Senda -02 cdi. möjlighet till blackbox? - Laddar...

1. 05:55 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Senda -02 CDI. Möjlighet till blackbox?

Forum Moped Motor Cross / SM / Racing
  1. Profil
  2. Fiddyboy
    Kön: Kille
    Bor: Örbyhus
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 8:e maj 10
    Tid: 17:44
    Svar: 9
    Visningar: 118

Senda -02 CDI Möjlighet till blackbox?

Tjenixen! Överallt hos återförsäljarna står det att blackbox inte funkar till Leonelli tändsystem.
På Atomica står det: " Passar alla modeller med extern Pick-Up tändning. (Några få Senda modeller har Leonelli tändning vilket den inte passar till)."

Så jag gick ut i garaget och kollade om det fanns någon röd pickup-kabel, blev osäker så tog ett par bilder, är den röda kabeln pickupen, där man kopplar in blackboxen?

8:e maj 10mh furia besvarar Senda -02 CDI  Möjlighet till blackbox? mh furia

Svar: Senda -02 CDI Möjlighet till blackbox?

om du tänker på blackbox så var beredd att betala ett nyt tändsystem:D
8:e maj 10Grim_reaper_SwE besvarar Senda -02 CDI  Möjlighet till blackbox? Grim_reaper_SwE 18

Hade för mig att det stog vilket system man hade...
Ducati ska du ha, stog på CDI'n tydligen.
8:e maj 10erikapriliasx besvarar Senda -02 CDI  Möjlighet till blackbox? erikapriliasx 17

Citerar mh furia;3274068

Har du egna erfarenheter? :zzz:
8:e maj 10Fiddyboy besvarar Senda -02 CDI  Möjlighet till blackbox? Fiddyboy 17

Citerar mh furia;3274068

Jag är mycket väl medveten om det.

Citerar Grim_reaper_SwE;3274075

Men är du helt jävla efterbliven eller? Har förklarat för dig flera gånger att jag har LEONELLI TÄNDSYSTEM.

Inga mer svar från dig tack, då du inte vet skillnad på en blackbox och en CDI till baotian med ställbart varvstopp.

Citerar erikapriliasx;3274076

Nej, det här forumet består fan av teorier nu för tiden.
8:e maj 10erikapriliasx besvarar Senda -02 CDI  Möjlighet till blackbox? erikapriliasx 17

Citerar Grim_reaper_SwE;3274075

HAHAHAHAHAHAHA, du e verkligen den största idioten jag skådat, nu finns det inga tvivel längre :lol:
9:e maj 10mh furia besvarar Senda -02 CDI  Möjlighet till blackbox? mh furia

Citerar erikapriliasx;3274076

satt en på min moppe när jag köpte den (ägaren sa ingenting de svinnet) och säg att killen ser en polis och glömmer att varva ner och slår på blackboxen då kan tändsystemet paja ja

och vad kvittar det om jag har erfarenhet har du det själv?
9:e maj 10Fiddyboy besvarar Senda -02 CDI  Möjlighet till blackbox? Fiddyboy 17

Citerar mh furia;3274629
satt en på min moppe när jag köpte den (ägaren sa ingenting de svinnet) och säg att killen ser en polis och glömmer att varva ner och slår på blackboxen då kan tändsystemet paja ja

Jag vet att man kan bränna tändningen om man ligger över det varv den stryper på, och slår på den. Är vi klara med det nu?
9:e maj 10erikapriliasx besvarar Senda -02 CDI  Möjlighet till blackbox? erikapriliasx 17

Citerar mh furia;3274629

Ja, det kan gå sönder om man slår på den på för höga varv, annars ska de inte va nå problem. Gick din sönder? :mellow:

För att alla säger att tändninger går såfort man sätter på en BB bara för att det hänt nån gång när nått fucka slagit på boxen i fulla varv, därför. Jag har inga erfarenheter av att den bränt tändningen :)
9:e maj 10mh furia besvarar Senda -02 CDI  Möjlighet till blackbox? mh furia

jag försöker inte vara otrevlig och sånt bara så ni vet:D

men man ska vara medveten omm att man kan bränna tänningen vilket killen förstått och det är ju bra sen funkade blackbox i början men nu vetalla poliser som inte är helt inkompetenta eller aldrig kört en moppe att blackbox blivit vanligare så om man blir stannad så är det nästan dumt att sötta på den istället för att erkänna och kanske få ett mildare straff

sen om man sätter på bb på tomgång och varvar fullt så kan moppen börja misttända och få avgassmällar då blir det bara ännu tydligare:happy:

sen har jag inte bränt min tänning för läste på innan jag testa skiten: