:e feb 06Kooodie besvarar epa traktor Kooodie 22

Citerar Croner
Kooodie? Vad snackar du om!!??? En okapad förblir ALLTID okapad. den polisen har fel.
Har beiktat många okapade med körförbud å har aldrig behöft kapa.

Jasså det säger du, Om man åker dit och får ombesiktning, är det dom nya reglerna som den ska besiktas efter, det är nämligen så att det har hänt min polare, så ja vet nog va ja snackar om.
25:e feb 06yamaha_dt50r besvarar epa traktor yamaha_dt50r 21

han har rätt den måste vara kapad sedan 2003 1 juni om den är besiktad innan det får den vara kapad
8:e mar 06timmi> besvarar epa traktor timmi> 22

Citerar Kooodie
Jasså det säger du, Om man åker dit och får ombesiktning, är det dom nya reglerna som den ska besiktas efter, det är nämligen så att det har hänt min polare, så ja vet nog va ja snackar om.

NEj jag har en okapad 740 och en som jag känner har en lika dan 740 som ska ombesiktigas och han behöver inte kapa den för att det är inte nybesiktning utan en vanlig om besikting alltså ska den besiktigas så som den var när den besiktigas första gången!
du har alltså helt fel. för att dom som är besiktigade innan den 1 juni 2003 behöver aldrig kapas om dom får ombesiktning
8:e mar 06springpojke besvarar epa traktor springpojke 21

Citerar yamaha_dt50r
han har rätt den måste vara kapad sedan 2003 1 juni om den är besiktad innan det får den vara kapad

Nej.
Den är inregistrerad i ett register fattar du?
Den är registrerad som okapad och förblir alltid okapad.
Ombesiktning och omregistrering är inte samma sak.
Ombesiktning får du om den gått för fort tex.
9:e mar 06*senda* besvarar epa traktor *senda* 21

har också en fråga. om bilen har flak "orginal" behöver man inte göra om flaket då?

Mvh
9:e mar 06timmi> besvarar epa traktor timmi> 22

Citerar *senda*
har också en fråga. om bilen har flak "orginal" behöver man inte göra om flaket då?

Mvh

jo det måsta man på dom nya får flaket inte vara stort alls typ som en sj pall typ
9:e mar 06Kooodie besvarar epa traktor Kooodie 22

Citerar springpojke
Nej.
Den är inregistrerad i ett register fattar du?
Den är registrerad som okapad och förblir alltid okapad.
Ombesiktning och omregistrering är inte samma sak.
Ombesiktning får du om den gått för fort tex.

Jag vet skillnaden, men ni har inte förstått vad ja säger. Får du ombesiktning på en okapad a-traktor så ska den kapas enligt lag men anses det som onödvändigt som enklare saker, tex Fortkörning, så får du besikta om den enligt gamla reglerna.
9:e mar 06Ugglaa besvarar epa traktor Ugglaa 22

En gång okapad, alltid okapad, jag pratade med dom på bilprovningen innan idag för min kompis ville ha svar på om han behövde kapa en 740 med ombesiktning om han eventuellt ska köpa,