Svar: hur byta motorolja? peguot vivacity
hmm har inte gjort det på ett bra tag...iaf..tror du ska skruva av den skruven som du nämnt, tömma men fylla på har jag ingen anning =/ kan försöka leta...
Under motorn finns det en bult som du ska skruva av så rinner gamla oljan ut :=) O sen där vart man fyller på där borde det stå nånstans på blocket hur mycket det ska vara
Det är inte motorolja. Det är slutväxel olja i den:). DU har ingen motorolja som du byter på. Utan fyller ju på i oljebehållaren, sedan förbränns oljan med bensinen.
Citerar Naiko;3274956
Under motorn finns det en bult som du ska skruva av så rinner gamla oljan ut :=) O sen där vart man fyller på där borde det stå nånstans på blocket hur mycket det ska vara
nja det fanns ingen bult under motorn det var det som jag tyckte var konstigt, har tidigare bara haft växelmaskiner och på tex en honda mt5 så finns ju en bult under motorn som man tömmer oljan igenom, eller är det växellådsoljan?
Citerar meckarmicke;3275078
nja det fanns ingen bult under motorn det var det som jag tyckte var konstigt, har tidigare bara haft växelmaskiner och på tex en honda mt5 så finns ju en bult under motorn som man tömmer oljan igenom, eller är det växellådsoljan?
du har ju ingen olja som du ska byta på en scooter,
men jag har en plugg som sitter längst bak på variatorn som det står oil vid sidan om. MEN detta är den enda pluggen på hela motorn?