Hur byta motorolja? peguot vivacity - Laddar...

1. 05:32 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

hur byta motorolja? peguot vivacity

Forum Moped Motor Scooter
  1. Profil
  2. meckarmicke
    Kön: Kille
    Bor: län
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 9:e maj 10
    Tid: 11:48
    Svar: 6
    Visningar: 87

hur byta motorolja? peguot vivacity

som rubriken lyder, hur skall jag gå till väga? hittar bara en skruv som sitter längst bak på variatorn, är det den som man skall tömma och fylla på olja igenom? sen hur mkt olja ska man ha i en vivacity? har sökt men hittar inte precis hur man skall gå till väga. mvh
9:e maj 10Zwyxel besvarar hur byta motorolja? peguot vivacity Zwyxel

Svar: hur byta motorolja? peguot vivacity

hmm har inte gjort det på ett bra tag...iaf..tror du ska skruva av den skruven som du nämnt, tömma men fylla på har jag ingen anning =/ kan försöka leta...
9:e maj 10Naiko besvarar hur byta motorolja? peguot vivacity Naiko 17

Under motorn finns det en bult som du ska skruva av så rinner gamla oljan ut :=) O sen där vart man fyller på där borde det stå nånstans på blocket hur mycket det ska vara
9:e maj 10Hanza besvarar hur byta motorolja? peguot vivacity Hanza 18

Det är inte motorolja. Det är slutväxel olja i den:). DU har ingen motorolja som du byter på. Utan fyller ju på i oljebehållaren, sedan förbränns oljan med bensinen.
9:e maj 10meckarmicke besvarar hur byta motorolja? peguot vivacity meckarmicke

Citerar Naiko;3274956
Under motorn finns det en bult som du ska skruva av så rinner gamla oljan ut :=) O sen där vart man fyller på där borde det stå nånstans på blocket hur mycket det ska vara

nja det fanns ingen bult under motorn det var det som jag tyckte var konstigt, har tidigare bara haft växelmaskiner och på tex en honda mt5 så finns ju en bult under motorn som man tömmer oljan igenom, eller är det växellådsoljan?
9:e maj 10Anndreeaas besvarar hur byta motorolja? peguot vivacity Anndreeaas 17

Citerar meckarmicke;3275078
nja det fanns ingen bult under motorn det var det som jag tyckte var konstigt, har tidigare bara haft växelmaskiner och på tex en honda mt5 så finns ju en bult under motorn som man tömmer oljan igenom, eller är det växellådsoljan?

du har ju ingen olja som du ska byta på en scooter,
9:e maj 10meckarmicke besvarar hur byta motorolja? peguot vivacity meckarmicke

men jag har en plugg som sitter längst bak på variatorn som det står oil vid sidan om. MEN detta är den enda pluggen på hela motorn?