Strypning på yamaha dtr.!.!. - Laddar...

1. 20:21 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

Strypning på Yamaha DTR.!.!.

Forum Moped Allmänt Cross
  1. Profil
  2. 1012robin
    Kön: Kille
    Bor: Mjölby
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 10:e feb 06
    Tid: 18:10
    Svar: 6
    Visningar: 215

Strypning på Yamaha DTR ! !

Tjena, Jag har en Yamaha Dt-R årsm 92 och jag undrar vart strypningen i avgasröret sitter på den. VITKIGT...

Senn undrar jag vad jag ska göra för att den ska gå fortare jag har redan 65cc,20mm fögge med 20 mm insug .o sportluftfilter,och ett 12 drev.Senn går den bara 60-65kmh,Vad kan det bero på att den går så sakta med denna setupen???
10:e feb 06tSp besvarar Strypning på Yamaha DTR ! ! tSp 21

Svar: Strypning på Yamaha DTR ! !

Prova att dreva upp den lite fram. Felinställd förgasare? Annars så är 65 en ganska rimlig hastighet med den setupen.

Pluggen sitter i början på röret, vid cylinderfästet. Antagligen är den redan väck.
10:e feb 06Dt_50r besvarar Strypning på Yamaha DTR ! ! Dt_50r

det sitter väl ingen plugg i orginal röret så vitt jag vet? för det är väl ingen skillnad på mx och R i avgasröret eller? jag tycket hastigheten låter dålig facktiskt jag har nästan samma trim som du har, och min går i 75. med 13 drev.
10:e feb 06Unoks besvarar Strypning på Yamaha DTR ! ! Unoks 21

orginal kröken har ingen plugg, den är helt enkelt bara för trång...
köp en grovkrök
11:e feb 06Jake besvarar Strypning på Yamaha DTR ! ! Jake 21

Som sagt! Orginalkröken på DT50MX är grymt smal, och jag antar att det är samma rör på MX o R eftersom dom har samma motor och kröken på en DT50MX stryper moppen som fanken! Köp en trimkrök, typ Jamarcol eller nått!...Har även hört att ett Puch Dakota avgassystem ska gå bra på en DT50MX! Om detta stämmer vettifan! Kanske kan vara värt att testa? ;)
11:e feb 06G-son besvarar Strypning på Yamaha DTR ! ! G-son

Problemet är faktiskt inte att den är smal, även om det självklart inte är bra heller... Orginalkröken innehåller diverse mellanväggar, perforerade rör och sånt otrevligt som gör att man knappt kommer upp över 60km/h oavsett vad man har för trim. Därför placerar man orginalkröken på lämplig plats i garaget, och istället monterar man ett vettigt trimrör på moppen. Vips har du en moppe som är betydligt starkare, och med lite tur och ett annat drev, kanske 20km snabbare. (Glöm inte att se över förgasarinställningen sedan.)
11:e feb 06Golden_cow besvarar Strypning på Yamaha DTR ! ! Golden_cow 21

Det erik sa var en bra ide

men till er som säger att den bara är för smal så har ni fel. I alla fall dtr 92-94 har ett smalt fastsvetsat rör i början av kröken.