Munstyckestråden, ställ dina cross/sm/racing-munstyckesfrågor här! - Laddar...

1. 13:24 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Munstyckestråden, ställ dina Cross/Sm/Racing-munstyckes...

Forum Moped Motor Cross / SM / Racing
  1. Profil
  2. Ruben_rutten
    Kön: Kille
    Bor: Södertälje
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 3:e okt 06
    Tid: 17:53
    Svar: 3096
    Visningar: 88035

Munstyckestråden ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här!

Tjena!

Blev inspirerad av Casal på detta forum om att göra denna tråd.

Denna tråd är avsedd för att endast snacka om munstycken. Bra blandning, dålig blandning.

Vanliga frågor som:

Hur mycket ska jag gå upp?

Är det för stort/litet?

Vad är det för gäng på munstycket?

Etc etc.

Kan även frågas om färg på stiftet, bra blandning, dålig blandning.

Denna tråd är för att bli av med alla munstycke trådar. Och ja, jag vet att det är olika från motor till motor. Men för dom som inte har en aning alls kan det vara bra att säga på ett ungefär.

Edit:

Vill bara säga att detta har funkat jätte bra:happy:

Fortsätt ställ era munstyckefrågor här!
9:e maj 10DaNi8331 DaNi8331 24

Svar: Munstyckestråden ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här!

Citerar xtreme 93;3274245
alltså du försto fel, de går int att gasa mer sen man gasar liksom tomt

okej:huh:
9:e maj 10Randomz Randomz
Vad borde jag ungefär ha för munstycke i min derbi senda 04 med:

Ostrypt cdi-box
Hebo Effekt rör ( överliggande )
Hebo sportluft
13*53 drevning
10:e maj 10Gräs Gräs 21
Är det 5 eller 6 mm gäng på munstycket till en derbi senda sm 50 xtreme?
10:e maj 10sajjkos sajjkos
Hej Har min Gilera runner 00a

som jag har tagit bort pluggen i avgasröret blindtarmen och en annan sortspackning.. Jag har även Lagt till ett Sportfilter och jag har tagit bort Vringen...

Innan jag tog bort Vringen gick den 60-65 nu går den 85-90.. men när jag gasar sakta sakta alltså inte full gas direkt sakta till fullgas hackar det lite till elr ganska mycket. När man ger direkt fullgas går den perfekt...

Även annan sak. Jag öppna förgasaren och de satt munstycke på storlek 89 det är Welber förgasare på 12 mm.. Jag gick till moped affären han sa till mig köp 94 så jag köpte 3st på storlekar 92 94 96 jag har testat alla 3 de känns som den går sämre.. när jag idag la tillbaka 89an som är orginal gick den som bäst men som sagt när man ger sakta gas hackar det vad ska man tänka på och göra nu??

tack för alla svar !!
10:e maj 10EssmaN EssmaN
Vilken storlek på munstycket ska jag ha på ett ungefär till en roxon med denna setup:
Gianelli
Ostrypt cdi
13'53 i drevning
Tack på förhand!!!!:)
10:e maj 10sajjkos sajjkos
Hej Har min Gilera runner 00a

som jag har tagit bort pluggen i avgasröret blindtarmen och en annan sortspackning.. Jag har även Lagt till ett Sportfilter och jag har tagit bort Vringen...

Innan jag tog bort Vringen gick den 60-65 nu går den 85-90.. men när jag gasar sakta sakta alltså inte full gas direkt sakta till fullgas hackar det lite till elr ganska mycket. När man ger direkt fullgas går den perfekt...

Även annan sak. Jag öppna förgasaren och de satt munstycke på storlek 89 det är Welber förgasare på 12 mm.. Jag gick till moped affären han sa till mig köp 94 så jag köpte 3st på storlekar 92 94 96 jag har testat alla 3 de känns som den går sämre.. när jag idag la tillbaka 89an som är orginal gick den som bäst men som sagt när man ger sakta gas hackar det vad ska man tänka på och göra nu??

tack för alla svar !!