Pgo g-max lätt trim (+topp/acc) - Laddar...

1. 12:50 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

PGO g-max lätt trim (+topp/acc)

Forum Moped Motor Scooter
  1. Profil
  2. resqual
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 17:e feb 10
    Tid: 22:21
    Svar: 8
    Visningar: 179

PGO g-max lätt trim ( topp acc)

Hej!
har kollat runt lite och hittade ingen tråd som handlade om trimmning och om just min moped modell, Pgo G-max.

Jag har en pgo g-max (ganska bastant, som mattanterna i skolan:naughty:) jag tycker att den är relativt snabb men blir ändå ifrån åkt. Och när man skjutsar även den lättaste personen så går den i 30 (eu 1 moped)

undrar nu om någon kunde ge lite tips på "diskreta" trim (och ekonomiska) som ger mopeden bättre effekt men inte gör att mopeden låter som en hes 450 KTM.

tack på förhand:happy:
17:e feb 10Mikey21 Mikey21

Svar: PGO g-max lätt trim ( topp acc)

Citerar resqual;3175219
Hej!
har kollat runt lite och hittade ingen tråd som handlade om trimmning och om just min moped modell, Pgo G-max.

Jag har en pgo g-max (ganska bastant, som mattanterna i skolan:naughty:) jag tycker att den är relativt snabb men blir ändå ifrån åkt. Och när man skjutsar även den lättaste personen så går den i 30 (eu 1 moped)

undrar nu om någon kunde ge lite tips på "diskreta" trim (och ekonomiska) som ger mopeden bättre effekt men inte gör att mopeden låter som en hes 450 KTM.

tack på förhand:happy:

Dra V-ringen och ändra till lättare vikter. Höja trottelnålen i förgasaren.

Köpetrim som inte syns eller hörs märkbart är en större förgasare, till exempel. Om du köper en 19mm förgasare så får du bättre drag i moppen.

Trimrör, cylinder osv märks ju ganska lätt :)
18:e feb 10Arimoron Arimoron 21

Gör så här så får du en go moppe köp ett billigt 70cc

dr 70
stylepro gjutgärn
mk handmade osv till liggande minarelli ac

och så pluggar du ur org röret så blir den mycket roligare
18:e feb 10Greger den Hale Greger den Hale 23

Skaffa Polini 70 Sport, leovince ZX och 19mm förgasare, då kmr den röra på sig^^
18:e feb 10Anndreeaas Anndreeaas 20

Citerar Greger den Hale;3175336
Skaffa Polini 70 Sport, leovince ZX och 19mm förgasare, då kmr den röra på sig^^

inget jävla lågvarvigt rör här patric;)
du vet zx är ren skit,
köp ett högvarvigt rör:)
18:e feb 10Shöwtek Shöwtek

Citerar Anndreeaas;3175577
inget jävla lågvarvigt rör här patric;)
du vet zx är ren skit,
köp ett högvarvigt rör:)

Vet inte vart han bor men i stadskörning kan nog ketchup effekt vara jobbigt, imo.
20:e feb 10resqual resqual

Citerar Mikey21;3175224
Dra V-ringen och ändra till lättare vikter. Höja trottelnålen i förgasaren.

Köpetrim som inte syns eller hörs märkbart är en större förgasare, till exempel. Om du köper en 19mm förgasare så får du bättre drag i moppen.

Trimrör, cylinder osv märks ju ganska lätt :)

Tack för tipsen, ska göra göra lite av det du tipsade om till ett vinterlovsprojekt, ska även kolla twostroke efter en förgasare:D vart sitter trottelnålen? :D
20:e feb 10Anndreeaas Anndreeaas 20

Citerar resqual;3177946
Tack för tipsen, ska göra göra lite av det du tipsade om till ett vinterlovsprojekt, ska även kolla twostroke efter en förgasare:D vart sitter trottelnålen? :D

om du kolla in i förgasaren och drar up gaswiren så ser du en pinne som sticker ner, den är nålen, skruva av toppen och ta ut troottheln som nåler sitter fast i
21:a feb 10resqual resqual

Är det någon som vet hur stora/vilken vikt V-vikterna till en pgo g-max 07 har?? =D