Munstycke och drev till min derbi senda sm xtreme 05 - Laddar...

1. 16:41 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Munstycke och drev till min Derbi senda sm xtreme 05

Forum Moped Motor Cross / SM / Racing
  1. Profil
  2. Derbi_Senda_xtreme
    Kön: Kille
    Bor: Norrköping
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 1:a okt 06
    Tid: 17:54
    Svar: 22
    Visningar: 3722

Munstycke och drev till min Derbi senda sm xtreme 05

Hej...Vad ska jag har för munstycke och drev till min Derbi senda sm xtreme 05 som går orginal ?
Drevet som sitter nu är på 64 Kugg orginal.
Munstycket som jag har nu är också orginal.
Kan någon hjälpa mig...Moppen går bara i 60 nu (H)
MVH...Simon
8:e dec 08Pimme besvarar Munstycke och drev till min Derbi senda sm xtreme 05 Pimme 18

Svar: Munstycke och drev till min Derbi senda sm xtreme 05

Citerar LasseMannen;2352478
okej tack, hur då varva ut menar du ? :P e noob

den orkar inte köra på full gas i 6:an, eller orkar inte köra på 6:an överhuvudtaget. Men jag tror nog det ska gå...
8:e dec 08LasseMannen besvarar Munstycke och drev till min Derbi senda sm xtreme 05 LasseMannen

okejokej :P du har inget annat drev tips ? kanske finns bättre till en såndan moppe ?
14:e dec 08LasseMannen besvarar Munstycke och drev till min Derbi senda sm xtreme 05 LasseMannen

Btw, Kan omdrevning göra så att moton tar skit på nåt sätt ? nån ?
15:e dec 08Surren besvarar Munstycke och drev till min Derbi senda sm xtreme 05 Surren

haha det beror på hur du drevar du kan ju dreva så du varvar sönder motorn eller att den bli för svag så den inte orkar flytta sig eller att den blir skit stark och går typ 10 haha
15:e dec 08Danisch besvarar Munstycke och drev till min Derbi senda sm xtreme 05 Danisch 18

Citerar Derbi_Senda_xtreme;659832
Okej blir nog omdrevnig till att börja med tror jag tar 11/53 drev ;) (H)
Blir det stark med ett 11/53 drev ?

köp ett 15 framdrev bara och du har 65kuggat bak så kör på 15/65 och sen 70-74 i munstycke så ska du se, Inte mindre bakdrev! kommer bli slö som fan i backarna!, jag kör på 15 framdrev o 65 bak o sen 70 i munstycke och inställning på förgasaren o min gör 65-70km/h enligt mätaren o den får man ju ta med en nypa salt:P
15:e dec 08Danisch besvarar Munstycke och drev till min Derbi senda sm xtreme 05 Danisch 18

Citerar martin_1337;660028
men lol gå in på nån hemsida å så köper du hela prorace kittet så ska du se att den flyttar på sej:happy:

Han skulle no gärna vilja det men man kanske inte har pengar till det och så vill man kanske inte ha snutarna efter sig 24/7 IDIOT! förlåt för dubbelpost vet att man inte får det sry
28:e apr 09xtrem3s besvarar Munstycke och drev till min Derbi senda sm xtreme 05 xtrem3s

Det är väll så att 13/53 - 14/53 är orginal drev på derbi. Tror man byter i tex Sverige för annars går den för fort. Så tror inte att den skulle bli så svag med riktigt orginal drev...