Rieju marathon eller derbi drd 125 4t? hjälp snälla - Laddar...

1. 08:36 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Rieju Marathon Eller Derbi DRD 125 4t? Hjälp snälla

Forum Moped Motor Cross / SM / Racing
  1. Profil
  2. Derbi-Adde
    Kön: Kille
    Bor: Helsingborg
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 7:e maj 10
    Tid: 15:51
    Svar: 6
    Visningar: 128

Rieju Marathon Eller Derbi DRD 125 4t? Hjälp snälla

Tjena snart är det dax för lätt mc och jag behöver lite vägledning vilken hojj jag ska ta, detta är mina alternativ:
Derbi DRD 125 4T
Rieju Marathon 125

Fördelar/nackdelar?

vilken tycker ni

Svar uppskattas, MvH Adde
7:e maj 10Jonte besvarar Rieju Marathon Eller Derbi DRD 125 4t? Hjälp snälla Jonte 17

Svar: Rieju Marathon Eller Derbi DRD 125 4t? Hjälp snälla

Riejun är betydligt mycket snyggare, men båda är ju 4T = inte jätte pigga om vi jämnför med t.ex. en KTM EXC 125 (som är 2T).
7:e maj 10Derbi-Adde besvarar Rieju Marathon Eller Derbi DRD 125 4t? Hjälp snälla Derbi-Adde 17

Citerar Jonte;3272743
Riejun är betydligt mycket snyggare, men båda är ju 4T = inte jätte pigga om vi jämnför med t.ex. en KTM EXC 125 (som är 2T).

Jo jag har kollat på ktm 125an men den är utesluten pågrund av priset / underhållningen
7:e maj 10skaras_sötnos besvarar Rieju Marathon Eller Derbi DRD 125 4t? Hjälp snälla skaras_sötnos 18

kan säga som så att derbin är sjuuukt SLÖ!, måste trimmas om man ska ha den.
7:e maj 10Mr.Derbi-Pill besvarar Rieju Marathon Eller Derbi DRD 125 4t? Hjälp snälla Mr.Derbi-Pill 22

lätt mc, då röstar jag för

Yamaha RD 125 LÄNK
Yamaha TZR 125 (äldre modelerna med 2t motor)LÄNK
Yamaha DT 125 (Äldre modelen finns även nyare model med 2t motor)LÄNK
Honda NSR 125 LÄNK
Cagiva Mito 125LÄNK
Suzuki RG 125 LÄNK
Suzuki GT 125 LÄNK UTAN BILD
Aprilia RS125 LÄNK

Derbi 4t är inte mycket att hänga i granen ekonomisk försäkrings mässigt och andra handsvärde.
bättre köpa en billig gammal som man betalar minimalt för i försäkring samt att de är en hederlig 2T som är billig att mecka med!

Vill man kan man rassla fram över 30hk ur dom motorerna, kostar någorlunda som de kostar att göra en moped till hyper :)
7:e maj 10Derbi-Adde besvarar Rieju Marathon Eller Derbi DRD 125 4t? Hjälp snälla Derbi-Adde 17

Citerar Mr.Derbi-Pill;3272917
lätt mc, då röstar jag för

Yamaha RD 125 LÄNK
Yamaha TZR 125 (äldre modelerna med 2t motor)LÄNK
Yamaha DT 125 (Äldre modelen finns även nyare model med 2t motor)LÄNK
Honda NSR 125 LÄNK
Cagiva Mito 125LÄNK
Suzuki RG 125 LÄNK
Suzuki GT 125 LÄNK UTAN BILD
Aprilia RS125 LÄNK

Derbi 4t är inte mycket att hänga i granen ekonomisk försäkrings mässigt och andra handsvärde.
bättre köpa en billig gammal som man betalar minimalt för i försäkring samt att de är en hederlig 2T som är billig att mecka med!

Vill man kan man rassla fram över 30hk ur dom motorerna, kostar någorlunda som de kostar att göra en moped till hyper :)

vill hellst köpa en sprillans ny:P, jag har lite problem med begagnade grejjor:P har du några andra förslag på hojjar man kan köpa helt nya:P?
7:e maj 10Mr.Derbi-Pill besvarar Rieju Marathon Eller Derbi DRD 125 4t? Hjälp snälla Mr.Derbi-Pill 22

Citerar Derbi-Adde;3272938
vill hellst köpa en sprillans ny:P, jag har lite problem med begagnade grejjor:P har du några andra förslag på hojjar man kan köpa helt nya:P?

vad är problemet med begagnat? ser bara mer problem med nya :P

Aprilia RS finns som ny, dock 4t
Derbi GPR 125 finns ny som 4t, men tror 2008orna är dom sista 2T motorerna