Svar: Gianelli 2T slött i början
Citerar acrode;3270664
rod_rrx hoppas du skämtar?:) Men har iaf ostrypt cdibox 13/50 drevning gianelli 2t så toppar mopen 95! och 100 i nedförsbakce iaf med min moppe :D mätt upp med gps! ;) har en derbi senda x-treme 05 fall du undrar vad för moppe
ha de!
isf visar gpsen fel som fan. 100kmh med effekt rör är omöjligt på rak mark.
Citerar rod_rrx;3271675
isf visar gpsen fel som fan. 100kmh med effekt rör är omöjligt på rak mark.
+1
Om inte PolarN hade Jetpack på ryggen och vägde 20kg.
Citerar Felix gilera smt;3271673
Jag har en polare han kör derbi extrem han satte dit gianelli överliggande, störe munstycken och hebo sportluft och resten orginal, han fick skiten att gå i 98 med gps :). Min hoj har jag airsal sport cc störe muntycke och hebo underliggande jag har gasres på 1 och 2 :) topp hastigheten vet jag inte riktig men det är nåstans mellan 95-100
vad kör du för drevning?
rod_rrx jag sa 100 i nedförsbacke -.- drar runt 90-95 på rak mark.
Citerar acrode;3271877
rod_rrx jag sa 100 i nedförsbacke -.- drar runt 90-95 på rak mark.
då måste du ha sportluftfilter och snabbgas !
Citerar Glödlampan;3271933
då måste du ha sportluftfilter och snabbgas !
portad snabbgas :) och elektrisk turbo!
Citerar Glödlampan;3271764
vad kör du för drevning?
13/53 men jag tror nog att jag har bara en jävlig tur med att jag har fått den att gå så bra :)
Citerar Shöwtek;3272004
Hahaha ja lätt :D
Citerar Felix gilera smt;3272017
13/53 men jag tror nog att jag har bara en jävlig tur med att jag har fått den att gå så bra :)
Okok! Men kan du kör tyngre drevat med den om du vill eller ?
Citerar Shöwtek;3272004
Haha, den var riktigt bra ;)
Borde nästan startas en Mytomani tråd här där alla ni med endast effektrörs mopeder går i minst 100 km/h kan kålla till! Forumet har ju spårat ur till max..
Citerar Woxic;3272685
Haha, den var riktigt bra ;)
Borde nästan startas en Mytomani tråd här där alla ni med endast effektrörs mopeder går i minst 100 km/h kan kålla till! Forumet har ju spårat ur till max..
skoja inte..
Sänk throttelnålen, ta bort alla luftstrypningar och byt munstycke :)
Lånar tråden lite
Jag har en 00a drac med 21mm och Thrower, dock så går den jävligt dåligt. Man får dra väldigt försiktigt på gasen för att den inte ska dö, om man gasar för fort så varvar den bara ner och dör om man inte släpper gasen. Testat munstycken från 60 till 105 men inget har gått särskilt mycket bättre. Att tillägga är att vid 65 var tändstiftet svart, vid 88 så var tändstiftet vitt, och vid 105 så var nästan oboy brunt osv. så det är nästan som om det går runt? Även fast stiftet var oboy brunt vid 105 så gick den nog nästan sämst då. Är det så att färgen på tändstiftet går runt så att det är andra "varvet" som det är på när det är stiftet är brunt och munstycket är 105? Och att första "varvet" när det är brunt ska det vara ungefär på 50?
Vad tror ni? Kan det vara för stor förgasare så att den flödar över totalt? :hmm:
Skulle 19mm och gianelli passa bättre?
Har du original luftfiltret, har du rört luftskruven någonting?
Citerar Morganrone93;3274585
Har du original luftfiltret, har du rört luftskruven någonting?
Sportluftsfilter. Ja, har pillat lite på den, dock utan någon framgång.
Ska även tillägga att den bara gör 65 med original drevning, och en polare med bara urpluggat och samma drevning går ungefär lika fort, lite långsammare. En annan med TK drar mig hyfsat lätt. Vad tror ni? Kan det vara felinställd förgasare?