Går dåligt på höga växlar! - Laddar...

1. 13:56 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Går dåligt på höga växlar!

Forum Moped Motor Cross / SM / Racing
  1. Profil
  2. Ising
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 17:e maj 09
    Tid: 17:59
    Svar: 19
    Visningar: 557

Går dåligt på höga växlar!

Heej!

Satte på mitt nya effektrör på min moped häromdan.(Turbo Kit Underliggande dos salidos). Mopeden i övrigt är orginal. Accet är hur bra som helst upp till 5:an ungefär då varvar den inte ur alls och går väldigt trögt. Är de någon som vet vad de kan vara?

Jag själv tror att de är cdi:n+ att jag måste ha ännu större munstycke.. :P

Har mellan 90-100 munstycke nu körde med urpluggat original rör förut och då gick den hur bra som helst, kanske är att jag måste byta upp mig ännu mer eller ?

Tacksam för svar!
17:e maj 09MoLiNf MoLiNf

Svar: Går dåligt på höga växlar!

Citerar Ising;2705145
Heej!

Satte på mitt nya effektrör på min moped häromdan.(Turbo Kit Underliggande dos salidos). Mopeden i övrigt är orginal. Accet är hur bra som helst upp till 5:an ungefär då varvar den inte ur alls och går väldigt trögt. Är de någon som vet vad de kan vara?

Jag själv tror att de är cdi:n+ att jag måste ha ännu större munstycke.. :P

Har mellan 90-100 munstycke nu körde med urpluggat original rör förut och då gick den hur bra som helst, kanske är att jag måste byta upp mig ännu mer eller ?

Tacksam för svar!

vad har du för munstycke i nu? vad har den original, vad är de för moppe? vad för drev kör du på?
17:e maj 09Ising Ising

Citerar MoLiNf;2705153
vad har du för munstycke i nu? vad har den original, vad är de för moppe? vad för drev kör du på?

Jag har 98 nu och den har 80 original. Yamaha dt50x 07

jag kör med orginal drevning för tillfället. :P

Citerar Ising;2705157
Jag har 98 nu och den har 80 original. Yamaha dt50x 07

jag kör med orginal drevning för tillfället. :P

känns de som den får för lite bensin just på dem högre varven?, vad händer om du drar i choken när du ligger o pressar där? ( om du nu har en). för annars så ser de bra ut :S?

Citerar MoLiNf;2705175
känns de som den får för lite bensin just på dem högre varven?, vad händer om du drar i choken när du ligger o pressar där? ( om du nu har en). för annars så ser de bra ut :S?

Ahhh asså, när man ligger på höga växlar (5-6) ungefär så låter de liksom som om den inte orkar.. jag skulle nog beskriva de som om den bööööööar lite,lite,lite på höga växlar.. Har inte testat dra i chocken i och med att jag har ny orginal cylinder på den ... :S
17:e maj 09buseN buseN 21

Byt upp dig i munstycke och se ifall den går bättre.

Citerar Ising;2705211
Ahhh asså, när man ligger på höga växlar (5-6) ungefär så låter de liksom som om den inte orkar.. jag skulle nog beskriva de som om den bööööööar lite,lite,lite på höga växlar.. Har inte testat dra i chocken i och med att jag har ny orginal cylinder på den ... :S

testa sätta i högre i munstycke, de enda jag kan komma på faktiskt:hmm:

Citerar MoLiNf;2705218
testa sätta i högre i munstycke, de enda jag kan komma på faktiskt:hmm:

Ahh precis de är det ända jag också kan tänka mig faktiskt.. :S

Ska borra i cdi:n sen med så att den går ännu bättre :D !
17:e maj 09Mr_Felix Mr_Felix 24

Om du kan varva ur växlarna Ordentligt på 1-4:an (alltså ca 10k rpm eller mer) så är det inte cdin som stryper varvtalet iaf. Tror mera på inställning av förgasare. Inte bara huvudmunstycke utan luftskruven också. Läs igenom bestyckningsguiden i guideavdelningen om du inte vet hur man gör.

Citerar Mr_Felix;2705346
Om du kan varva ur växlarna Ordentligt på 1-4:an (alltså ca 10k rpm eller mer) så är det inte cdin som stryper varvtalet iaf. Tror mera på inställning av förgasare. Inte bara huvudmunstycke utan luftskruven också. Läs igenom bestyckningsguiden i guideavdelningen om du inte vet hur man gör.

Ahh okej, får göra de :P !
Hur är de man hittar till den guiden ? =) haha :D

http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=42991 där har du guiden
18:e maj 09Olof-Yamaha Olof-Yamaha 21

Jag har svaret på ditt problem, dt50x 07 och framåt har en cdi strypning som du mest märker på högre växlar när du inte kan växla upp mer, du kan borra i din cdi om du ska ha bort det, finns flera trådar om detta, går inte att köpa ostrypt för tillfället, men där har du felet iallafall för har en själv med dragen plugg
18:e maj 09Ising Ising

Citerar adddeee;2706399
Jag har svaret på ditt problem, dt50x 07 och framåt har en cdi strypning som du mest märker på högre växlar när du inte kan växla upp mer, du kan borra i din cdi om du ska ha bort det, finns flera trådar om detta, går inte att köpa ostrypt för tillfället, men där har du felet iallafall för har en själv med dragen plugg

Japp, tror också en del på cdi:n, men jag körde som du också opluggat med original rör först. De är mest nu när jag har de nya röret på som man kanske märker de mest då+ som andra säger att jag ska nog byta upp mig lite i munstycke stl och ställa in förgasaren. :D !
18:e maj 09Swemil93 Swemil93 20

Vi DT åkare har ju digital varvmätare med siffror, Hur mycket kan du varva max?
19:e maj 09Ising Ising

Citerar Swemil93;2708084
Vi DT åkare har ju digital varvmätare med siffror, Hur mycket kan du varva max?

Asså när jag ligger på högsta växlarna och drar max så varvar den runt 7000-7900.. Fast den låter inte som att den varva rmycket alls i och med att den böar lite :S
19:e maj 09moppe pojken moppe pojken 22

kolla tändstifte, jag hade samma problem med en bullit och då var det tändstiftet som hade gått