Startar inte, kolla min setup - problemet löst - Laddar...

1. 07:05 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Startar inte, kolla min setup - PROBLEMET LÖST

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. willeyy
    Kön: Kille
    Bor: Kungsbacka
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 30:e jul 08
    Tid: 14:11
    Svar: 12
    Visningar: 194

Startar inte kolla min setup - PROBLEMET LÖST

Tjena!
Jag har haft ur motorn ur ramen och gjort en grundlig rengöring både i växellådan, ramen och utsidan motorn. Jag har passade på att trimma den lite medans jag hade den nere med följande setup:

Metrakit - MK Series 50cc - http://www.twostroke.se/product.asp?product=11062&sub=0&page=2

Turbokit Krom 03

Barikit insug - http://www.twostroke.se/product.asp?product=12467&sub=0&page=2

Dellorta PHBG 19mm (Stage 6 Racing) - http://www.twostroke.se/product.asp?product=7585&sub=0&page=1

och ett Hebo sportluft.

Men nu så vill inte moppen starta, jag har provat med 75 munstycket som sitter orginal och med ett 110 munstycke. Borde jag har ännu större? För jag beställde med munstyckes uppsättning från 70-110, lite surt om jag behöver större men men..
Någon annan idé till varför den inte startar? Den har gnista.

EDIT: Har ett 8 tändstift i, är det för varmt?

Tack på förhand!
30:e jul 08Purken besvarar Startar inte  kolla min setup - PROBLEMET LÖST Purken

Svar: Startar inte kolla min setup - PROBLEMET LÖST

Säker att du satt ihop alla delar rätt?
30:e jul 08willeyy besvarar Startar inte  kolla min setup - PROBLEMET LÖST willeyy

Citerar Purken;2045332
Säker att du satt ihop alla delar rätt?

Ja jag är säker :) Jag har ett 8 tändstift, är det för varmt? Borde kanske ha ett lite kallare under inkörningen ?
30:e jul 08toffe_94 besvarar Startar inte  kolla min setup - PROBLEMET LÖST toffe_94 18

Citerar willeyy;2045336
Ja jag är säker :) Jag har ett 8 tändstift, är det för varmt? Borde kanske ha ett lite kallare under inkörningen ?

anninge jag tror det skulle funka bättre om du hade 9 eller 10 men har du kollat så att den får bensin som den ska
30:e jul 08willeyy besvarar Startar inte  kolla min setup - PROBLEMET LÖST willeyy

Citerar toffe_94;2045341
anninge jag tror det skulle funka bättre om du hade 9 eller 10 men har du kollat så att den får bensin som den ska

Stiftet luktar bensin, samt att det luktar lite i avgasröret, så soppan borde ju komma fram. Tilläggas bör kanske att jag har moddat mitt membran från detta:

till detta:

Jag drog ur hela det vita plaststycket, men folk här sa att det skulle funka så. Men återigen, vad tror ni för ungefärlig storlek på munstycket?
30:e jul 08Hotas besvarar Startar inte  kolla min setup - PROBLEMET LÖST Hotas 19

testa stryp luften när du kickar

Citerar Hotas;2045396
testa stryp luften när du kickar

Hmm, strypa lufttillförseln, hur förslagsvis?
30:e jul 08Simonh besvarar Startar inte  kolla min setup - PROBLEMET LÖST Simonh

de ska gå nån sladd nere vid kröken den hadde bränts på min så den starta inte då men fick tändning

Citerar Simonh;2045419
de ska gå nån sladd nere vid kröken den hadde bränts på min så den starta inte då men fick tändning

Jag har dratt om elsystemet så du skulle inte kunna vara vänlig att säga vad denns sladden gick till/hade för funktion?
30:e jul 08Hesten besvarar Startar inte  kolla min setup - PROBLEMET LÖST Hesten 19

Citerar willeyy;2045404
Hmm, strypa lufttillförseln, hur förslagsvis?

Det är väl bara att ta bort luftfiltret och hålla en tjock trasa eller dylikt istället för filtret?

Saken är löst, har vart ute o tatt en sväng och den gick riktigt bra. Stiftet är dock för ljust, så ska byta upp mig i munstycke imon. Har 110 i nu, vad tycker ni vore bättre? 120? Eller ännu större? För stiftet var ganska blekt.
30:e jul 08aykyst besvarar Startar inte  kolla min setup - PROBLEMET LÖST aykyst 18

Citerar willeyy;2046369
Saken är löst, har vart ute o tatt en sväng och den gick riktigt bra. Stiftet är dock för ljust, så ska byta upp mig i munstycke imon. Har 110 i nu, vad tycker ni vore bättre? 120? Eller ännu större? För stiftet var ganska blekt.

räcker nog med 120! Vad var felet? tjuvluft?

Citerar argusss;2046383
räcker nog med 120! Vad var felet? tjuvluft?

Förlåt! Klart jag måste berätta vad som var fel! Jag testade att rulla igång den, det hade jag inte gjort, då startade den men ville bara puttra fram på tomgång och dog när jag gasade. DÅ! kom William på att han inte hade nån bensin i tanken, tänk så lustigt det kan bli ibland :lol:

Eller jag hade ingen tank på rättare sagt, utan bara en halvmeter bränsleslang som jag hade fyllt med bensin, jag trodde att det skulle räcka men det gjorde det tydligen inte. Men allt den behövde var en igångrullning, var väl alla nya komponenter som va lite sega bara :)