Svar: insug och filter till OKO 28mm??
Livlängden är rätt så invduellt p.g.a. hur man kör osv, men kolvbyte var 50:e mil skulle nog rekomenderas..
Den veven klarar cyllen, och ja du behöver bara fylla på bromsvätskan, inge tömmning!
//Jimmie
Man räknar inte kolvbyten i mil....för då kan ju en snubbe kört lägns landet på en torr fin asfaltsväg på låga varv. Å på samma gång har den andra kört cross i skogen i en månad typ.
Ja..enligt hebo har manston replica maxeffekt @ 11500 rpm och manston @ 13500 rpm. Om vi utgår ifrån att det stämmer..
En 2-taktare som varvar runt 12000 rpm ska de bytas kolv på var 20-25:te timme ungefär, vid rätt duktig tävlingskörning. Iom att du inte kommer köra på crossbana och inte så värst hårt så kanske 30-35 timmar ungefär.
En 2-taktare på 13500 rpm..banracing...ligger det nog ända nere på 8-15 timmar. Så kanske runt 20-25 timmar ungefär.
Dezeos hoj har ju gått typ 20timmar...den är lite slö nu.
Aja detta är bara svaga riktlinjer på hur det är på ett ungefär....
21mm förgasare fungerar nog på replican..kasnke snart gränsfall på manston men det funkar nog på båda skulle jag tro. Självklart kommer du tappa några kusar, samt tappa gassvaret ifrån en flatslide/d-slide fögge...
Japp, den veven funkar helt okej med replican.
Då priset inte skilljer sig så värst mellan 21 och 24 skulle jag i alla fall tagit 24.
En annan sak, hämst vad du startar trådar om allt, cylinder hit och dit..
Varför inte göra det ordentligt och slå till på en 24/26?
Pyrro: det tycker jag med, det måste vara Dellorto andan som gör svenska ungdomar mesiga i förgasarstorlek...
På såhär högpresterande maskiner tycker jag inte bottendrag är något att satsa på, så hiva på en stor förgasare (24/26mm) och läpp lös lite mera agressiv effekt :naughty:
Citerar mt5-ronken
Pyrro: det tycker jag med, det måste vara Dellorto andan som gör svenska ungdomar mesiga i förgasarstorlek...
På såhär högpresterande maskiner tycker jag inte bottendrag är något att satsa på, så hiva på en stor förgasare (24/26mm) och läpp lös lite mera agressiv effekt :naughty:
Ok. Då vet jag :D En fråga till, såg att maxxeffekten för manstonen låg vid 13500 rpm, borde då inte Hebo's racing vev som skall vara balanserad @ 16.000 rpm gå att köra på Manston?
Vill nämligen beställa det mäste från samma ställe, och dom har ju bara racing-veven på opvoeren.com!
Och ja, jag vet att jag startar mycket trådar, men det finns ju så mycket jag vill veta/lära mig, så att allt bara bubblar upp
Jo det räcker med Racingveven.
Den veven är gjord till Manston annars. Ja en Kehin/Oko 24mm D-slide/flatslide eller liknande är ju tammefan billigare än en värdelös 21mm rundtrottel Dellorto förgasare.
Den veven är gjord till Manston annars. Ja en Kehin/Oko 24mm D-slide/flatslide eller liknande är ju tammefan billigare än en värdelös 21mm rundtrottel Dellorto förgasare.
Du kanske har en direkt-länk till ngn sida där jag kan hitta en sådan?