Mt5, förgasaren flödar över (mikuni 20mm) - Laddar...

1. 06:44 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

MT5, förgasaren flödar över (Mikuni 20mm)

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. Nizor
    Kön: Kille
    Bor: Bagdad
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 7:e jun 08
    Tid: 13:58
    Svar: 13
    Visningar: 235

MT5 förgasaren flödar över (Mikuni 20mm)

Citat
Hej,

Har som sagt en alldeles ny Mikuni 20mm. Problemet är den att så fort jag öppnar kranen (kvittar om den står på reserv eller vanlig) och låter flottörkoppen fyllas så flödar den över och pushar ut bensinen genom dräneringen. Är motorn igång (och om jag då gasar) så rinner det ut mindre bensin än annars.
Jag har haft av förgasaren och kollat flottören och den går fritt, har testat olika munstycken (140, 180 och 190) blir samma sak med vilken jag än använder.
Någon som har en idé till varför den flödar över vid flottördräneringen så fort man öppnar kranen trots att flottören går fritt?

Allt är nytt i stort sätt:
Ny cylinder (45mm Athena)
Ny förgasare (Mikuni 20mm)
Nytt insug (20mm)
Nytt luftfilter (universal sport)
Ny bensinkran

Tilläggas bör att org. förgasaren flödar ej över med den nya kranen.

Har även kollat så att flottören är hel och det är den. Flottören hänger sig inte.
7:e jun 08Andre besvarar MT5  förgasaren flödar över (Mikuni 20mm) Andre

Svar: MT5 förgasaren flödar över (Mikuni 20mm)

Det sitter la en skruv man skruvar ut om man vill tömma föggen? på min iaf (dó). vet ej om det gör det på mikuni men om det gör det så kanske den inte är inskuvad?
7:e jun 08Nizor besvarar MT5  förgasaren flödar över (Mikuni 20mm) Nizor 23

Finns bara skruven för munstycket längst ner samt till flottörhuset (fyra skruvarna som håller fast den i förgasaren).
Dock så tror jag att jag har lokaliserat problemet. När jag köpte den skulle jag byta munstycke och tog av flottören och allt det. Sedan satte jag tillbaka den på fel håll.
Är ganska säker på att det är felet.
7:e jun 08Nizor besvarar MT5  förgasaren flödar över (Mikuni 20mm) Nizor 23

Har kollat litegrann och tänkt efter, det kan inte vara det. Sökte lite på google och hittade några som hade exakt samma fel. Dock så stod ingen lösning. Någon som har en idé?
8:e jun 08happyjohn besvarar MT5  förgasaren flödar över (Mikuni 20mm) happyjohn 19

Citerar Nizor;1891249
Har kollat litegrann och tänkt efter, det kan inte vara det. Sökte lite på google och hittade några som hade exakt samma fel. Dock så stod ingen lösning. Någon som har en idé?

förmodligen nr 13 som du satt på fel håll den spettsiga biten ska va uppåt...
8:e jun 08Nizor besvarar MT5  förgasaren flödar över (Mikuni 20mm) Nizor 23

Citerar happyjohn;1891666

förmodligen nr 13 som du satt på fel håll den spettsiga biten ska va uppåt...

You're about correct. :lol:
Fan vad dum i huvudet man kan vara ibland..
8:e jun 08happyjohn besvarar MT5  förgasaren flödar över (Mikuni 20mm) happyjohn 19

Citerar Nizor;1891751
You're about correct. :lol:
Fan vad dum i huvudet man kan vara ibland..

hehe:P hade exakt samma prob när jag hade min mt höll på i 1 hel dag å klura (första moppen) xD

Nu är bara problemet att den inte vill starta längre.. Fick igång den först, men den ville inte varva riktigt.. tillslut ville den bara dö och man var tvungen att gasa för att den skulle hålla sig kvar, men tillslut dog den ändå. Sen dess har den inte velat gå igång. Den har bara tänt till lite då och då.
Stiftet var dyblött. Då tänkte jag att man kanske bör byta munstycke. Sagt och gjort, bytte från 190 till 140 men ingen skillnad.
8:e jun 08Andre besvarar MT5  förgasaren flödar över (Mikuni 20mm) Andre

Lossa tändstiftet och spring med 1:an eller 2:an i så du tömmer all bensin ur vevhuset. Kanske det som är fel?:hmm:

Ska testas..

där ser man samma problem som för mej igen denna gången vet jag dock inte vad som e felet jag sålde min för lyckades aldrig hitta problemet å var i nöd av en moppe så jag kunde ta mej te jobbet"/ men lycka till

Citerar Andre;1892007
Lossa tändstiftet och spring med 1:an eller 2:an i så du tömmer all bensin ur vevhuset. Kanske det som är fel?:hmm:

Hjälpte ej..

Citerar Nizor;1892338
Hjälpte ej..

satte du den saken rä'tt så du satte den i flotören i den urjackningen?

Jupp. Inga problem med förgasaren längre. Högst troligt har mina två stift åkt till tändstiftshimlen.