Varvar ner riktigt segt! - Laddar...

1. 13:20 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Varvar ner riktigt segt!

Forum Moped Motor Cross / SM / Racing
  1. Profil
  2. Hyper_Pontus
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 10:e maj 10
    Tid: 17:21
    Svar: 4
    Visningar: 72

Varvar ner riktigt segt!

Tjaa,
Jag har en derbi drd 03..

när ja var ute å körde en sväng efter ha satt på sportluft å höjt munstycke så varvar den ner riktigt segt.. inte när man kör men när man håller in kopplingen eller står på friläge, kan kanske ta upp till 20-30 sek för den att varva ner, och sen dör den :(

va kan vara felet ?
10:e maj 10svenne100 svenne100

Svar: Varvar ner riktigt segt!

För litet munstycke, nålen för lågt, för litet lågfartsmunstycke, luftskruven för långt ut, hängd flottör, skit i förgasaren, skit i tankventilationen. Där har du lite :lol:

Börja med att skruva in luftskruven lite och kolla om det blir bättre. Om det inte blir bättre så testa utan tanklock. Annars får du rengöra förgasaren och sedan testa andra munstycken/höja nål.
10:e maj 10Danisch Danisch 26
Ställ in munstycke och sen luften så ska du se att de blir bättre. Haft likadant problem på min gamla derbi :)
10:e maj 10Hyper_Pontus Hyper_Pontus 24

Citerar svenne100;3276699
För litet munstycke, nålen för lågt, för litet lågfartsmunstycke, luftskruven för långt ut, hängd flottör, skit i förgasaren, skit i tankventilationen. Där har du lite :lol:

Börja med att skruva in luftskruven lite och kolla om det blir bättre. Om det inte blir bättre så testa utan tanklock. Annars får du rengöra förgasaren och sedan testa andra munstycken/höja nål.

Har precis satt på 92 munstycke, borde ja testa med ett 102?
Hur många varv borde ja skruva ut luftskruven, jag vet att ja har den jätte långt ut.. för om ja skruvar en den mer blöddrar den på högre varv..? :hmm:
10:e maj 10Derbi:94 Derbi:94
skruva in den helt och sen skruva ut den 1.5 varv