Generic xor stroke trimmning. - Laddar...

1. 09:00 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Generic XOR Stroke Trimmning.

Forum Moped Motor Scooter
  1. Profil
  2. genericxorstroke
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 8:e sep 09
    Tid: 17:28
    Svar: 14
    Visningar: 268

Generic XOR Stroke Trimmning

Hej jag har som sagt en Generic XOR Stroke , igenligen samma modell som xor 50 men sportigare utseende .. jo det är så att jag undrar om någon vet om strypningar ... har läst på många forum många säger att det är svårt att trimma min XOR men jag har dragit V ringen och plugg ur avgasröret men den gör ändå bara klena 60 ... har vänner som drar en plugg och gör 80 - 90 .... jag har hittat CDI boxen eller om det heter CPI men vet inte hur man ska gå tillväga. Vikter vad ska man lägga? Finns det någon annan orsak till varför min går så segt ? Vad kan man göra?:mellow:
8:e sep 09Anndreeaas Anndreeaas 20

Svar: Generic XOR Stroke Trimmning

slänga skitet och köpa ny?:D
kolla strypningslistan och lägg i 1 gram lättare vikter kanske?

Citerar Anndreeaas;2938861
slänga skitet och köpa ny?:D
kolla strypningslistan och lägg i 1 gram lättare vikter kanske?

haha neej sånt har jag inte råd med har fått mopeden lol ... vilken strypningslista heh:O
8:e sep 09Anndreeaas Anndreeaas 20

Citerar genericxorstroke;2938875
haha neej sånt har jag inte råd med har fått mopeden lol ... vilken strypningslista heh:O

men lille pöjk:O du får ju söka på forumet först:) http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=24
8:e sep 09endrell endrell 20

de heter CDI, den strypning brukar man känna ganska tydligt :happy:

Citerar endrell;2938923
de heter CDI, den strypning brukar man känna ganska tydligt :happy:

jo förklara hur du känner de då haha ......................................
8:e sep 09endrell endrell 20

men när du kommer till ett visst varvtal känner man att den kan mer men tar bara stopp eller kan hacka. Speciellt i backar den moppen börja hacka (H)
8:e sep 09Woody Woody 21

Citerar genericxorstroke;2939274
jo förklara hur du känner de då haha ......................................

Jaa, om du ligger å maxar och den börjar baa baaa baaa, inte varvar nå mera, så om du fixar det kommer den, baaaaaaeeebaaeeeeebaeeeeeeeee.
9:e sep 09farmor_anka farmor_anka

min kompis har en xor 50, va hade han, typ, mid-race rör, 19 mm fögge, och någon variator, hebo eller nått, o den gick ganska bra, kom upp på bakan och gick väl 70-75
9:e sep 09orliNG orliNG 21

Citerar farmor_anka;2941002
min kompis har en xor 50, va hade han, typ, mid-race rör, 19 mm förgasare, och någon variator, hebo eller nått, o den gick ganska bra, kom upp på bakan och gick väl 70-75

original cylle? midrace rör och 19 fögge,:hmm: låter riktigt skumt haha :lol:
9:e sep 09orliNG orliNG 21

förlåt för dubbel post, men när cdi:n varbegränsar hör du, den börjar gå konstigt runt kanske 50-55 brukar den vara inställd på, den varvar inte klart som 2taktare ska,
skrika frammåt :P

Citerar orliNG;2941078
förlåt för dubbel post, men när cdi:n varbegränsar hör du, den börjar gå konstigt runt kanske 50-55 brukar den vara inställd på, den varvar inte klart som 2taktare ska,
skrika frammåt :P

jasså jo men asså jag gör ju 60 på rakan ... men den är lite ojämn kan jag säga ... liksom ibland går den bra som fan ner för kommer upp till 65 sen ibland så ligger den under 60 ...

och när ni menar förgasare köpte ni en ny förgasare eller munstycke ? min far tyckte att insuget var tillräkligt. och appropå det är motorn en minarelli.

läste om det om det står så här

Max Power: 1.54kW/5000rpm (restricted)

restricted är det att cdi är strypt?
10:e sep 09farmor_anka farmor_anka

Citerar orliNG;2941069
original cylinder? midrace rör och 19 förgasare,:hmm: låter riktigt skumt haha :lol:

haha, vet, men det var va han hade liggandes hemma tror jag:)
10:e sep 09Svenne Svenne 24

Den ska inte vara CDI-strypt har jag för mig. Köp ett trimrör istället, kommer gå hur bra som helst då :) Byt vikter och munstycke om du byter rör.
12:e sep 09Anndreeaas Anndreeaas 20

Citerar Woody;2939388
Jaa, om du ligger å maxar och den börjar baa baaa baaa, inte varvar nå mera, så om du fixar det kommer den, baaaaaaeeebaaeeeeebaeeeeeeeee.

kan man be om bättre än förklaring än så asså:P:lol: