Svar: Vad ska man ha för olja till motorn?
Så vilken olja rekomenderar ni? typ sån som finns lättillgänglig, typ statoil, Biltema osv:)
O sen så har jag 2 takts mineral olja, men ska byta till någon annan olja, har glömt vad den heter:P men det ska tydligen vara bättre.:lol:
I din instruktionsbok bör det stå vilken viskositet oljan ska ha, köp en olja med den viskositeten för MC-växellådor från Castrol eller nån annan välkänd tillverkare. (Statoil och Feltema räknas inte dit.)
Hmm, men i instruktionsboken så står det bara på norska o danska så det kanske inte är samma, men ok, det får väl bli bra olja istället för feltema:zzz:
skulle rekomendera helsyntetisk olja det mår iaf min koppling o låda bättre av (AM6) köp gärna av välkänt märke så som castrol eller spectro etc.
Citerar eXclusive
Hmm, men i instruktionsboken så står det bara på norska o danska så det kanske inte är samma, men ok, det får väl bli bra olja istället för feltema:zzz:
Norrmännen pumpar visserligen upp sin egen olja och danskarna har ett hart när obegripligt språk, men det ändrar inte på faktumet att oljans viskositet graderas enligt den internationella standard som har satts av SAE (Society of Automotive Engineers).
Ok, men det jag fattat är att jag ska köpa en olja av ett bra märke, typ Castrol och sen att den ska ligga runt 30W?
mm men köp en helsyntetisk istället för mineral olja! bättre smörjning. :happy:
Citerar Gurlie
820cc ? Knappast? :hmm:
japp. står klart och tydligt 820cc i min handbok som jag har liggandes här :)