Behöver hjälp med munstycket! - Laddar...

1. 08:21 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Behöver hjälp med munstycket!

Forum Moped Motor Scooter
  1. Profil
  2. Bjurne
    Kön: Kille
    Bor: Haninge
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 29:e feb 08
    Tid: 17:41
    Svar: 14
    Visningar: 343

Behöver hjälp med munstycket!

Hej

Idag skulle jag testa att montera på mitt munstycke, efter att ha grävt upp förgasaren så noterar jag detta. dem enda två grejjerna som liknar munstycken över huvudtaget, är typ 10x så långa som munstycket jag fick från startuning. Jag beställde ett Keihin munstycke från startuning och det är en Keihin förgasare. Ta en titt på denna bild så förstår ni mycket bättre.

Tack på förhand! :)
29:e feb 08Loorentz Loorentz 26

Svar: Behöver hjälp med munstycket!

Citerar Bjurne;1664891
Hej

Idag skulle jag testa att montera på mitt munstycke, efter att ha grävt upp förgasaren så noterar jag detta. dem enda två grejjerna som liknar munstycken över huvudtaget, är typ 10x så långa som munstycket jag fick från startuning. Jag beställde ett Keihin munstycke från startuning och det är en Keihin förgasare. Ta en titt på denna bild så förstår ni mycket bättre.

Tack på förhand! :)

Om jag inte är helt ute och cyklar så hela den "skruven" som du har ringat in i rött, det är själva hållaren typ. Den lilla du har ringat in i grön ska gängas ner i ett lämpligt hål i någon av dem. Pröva ;)
29:e feb 08Bjurne Bjurne 26

Citerar Loorentz;1664897
Om jag inte är helt ute och cyklar så hela den "skruven" som du har ringat in i rött, det är själva hållaren typ. Den lilla du har ringat in i grön ska gängas ner i ett lämpligt hål i någon av dem. Pröva ;)

En kär vän till mig sa samma sak, skall pröva det! :)
Det var rätt med det dära att den satt fast i den andra, fick ta en tång å typ.. pilla ut den :D

Tack så mycket!
29:e feb 08Pompa Pompa 26
Det i mitten är lågfartsmunstycket, och det åt höger är munstyckehållaren med orgmunstycket.
Om man ska bensinbada förgasaren, är det något man bör ta ur den innan man stoppar ner den i bensinet?

Citerar Pompa;1664946
Det i mitten är lågfartsmunstycket, och det åt höger är munstyckehållaren med orgmunstycket.

Då har man lärt sig något nytt :)

Tacktack
29:e feb 08exzar exzar 28

Citerar Bjurne;1664902
En kär vän till mig sa samma sak, skall pröva det! :)

*fnizz*
29:e feb 08Loorentz Loorentz 26

Citerar Bjurne;1664937
Det var rätt med det dära att den satt fast i den andra, fick ta en tång å typ.. pilla ut den :D

Tack så mycket!

Inga problem, kul att kunna hjälpa till.

Finns lite olika sätt att bensinbada en förgasare, många stoppar bara ner den.

Jag brukar ta isär allting, även trotteln, ta loss munstycken och såklart öppna koppen, lägger allting i en liten balja med bensin!
"rör" runt lite, bara gnuggar lite med fingrarna om det är massa ingrott smuts, sedan låter det ligga över natten.
Nästa dag tar du upp det och torkar i en handduk (INTE PAPPER), kan även passa på att blåsa ur det sista med tryckluft eller något om du har till hands.
Sedan är det bara att montera ihop allting som det satt och köra!

OBS OBS: kom ihåg hur alla skruvar satt om du skall ta loss även luftskruv och sånna pillsaker!!!
1:a mar 08kilhage kilhage 27
beställde du deras "Huvudmunstycke Keihin" ( http://www.startuning.se/?pages=product&id=4727 ) eller "Huvudmunstycke PWK" ( http://www.startuning.se/?pages=product&id=1534 )??? Behöver nämligen såna munnstycken som du beställde(korta) och inte dom långa pwk....
2:a mar 08Pompa Pompa 26
kilhage: http://www.startuning.se/?pages=product&id=4727 dom köpte jag till min keihin 12mm, dom är små och passar.
2:a mar 08kilhage kilhage 27

Citerar Pompa;1668197
kilhage: http://www.startuning.se/?pages=product&id=4727 dom köpte jag till min keihin 12mm, dom är små och passar.

ok bra.. ser dom typ ut som dellorto munnstycken? vet du om det är ngn annan skala på dom än vanliga munnstycken eftersom att dom bara går upp till 100??
2:a mar 08Pompa Pompa 26

Citerar kilhage;1668390
ok bra.. ser dom typ ut som dellorto munnstycken? vet du om det är ngn annan skala på dom än vanliga munnstycken eftersom att dom bara går upp till 100??

Dom ser typ ut som dellorto munstycken, tror det är samma skala som alla andra använder dvs strl 98 = 0.98mm.
Tex weber har ju bara munstycken upp till 100 också.
2:a mar 08dollen dollen 26

Citerar kilhage;1668390

Jofrab säljer sånna munstycken som är upp till storlek 130, fast där kostar dom 60kr styck.
28:e apr 09Rost1n Rost1n 25
den som är inringad i rött till höger skall du skruva ut den lilla ur ;)