Problem med derbi senda -05 - Laddar...

1. 22:29 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Problem med derbi senda -05

Forum Moped Motor Cross / SM / Racing
  1. Profil
  2. MarcusSelberg
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 5:e maj 10
    Tid: 19:46
    Svar: 5
    Visningar: 135

Problem med derbi senda -05

Jag har letat i forumet men har inte hittat något som löst mina problem.

hösten förra året hade jag varit ute och kört med en kompis på dagen och lämnat moppen utanför han och när jag skulle köra hem så var den riktigt svårstartad och var tvungen och springa igång den.
När jag väl fick igång den så kunde den som inte varva över 8.000 rpm den började som hacka på något sätt.
Efter det blev det inte bättre testade byta till ett tändstift som var nytt och då gick den upp i varm som vanligt en gång men sen direkt efter ner till 8.000 rpm igen. Vet inte hur jag ska fixa detta.

Hoppas ni förstår hur jag menar, jag är så bra på att förklara

Det är en Derbi senda 05- har gianelli rör ,ostrypt cdi och drevnin, allting annat är orginal.
7:e maj 10ezyman besvarar Problem med derbi senda -05 ezyman

Svar: Problem med derbi senda -05

Citerar MarcusSelberg;3270833
Jag har letat i forumet men har inte hittat något som löst mina problem.

hösten förra året hade jag varit ute och kört med en kompis på dagen och lämnat moppen utanför han och när jag skulle köra hem så var den riktigt svårstartad och var tvungen och springa igång den.
När jag väl fick igång den så kunde den som inte varva över 8.000 rpm den började som hacka på något sätt.
Efter det blev det inte bättre testade byta till ett tändstift som var nytt och då gick den upp i varm som vanligt en gång men sen direkt efter ner till 8.000 rpm igen. Vet inte hur jag ska fixa detta.

Hoppas ni förstår hur jag menar, jag är så bra på att förklara

Det är en Derbi senda 05- har gianelli rör ,ostrypt cdi och drevnin, allting annat är orginal.

har du bytt till större munstycke?;) har du inte gjort de så är det mkt möjligt att de kan vara det som är felet:naughty:
8:e maj 10MarcusSelberg besvarar Problem med derbi senda -05 MarcusSelberg 17

Citerar ezyman;3272441
har du bytt till större munstycke?;) har du inte gjort de så är det mkt möjligt att de kan vara det som är felet:naughty:

självklart har jag bytt upp munstycket (H)
9:e maj 10Derbi:94 besvarar Problem med derbi senda -05 Derbi:94

vad har du för tändstift?? kanske ska öka värme skalan på den?? vet inte men testa
9:e maj 10easttwigg besvarar Problem med derbi senda -05 easttwigg 17

Om det var fuktigt ute och din cdi inte var helt tät (skadad på nått vis) kan den ha pajat. Har en kompis som hade det typ som dig fast hans varva ännu mindre.
9:e maj 10MarcusSelberg besvarar Problem med derbi senda -05 MarcusSelberg 17

Citerar Derbi:94;3275150
vad har du för tändstift?? kanske ska öka värme skalan på den?? vet inte men testa

jag har precis köpt nytt tändstift och det är fortfarande sammaproblem.. tror inte det är där det ligger..

Citerar easttwigg;3275285
Om det var fuktigt ute och din cdi inte var helt tät (skadad på nått vis) kan den ha pajat. Har en kompis som hade det typ som dig fast hans varva ännu mindre.

det var fuktigt, hmm den är inte skadad på något sätt, ska försöka hitta orginal cdi:n och och sätta på den och om problemet ligger där lär vi ju märka det (H)