Munstyckestråden, ställ dina cross/sm/racing-munstyckesfrågor här! - Laddar...

1. 16:45 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Munstyckestråden, ställ dina Cross/Sm/Racing-munstyckes...

Forum Moped Motor Cross / SM / Racing
  1. Profil
  2. Ruben_rutten
    Kön: Kille
    Bor: Södertälje
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 3:e okt 06
    Tid: 17:53
    Svar: 3096
    Visningar: 88035

Munstyckestråden ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här!

Tjena!

Blev inspirerad av Casal på detta forum om att göra denna tråd.

Denna tråd är avsedd för att endast snacka om munstycken. Bra blandning, dålig blandning.

Vanliga frågor som:

Hur mycket ska jag gå upp?

Är det för stort/litet?

Vad är det för gäng på munstycket?

Etc etc.

Kan även frågas om färg på stiftet, bra blandning, dålig blandning.

Denna tråd är för att bli av med alla munstycke trådar. Och ja, jag vet att det är olika från motor till motor. Men för dom som inte har en aning alls kan det vara bra att säga på ett ungefär.

Edit:

Vill bara säga att detta har funkat jätte bra:happy:

Fortsätt ställ era munstyckefrågor här!
3:e okt 06Mr.Drd besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! Mr.Drd 20

Svar: Munstyckestråden ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här!

Jo då tänkte jag inviga den här tråden :lol:

1. vilket munstycke e de på en derbi drd 03 ej eu orginal och är det 5mm gänga eller 6mm ?

2. Vilket munstycke och drevning skulle ni rekomendera på denna steup : sportluftfilter (stage 6) eller (hebo) , trimrör gianelli eller ett kundo
3:e okt 06DerbiSendaOtto besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! DerbiSendaOtto 21

Citerar Mr.Drd

1. vilket munstycke e de på en derbi drd 03 ej eu orginal och är det 5mm gänga eller 6mm ?

2. Vilket munstycke och drevning skulle ni rekomendera på denna steup : sportluftfilter (stage 6) eller (hebo) , trimrör gianelli eller ett kundo

1. Tror det är 63-70 , det är olika på moped till moped..

2. Runt 85-90 i munstycke och 13/53 - 14/53 i drevning, det som anpassar dina behov.
3:e okt 06Ruben_rutten besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! Ruben_rutten 21

Citerar Mr.Drd

1. Om du har orginal förgasare ska det sitta 6 mm dellorto där. Munstycken har jag sett 62, 63. 04-05.

2. 80-90, Jag skulle lira 12/53. Men det är min roliga drevning. Lättare att dra upp den på bakan då :)
3:e okt 06Mr.Drd besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! Mr.Drd 20

Okej :)

men skulle vara tacksam om ni skulle kunna skriva ungeför hur fort den går med olika drevningar :)
3:e okt 06Ruben_rutten besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! Ruben_rutten 21

Citerar Mr.Drd
Okej :)

men skulle vara tacksam om ni skulle kunna skriva ungeför hur fort den går med olika drevningar :)

Det beror på om du har bestyckat den rätt.

Men ska gissa lite vilt.

12/52 80-90 Bra axx, Bra topp.

13/53 85-95 Bra axx, Bra topp.

12/53 75-85 Mycket bra axx, Duglig topp.

11/52 75-85 Mycket bra axx. Duglig topp.

12/65 70 ca För bra axx, Dålig topp.

14/53 Ca 95(om du har tur). Ganska segt axx, Mycket bra topp.
3:e okt 06eXclusive besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! eXclusive 23

Good! :D
Har ett problem med min nu. Den är riktigt slö och sackar typ på plan mark:P
I somras när det va varmt gjorde den typ 45-50 på plan mark. Nu gör den 40-45 typ. Och är riktigt slö, 4an i uppförsbackar.

Körde i sommras med orginal rör & 60 munstycke, kör även på det nu när det är kallt.
Anar att det är kylan som spökar men vad ska jag göra? större eller mindre munstycke?:)
//Nisse

Citerar eXclusive
Good! :D
Har ett problem med min nu. Den är riktigt slö och sackar typ på plan mark:P
I somras när det va varmt gjorde den typ 45-50 på plan mark. Nu gör den 40-45 typ. Och är riktigt slö, 4an i uppförsbackar.

Körde i sommras med orginal rör & 60 munstycke, kör även på det nu när det är kallt.
Anar att det är kylan som spökar men vad ska jag göra? större eller mindre munstycke?:)
//Nisse

Det har med luften att göra.

Har för mig att den får mer luft när det är kallt ute pga den är tunnare. Så ett tips är att byta upp munstycke till cirkus 62-64.
3:e okt 06eXclusive besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! eXclusive 23

Citerar Ruben_rutten
Det har med luften att göra.

Har för mig att den får mer luft när det är kallt ute pga den är tunnare. Så ett tips är att byta upp munstycke till cirkus 62-64.

Aa hade också för mig det. Tack för tipset:)
3:e okt 06Rill besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! Rill 21

Jag körde orginal förra vintern. Orginal munstycket gick inte att köra med. Den hackade sig fram i ca 40-45. Så jag bytte ut 62 org munstycke mot mitt 75 trim munstycke. Och då gick den mycket bätter.
Här är en bra sida på hur tändstiftet ska se ut...http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.html

Citerar Rill
Jag körde orginal förra vintern. Orginal munstycket gick inte att köra med. Den hackade sig fram i ca 40-45. Så jag bytte ut 62 org munstycke mot mitt 75 trim munstycke. Och då gick den mycket bätter.
Här är en bra sida på hur tändstiftet ska se ut...http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.html

Oh, jävlar vilken skillnad :huh:

Jag brukar byta upp 2-4 storlekar bara :P
3:e okt 06DerbiSendaOtto besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! DerbiSendaOtto 21

Citerar Rill
Så jag bytte ut 62 org munstycke mot mitt 75 trim munstycke.

Måste bara fråga dig vad ett "75 trim munstycke" är för något:hmm: :lol: ..
3:e okt 06waAllgren besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! waAllgren

Citerar Rill

Tack för den då får man lite mer än "oboy brunt" :)
3:e okt 06chillish besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! chillish 20

y0!
jag körde innan med kundo hacker och 15/53 drevning + borrat munstycke ( vet inte vilken storlek)

och när jag körde så orkade den inte varva ut på 5an och 6an känndes det som.. Men killen som jag köpte röret av hade lika drevning+lika moppe..och hans varvade skitfint ur på 5an och 6an och kom upp i mycket höga hastigheter..

så jag testade sätta på ett strl 84 munstycke idag.. den blöddrade som bara fan!! och då satt jag på ett 13 kuggars framdrev istället..då orkade den varva ur på 5an med inte riktigt på 6an + att den inte alls gick lika fort som den skulle gjort med 15 drev..

vad tror ni det beror på att min polare som hade lika drevning samt samma rör+moppe gick skitbra, men inte min :S
3:e okt 06Tette besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! Tette

Hej. Jag och min polare ska dra pluggen på min polares Yamaha DTR 05:a .. han har munstyke 65 nu . Vad ska han ha då tycker ni? Tacksam för Svar!
3:e okt 06flurre besvarar Munstyckestråden  ställ dina Cross Sm Racing-munstyckesfrågor här! flurre 22

Citerar Tette
Hej. Jag och min polare ska dra pluggen på min polares Yamaha DTR 05:a .. han har munstyke 65 nu . Vad ska han ha då tycker ni? Tacksam för Svar!

gå upp 10-20 strl.

Taack, du har precis räddat mig med den här tråden så att det inte kommer fler munstyckestrådar, var kanske lite väl optimistisk där men det kommer att hända :P