70 kitta en drac - Laddar...

1. 18:02 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login
  1. Profil
  2. Danisch
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 9:e maj 10
    Tid: 11:56
    Svar: 22
    Visningar: 258

70 kitta en drac

Tjenare alla hoppas allt bra med er :) för jag har nämnligen lite frågor åt er om ni vill svara på dem åt mig :).

Jo det är så att jag har stora funderingar på o köpa en drac som jag ska köra grusväg/skogen med och jag vill 70cc kitta den om det inte är alltför dyrt. Vill ha ett fett drag i den helt enkelt. Den ska gå som ett djur haha :). Men vad bör man byta mer än Vev, Ramlager, Cylinder och Avgasrör (självklart ):lol: och drevning. Och kanske koppling och förgasare. Och vad ska man ha för grejer, varit inne på mk SP kitta eller något liknande ska inte vara för dyrt. Ha de gött sålänge o hoppas ni vill hjälpa mig o följa projektet jag tänkte göra :)
10:e maj 10moppe_baghee_ besvarar 70 kitta en drac moppe_baghee_ 58

Svar: 70 kitta en drac

Citerar mange_aa;3276344
tänk på att en 50cc varvar mer än en 70 och sliter ut veven snabbare.
det är varven som dödar inte kubiken

ocuh varflr skulle en 50 cc varva mer? x)
10:e maj 10mange_aa besvarar 70 kitta en drac mange_aa 17

Citerar moppe_baghee_;3276362
ocuh varflr skulle en 50 cc varva mer? x)

bara något jag har sett folk skrivit här på forumet och då har ingen rättat dom så antar att det ligger lite sanning i det
10:e maj 10moppe_baghee_ besvarar 70 kitta en drac moppe_baghee_ 58

Citerar mange_aa;3276414
bara något jag har sett folk skrivit här på forumet och då har ingen rättat dom så antar att det ligger lite sanning i det

beror ju på vad de är för durtioner i cylindern :)
10:e maj 10siiimooon besvarar 70 kitta en drac siiimooon 18

Citerar moppe_baghee_;3276662

Men det är oftast sämre bottendrag i 50cc:hmm:
Eller, det är mindre NM
10:e maj 10Biffen79 besvarar 70 kitta en drac Biffen79 32

Jag lånar tråden lite jag sitter med i tankar att beställa nån hyfsad billig trim cylinder, hitta en airsal 70cc för 1800:- men håller verkligen veven för det för annars beställer jag 50cc stage 6 cylinder vilken skulle ni valt jag kör lite landsväg me mest i stan har mycket backar här så jag vill ha en bra styrka i den ska köpa turbokitt till den med ev 17.5 förgasare med
10:e maj 10Danisch besvarar 70 kitta en drac Danisch 18

Allt håller om man inte varvar sönder skiten eller missköter det. visst ligger man full gas med ett tk rör o originalcylle och inte helt rätt inställd förgasare ¨då nyper ju skiten de vet ju nästan alla om man tänker efter lite. Man behöver ju inte köra som ett djur direkt :). Vill helst hålla mig ifrån att klyva motorn. För det är så förbannat tråkigt :):lol:
10:e maj 10mange_aa besvarar 70 kitta en drac mange_aa 17

Citerar moppe_baghee_;3276662

jo men då har väll 50 cylindrarna högre durationer:happy: